اخبار
موضوعات داغ

فیس بوک به تماشای کاربران اینستاگرام متهم شد

شرکت فیس بوک به سواستفاده از دوربین‌ سلفی گوشی کاربران اینستاگرام و جاسوسی از آن‌ها متهم شده است و هنوز درباره این موضوع از خود دفاع نکرده است.

شرکت فیس بوک با جرم جاسوسی از کاربران اینستاگرام از طریق دوربین گوشی‌های آن‌ها، با یک پرونده قضایی دیگر روبه‌رو شده است. طبق گزارش‌های منتشر شده، این غول شبکه‌های اجتماعی از طریق دوربین سلفی گوشی کاربران اینستاگرام، از آن‌ها جاسوسی می‌کند.

بر اساس گزارشی از بلومبرگ، این شکایت پس از انتشار گزارش های رسانه‌های متعدد مبنی بر دسترسی اپلیکیشن شبکه‌های اجتماعی به دوربین‌های آیفون، حتی زمانی که کاربر به طور فعال از آن‌ها استفاده نمی‌کند مطرح شده است. از آن زمان شرکت فیس بوک این گزارش‌ها را تکذیب کرده و تمام تقصیرات را بر گردن یک باگ نرم افزاری انداخته است که ظاهرا در حال رفع شدن است.

در ابتدای این هفته یک کاربر اینستاگرام از نیوجرسی‌ آمریکا از این شبکه اجتماعی شکایت کرد. این فرد در شکایت خود اظهار کرده بود که استفاده از دوربین‌های سلفی آیفون عمدی بوده و به منظور جمع‌آوری داده های سودآور و ارزشمند در مورد کاربران آن انجام شده است. او همچنین اظهار داشته است که این شبکه اجتماعی با این کار و با به دست آوردن اطلاعات شخصی بسیار خصوصی در مورد کاربران خود و در مکان‌های مختلف از جمله در خانه‌های آن‌ها، می‌تواند داده‌های ارزشمندی برای تحقیقات بازار جمع آوری کند.

شرکت فیس بوک هنوز درباره ادعاهای این کاربر اظهار نظر نکرده است. لازم به ذکر است که حدود یک ماه قبل از این شکایت، شکایت دیگری بر علیه فیس بوک و به دلیل استفاده غیرقانونی از داده‌های کاربران انجام شده بود.

در سال‌های اخیر، حریم خصوصی در فضای مجازی و امنیت داده‌ها به بحث داغی تبدیل شده است و از بسیاری از شرکت‌های بزرگ مانند گوگل و فیس بوک به دلیل داشتن روش نامشخص در جمع‌آوری اطلاعات کاربران انتقاد شده است. بنابراین باید منتظر اظهارات فیس بوک هم باشیم. خبرهای بعدی را در رسانه کلیک دنبال کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا