فناوری

مقایسه گوشی سامسونگ A31 با گوشی سامسونگ A51

مقایسه گوشی سامسونگ A31 با گوشی سامسونگ A51

گوشی های میان رده به دلیل داشتن قیمت مقرون به صرفه در کنار امکاناتی که نیاز کاربر را برای انجام کارهای روزمره بر طرف می کند، از استقبال خوبی برخوردار هستند. از همین جهت ما در این مطلب به بررسی مشخصات دو گوشی سامسونگ A31 و سامسونگ A51 پرداخته ایم و برای درک بهتر کارایی آن ها، ویدئویی از مقایسه گوشی Galaxy A31 و Galaxy A51 در انتهای مطلب قرار می دهیم. با ما همراه باشید… .

مشخصات فنی گوشی Galaxy A31 و Galaxy A51

بدنه و نمایشگر

گوشی سامسونگ A31 دارای بدنه ای از جنس پلاستیک بوده و در ابعاد ۱۵۹.۳*۷۳.۱*۸.۶ میلی متر و وزن ۱۸۵ گرم ساخته شده است. در قاب جلویی این گوشی هوشمند یک پنل Super AMOLED دیده می شود که دارای سایز ۶.۴ اینچ و کیفیت وضوح ۲۴۰۰*۱۰۸۰ با تراکم پیکسل ۴۱۱ppi است. صفحه نمایش گوشی A31 از نوع Infinity-U است که دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی عریض آن داخل ناچ U شکل قرار گرفته است.

در مقابل، گوشی سامسونگ A51 هم دارای بدنه ای از جنس پلاستیک است که از ابعاد ۱۵۹.۳*۷۳.۱*۸.۶ میلی متر و وزن ۱۷۹ گرم بهره می برد. این گوشی میان رده در پنل جلویی خود به یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی سوپر آمولد Infinity-O با رزولوشن ۲۴۰۰*۱۰۸۰ پیکسل و تراکم ۴۰۵ppi تجهیز شده است. برای افزایش مقاومت نمایشگر گوشی A51، از فناوری محافظ صفحه Gorilla Glass 3 استفاده شده است که آن را در برابر ضربات و خط و خش محافظت می کند. روزنه O شکلی که بر روی صفحه نمایش گوشی Galaxy A51 تعبیه شده است، میزبان دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی Wide آن خواهد بود.

تراشه

 

گوشی سامسونگ A31 برای اجرای برنامه ها به تراشه (MediaTek MT6768 (Helio P65 مجهز شده است که در ساختار خود آن از پردازنده هشت هسته ای و پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 استفاده شده است. تراشه این گوشی هوشمند توسط رم ۴/۶ گیگابایتی همراهی می شود که در سرعت اجرای برنامه ها به تراشه کمک می کند. برای ذخیره کردن اطلاعات، گوشی Galaxy A31 به حافظه ذخیره ساز ۶۴/۱۲۸ گیگابایتی تجهیز شده است.

در مقابل، پردازش اطلاعات در گوشی سامسونگ A51 بر عهده تراشه ۱۰ نانومتری Exynos 9611 است که دارای پردازنده Octa-Core در درون خود است. پردازنده گرافیکی استفاده شده در آن از نوع Mali-G72 MP3 است که در اجرای بازی ها نقش اصلی را بر عهده دارد. در بخش حافظه هم از رم ۴/۶ گیگابایتی و حافظه ذخیره ساز ۶۴/۱۲۸ گیگابایتی بهره می برد. این دو گوشی میان رده برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات، از درگاه کارت حافظه خارجی پشتیبانی می کنند.

دوربین

گوشی سامسونگ A31 در پنل پشتی خود به یک ماژول دوربین مستعطیلی مجهز شده است که چهار لنز دوربین و فلش LED در آن جای گرفته است. دوربین اصلی آن از لنز ۴۸ مگاپیکسلی عریض با دیافراگم f/2.0، دوربین دوم از لنز ۸ مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2، دوربین سوم از لنز ۵ مگاپیکسلی ماکرو با دیافراگم f/2.4 و دوربین چهارم از لنز ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق با دیافراگم f/2.4 بهره می برد.

در مقابل، در گوشی A51 هم از یک ماژول دوربین مستعطیلی شکل استفاده شده است که چهار لنز دوربین به فرم L شکل و فلش LED در آن تعبیه شده است. دوربین اول به لنز ۴۸ مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/2.0، دوربین دوم به لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید با دیافراگم f/2.2، دوربین سوم به لنز ۵ مگاپیکسلی تله فوتو با دیافراگم f/2.4 و دوربین چهارم به لنز ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق مجهز شده است. از دیگر قابلیت های دوربین این دو گوشی میان رده می توان به تصویربرداری پانوراما و HDR اشاره کرد.

دیگر مشخصات:

تامین انرژی در گوشی سامسونگ A31 بر عهده باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است که قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی را دارا است. در مقابل، گوشی سامسونگ A51 به یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت مجهز شده است که از فناوری Fast شارژ ۱۵ واتی پشتیبانی می کند. سنسور اثر انگشت در هر دو گوشی هوشمند از نوع زیر صفحه ای است. این دو گوشی میان رده با رابط کاربری One UI 2.0 بر پایه اندروید ۱۰.۰ در اختیار کاربران قرار می گیرد.
در ادامه ویدئویی از مقایسه این دو گوشی هوشمند را قرار می دهیم:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا