اخبار

۱۰ روش جستجو در گوگل که عموم مردم آن‌ها را نمی‌دانند

باشگاه خبرنگاران/ ۹۶ درصد مردم نمی‌دانند که نحوه درست جستجو کردن در گوگل چگونه است، در این گزارش ۱۰ روش جستجوی صحیح در گوگل را گردآوری کرده‌ایم.
بیل گیتس می‌گوید: “اینترنت در حال تبدیل شدن به میدان دهکده جهانی است. ”

دوره‌ای که در آن هستیم دوره اینترنت است. ما با اتصالات پرسرعت احاطه شده‌ایم و فقط با یک کلیک می‌توانیم به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنیم. بزرگترین نعمت اینترنت، موتور جستجوی Google همه چیز را دارد. Google تقریباً به هر سوالی که می‌پرسید پاسخی دارد. با این حال، برای یافتن نتایج بهتر، باید بدانید که چگونه در Google جستجو کنید:

یا این یا آن
اگر واقعاً مطمئن نیستید که اطلاعات یا نام را به درستی به خاطر سپرده‌اید، وقت آن است که کلمه درست را جستجو کنید. فقط چند گزینه احتمالی از آنچه می‌خواهید جستجو کنید بنویسید و آن‌ها را با “|” نماد یا به سادگی “یا” جدا کنید. در نتیجه Google مناسب‌ترین نتیجه را به شما ارائه می‌دهد.

از کلمات مترادف استفاده کنید
زبان‌ها بسیار غنی هستند و گاهی اوقات کلمات مترادف می‌تواند کمک زیادی به جستجوی آنلاین کند. اگر به جای وب سایت‌هایی که شامل یک عبارت خاص هستند به دنبال وب سایت‌های خاص در یک موضوع خاص هستید، از نماد “~” در جستجوی خود استفاده کنید.

به عنوان مثال اگر عبارت “غذای سالم” را جستجو کنید، در مورد اصول غذای سالم، دستور العمل‌های پخت و پز و همچنین گزینه‌های غذای سالم نتیجه خواهید گرفت.

جستجو در یک وب سایت
اگر مقاله جالبی پیدا کردید و دوست دارید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، مسئله بسیار مناسبی است، شما فقط نام وب سایت و بخشی از اطلاعات مورد نظر را تایپ می‌کنید، مقاله‌ای که جستجو می‌کنید بلافاصله ظاهر شود.

قدرت ستاره را دست کم نگیرید
این قابلیت هنگامی استفاده می‌شود که شما کلمه کلیدی، عبارت یا عددی را که باید در جستجو قرار دهید را فراموش کرده‌اید، در عوض می‌توانید از نماد قدرتمند “*” استفاده کنید. فقط به جای کلمه فراموش شده ستاره را تایپ کنید و نتیجه به شما کمک می‌کند.

از دست رفتن کلمات زیاد
اگر عبارت طولانی است، اما بیشتر قسمت‌های آن را به خاطر نمی‌آورید، سعی کنید فقط کلمات اول و آخر را بنویسید و در وسط “AROUND + تعداد تقریبی کلمات گمشده” را قرار دهید. برای مثال: “I wandered AROUND(4) cloud. ”

استفاده از چارچوب زمانی
گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که شما به فوریت به اطلاعات مربوط به مدت زمان مشخصی نیاز دارید. برای انجام این کار، فقط یک بازه زمانی لازم را با سه نقطه بین آن تاریخ‌ها اضافه کنید. به عنوان مثال، شما باید در مورد اکتشافات علمی انجام شده در قرن ۲۰، مانند نمونه‌ای که در بالا نشان داده شده است، بدانید.

به دنبال عنوان یا URL بگردید
با تایپ کردن “intitle:” قبل از عبارت جستجو، بدون فاصله، کلمات کلیدی یا عنوان مقاله را پیدا کنید. اگر به URL نیاز دارید، از “inurl:” استفاده کنید.

یافتن وب سایت‌های مشابه
اگر با یک سایت واقعا سرگرم کننده روبرو شدید و می‌خواهید سایر صفحات مشابه را هم ببینید، ابتدا کلمه “related” و بعد آدرس سایتی را که دوست داشتید تایپ کنید.

نوشتن عبارات کامل
چارچوب اصطلاح جستجو در علامت‌های نقل قول ساده‌ترین و مثرترین روش برای یافتن چیزی خاص و به ترتیب دقیق تایپ آن است.

به عنوان مثال، اگر کلمات را تایپ کنید، بدون علامت نقل قول، موتور جستجو نتایج را نشان می‌دهد در حالی که این کلمات به هر ترتیب در یک وب سایت نشان داده می‌شوند، در مقایسه با ترتیب خاصی که تایپ کرده اید.

اما به محض افزودن علامت‌های نقل قول، تنها نتایج را می‌توانید بدست آورید و ترتیب حفظ شود. این یک روش عالی برای جستجوی اشعار است.

از جستجوی کلمات بی اهمیت خودداری کنید
برای از بین بردن تعداد کلمات جستجو، به سادگی قبل از هر کلمه‌ای که نیازی به دیدن آن ندارید، یک نماد منفی تایپ کنید. به عنوان مثال، شما به دنبال سایت مربوط به کتاب‌های جالب هستید، اما قصد ندارید یکی از آن‌ها را بخرید، بنابراین مورد بعدی را مانند آنچه در مثال بالا نشان داده شده است، بنویسید.

منبع
https://akharinkhabar.ir/tech/6921875/%DB%B1%DB%B0-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%DA%A9%D9%87-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%A2%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا