فناوری

نقد و بررسی گوشی سامسونگ مدل Galaxy A11

Samsung Galaxy A11

تریلر

گوشی سامسونگ A11 یا Galaxy A11 به عنوان گوشی ارزان قیمت جدید سامسونگ معرفی شد. ما در این مقاله با نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A11 همراه شما هستیم.

شرکت سامسونگ از گوشی جدید خود با نام سامسونگ گلکسی A11 رونمایی کرد. گوشی جدید سامسونگ در سطح پایین تولید شده و صرفا برای خریدارانی است که قصد ندارند پول زیادی خرج کنند. ارزان قیمت بودن این گوشی باعث می‌شود افراد زیادی بتوانند آن را خریداری کنند. البته ارزان بودن گوشی جدید سامسونگ دلیل بر کم بودن ویژگی و قابلیت‌ها نیست، کما اینکه شاهد حفره روی نمایشگر و دوربین سه‌گانه هستیم. قیمت گوشی سامسونگ A11 و بررسی مشخصات فنی آن از مهم‌ترین اهدافی هستند که ما در این مقاله به دنبالشان خواهیم بود. ما در این مقاله قصد داریم گوشی سامسونگ A11 را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید بیشتر با آن و قابلیت‌هایی که دارد، آشنا شوید.

ویژگی‌های کلی سامسونگ A11

  • نمایشگر ۶٫۴ اینچ
  • سیستم عامل اندروید ۱۰
  • پردازنده ۱٫۸ گیگاهرتز هشت هسته‌ای
  • باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • دوربین سه‌گانه

طراحی

شاید فکر کردن درباره قیمت سامسونگ A11 باعث شود احساس کنیم طراحی خاصی ندارد و نمی‌تواند نظر کاربران را به خود جلب کند، اما این باور اشتباهی است. گوشی جدید سامسونگ و در عین حال، گوشی ارزان سامسونگ دارای بدنه باکیفیت از جنس پلاستیک است. همچنین برخلاف برخی گوشی های میان رده که مجهز به بدنه آلومینیومی هستند، شاهد بدنه‌ای از جنس پلاستیک هستیم که شفافیت خوبی دارد.

البته تمام گوشی‌های مجهز به بدنه پلاستیکی، نسبت به اثر انگشت حساس هستند و باید آن‌ها را پاک کنید. شما می‌توانید این مشکل را با استفاده از یک پنبه و الکل، حل کنید و با این کار خود، مرتب ضدعفونی گوشی را هم انجام داده‌اید.

کلیدهای پاور و حجم صدا در سمت راست قرار دارند و کلید پاور در پایین آن قرار گرفته است. با این که در ماژول دوربین بخش عقب، اندکی برآمده است، اما سنسورها درون آن قرار گرفته‌اند و آسیبی نخواهند داد. فلاش ال ای دی در کنار ماژول دوربین قرار دارد. همچنین در بخش مرکزی بخش عقب شاهد قرارگیری حسگر اثر انگشت هستیم.  استفاده از سنسور اثر انگشت درون نمایشگر، می‌تواند یک انتخاب خوب باشد، اما باید قیمت گوشی را هم مدنظر قرار داد.

در قسمت پایین گوشی در بخش عقب شاهد قرارگیری لوگوی سامسونگ هستیم که اصالت محصول را نشان می‌دهد. در بخش جلو شرایط متفاوت است و ما با یک نمایشگر بزرگ مواجه هستیم. صفحه نمایش سامسونگ A11 از کیفیت خوبی برخوردار بوده و در سمت چپ قسمت بالای آن هم یک حفره قرار دارد. قرارگیری حفره یک ویژگی مثبت برای گلکسی A11 به حساب می‌آید و ما این سنسور را در گوشی‌های پرچمداری همانند سامسونگ گلکسی S20 دیده‌ایم.

وجود حفره نمایشگر باعث شد تا دیگر طراحی ناچ وجود نداشته باشد و بیشتر بخش جلو از نمایشگر تشکیل شود، اما اندکی حاشیه در قسمت پایین دستگاه وجود دارد. گوشی جدید گلکسی A11 در چهار رنگ سفید، قرمز، آبی و مشکی در دسترس قرار دارد.

صفحه نمایش

گوشی جدید سامسونگ مجهز به یک نمایشگر ۶٫۴ اینچ TFT با وضوح ۷۲۰×۱۵۶۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۹:۱۹٫۵ است. استفاده از نمایشگرهای باکیفیت آمولد و سوپرآمولد در گوشی‌های جدید، حتی گوشی های ارزان سامسونگ به یک امر طبیعی تبدیل شده است، اما این دستگاه نمایشگر باکیفیتی ندارد، ولی می‌توان روی آن حساب کرد. نسبت نمایشگر به بدنه گوشی سامسونگ گلکسی A11 معادل ۸۱٫۶ درصد است و وضعیت خوبی دارد.

نرم افزار و سخت افزار

سامسونگ A11 - 1

شرکت سامسونگ از جدیدترین سیستم عامل گوگل، یعنی اندروید ۱۰ برای این دستگاه ارزان قیمت خود استفاده کرده است. کاربران و خریداران این گوشی ارزان قیمت سامسونگ، می‌توانند از جدیدترین قابلیت‌ها و رابط کاربری موبایل گوگل ، استفاده کنند. اینطور که پیداست، ویژگی‌های زیادی در این سیستم عامل وجود دارد و استفاده از آن‌ها می‌تواند تجربه جذابی را برای شما به همراه داشته باشد.

گوشی سامسونگ گلکسی A11 مجهز به پردازنده هشت هسته‌ای ۱٫۸ گیگاهرتز است. با این پردازنده می‌توان عملکرد خوبی را انتظار داشت، اما قطعا اجرای بازی‌های سنگین، آن هم با نهایت جزئیات گرافیکی را نباید انتظار داشت. شاید این حرف ما اینطور برداشت شود که نمی‌توان با این گوشی بازی کرد، اما اینطور نبوده و می‌توانید بازی‌های خوبی را با قدرت و سرعت بالا اجرا کنید.

گوشی ارزان سامسونگ A11 در دو مدل مختلف و بر اساس تفاوت در میزان حافظه رم، عرضه می‌شود:

  • ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی

این گوشی موبایل مجهز به خشاب کارت حافظه جانبی بوده و می‌توانید از یک کارت حافظه جانبی microSDXC استفاده کنید. پشتیبانی از کارت حافظه جانبی اهمیت زیادی دارد و استفاده از آن می‌تواند برای کاربرانی که نیازمند فضای ذخیره‌سازی اضافی هستند، لازم است.

دوربین

هنگامی که به قسمت عقب گوشی نگاه کنید، یک ماژول جذاب همانند ماژول گلکسی A50 مشاهده خواهید کرد که سه سنسور را درون خود جای داده است که شامل سنسور اصلی ۱۳ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.8، سنسور ۵ مگاپیکسل اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 و سنسور ۲ مگاپیکسل سنجش عمق با گشودگی دیافراگم f/2.4 می‌شود.

تصویری از سنسورهای دوربین سامسونگ a11

این سنسورها توانایی بالایی در ثبت تصاویر باکیفیت دارند و هر کدام می‌توانند عملکرد خوبی از خود نشان دهند، اما به دلیل قیمت ارزانی که دارد، نمی‌تواند انتظار زیادی داشت. شاید نتوان انتظار زیادی از سنسورها داشت، اما باید بدانید یک عکاس حرفه‌ای می‌تواند با سنسورهای ضعیف هم تصاویر خارق‌العاده‌ای ثبت کند.

ویژگی‌های برنامه دوربین سامسونگ A11 هم قابل توجه است و شاهد پشتیبانی آن از HDR، پانوراما و سایر موارد که هر کدام می‌توانند باعث ثبت تصاویری خاص شوند، خواهید بود. سرعت فیلمبرداری و کیفیت فایل‌های ویدیویی ضبط شده هم می‌تواند رضایت شما را به خود جلب کند.

این گوشی در بخش جلو دارای یک حفره بوده که محل قرارگیری سنسور سلفی ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 است. این سنسور را می‌توان یکی از بهترین سنسورهای سامسونگ دانست که می‌تواند تصاویر باکیفیتی را ثبت کند و جزئیات آن، قابل قبول است.

در مجموع می‌توان عملکرد دوربین گلکسی A11 را در مقایسه با قیمتی که دارد، فوق‌العاده توصیف کرد.

 باتری

گوشی جدید سامسونگ گلکسی A11 مجهز به باتری قدرتمند ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بوده و فوق‌العاده است، اما جذاب‌تر می‌شود اگر بگوییم از فناوری شارژ سریع ۱۵ وات هم پشتیبانی می‌کند.

این خبر خوبی است، یک گوشی ارزان قیمت با مشخصات فنی عالی و باتری نیرومندی که می‌تواند مدت زمان طولانی را سرویس دهد و در نهایت، ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن، شارژ مجدد شود.

ویژگی‌ها

 

گوشی جدید سامسونگ A11 مجهز به اسپیکرهای قدرتمند بوده و شاهد پشتیبانی آن از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری هم هستیم. شما می‌توانید فایل‌های موسیقی خود را با صدای کاملا ایده‌آل، گوش دهید و لذت ببرید. این گوشی از جدیدترین وای فای پشتیبانی می‌کند و شاهد به کارگیری از جدیدترین نسخه بلوتوث هم هستیم. این گوشی دارای یک پورت میکرو USB 2.0 است. توجه داشته باشید که سامسونگ A11 مجهز به حسگر اثر انگشت در بخش عقب است و عملکرد خوبی دارد و در سریع‌ترین زمان ممکن، اثر انگشت تعیین شده را شناسایی و قفل صفحه را باز می‌کند.

جمع‌بندی

گوشی گلکسی A11 در حالت کلی می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. این گوشی از قدرت لازم و ویژگی‌های فنی شگفت‌انگیز، برخوردار بوده و تمام این موارد را با در نظر گرفتن قیمت فوق‌العاده آن، می‌توان متوجه شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا