فناوری

نقد و بررسی Honor 30s

Honor 30s

شرکت آنر که زیر مجموعه شرکت هواوی به حساب می‌آید هم پس از گذشت مدت زمان اندکی از معرفی سری گوشی‌های هواوی P40 سراغ معرفی گوشی‌های هوشمند جدید خود کرد. گوشی آنر ۳۰ اس (Honor 30s) را می‌توان جدیدترین گوشی آنر دانست که در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل مشخصات فنی و قابلیت‌های آن بپردازیم.

تریلر

طراحی

 

گوشی هوشمند جدید آنر شباهت زیادی به هواوی P40 دارد، اما در مشخصات فنی با هم تفاوت‌هایی دارند. گوشی آنر ۳۰s دارای یک نمایشگر بزرگ بوده که تمام صفحه است. به لطف قرارگیری یک حفره در سمت چپ قسمت بالای نمایشگر، شاهد هیچگونه طراحی ناچ نیستیم. البته در طرفین شاهد حاشیه نیستیم و اندک حاشیه موجود هم در قسمت پایین است.

نقد و بررسی آنر 30 اس / honor 30s

بدنه گوشی آنر ۳۰ اس از آلومینیوم بوده و همانند بدنه‌های پلاستیکی، اثر انگشت را به خود جذب نخواهد کرد. نگه داشتن گوشی‌هایی که بدنه آلومینیومی دارند، احساس خوبی به کاربران می‌بخشد.

توجه داشته باشید که حفره روی نمایشگر هم بزرگ نیست و ابعاد قابل قبولی دارد.

در بخش عقب این گوشی هم شاهد طرح خاصی هستیم که به واسطه رنگ گوشی ایجاد شده است. در سمت چپ قسمت بالا شاهد ماژول مستطیل شکل هستیم که به صورت عمودی قرار دارد و از بالا به سمت پایین، دو بخش مختلف شده و سه سنسور در سمت چپ هستند و یک سنسور و یک فلاش ال ای دی هم در سمت راست قرار دارند.

نقد و بررسی آنر 30 اس - 5

در قسمت پایین ماژول، یک نوشته کوچک وجود دارد. همچنین در قسمت پایین و مرکز دستگاه هم شاهد درج برند Honor هستیم که نشان‌دهنده اصالت محصول است.

بد نیست بدانید این گوشی دارای وزن ۲۰۰ گرم هم است. با این که گوشی جدید آنر ۳۰ اس دارای سخت افزار زیاد و البته رده بالایی است، اما حفظ وزن آن در بازه‌ پایین ۲۰۰ گرم، فوق‌العاده است.

صفحه نمایش

گوشی آنر ۳۰ اس مجهز به نمایشگر ۶٫۵ اینچ LTPS IPS LCD با وضوح تصویر ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۲۰:۹ است. توجه داشته باشید که نسبت نمایشگر به بدنه آنر ۳۰s هم معادل ۸۳٫۸ درصد است و این نشان می‌دهد که بیشتر فضای جلوی گوشی را نمایشگر تشکیل داده است.

نمایشگر بزرگ این گوشی از HDR10 هم پشتیبانی می‌کند و دارای محافظ نمایشگر بسیار باکیفیتی است. در صورتی که علاقه‌مند به اجرای بازی یا تماشای فیلم هستید، گوشی آنر ۳۰ اس را فراموش نکنید.

یکی از قابلیت‌های صفحه نمایش آنر ۳۰ اس را می‌توان امکان تنظیم خودکار نور نمایشگر دانست که می‌توانید آن را در بخش تنظیمات، مشاهده کنید.

نرم افزار و سخت افزار

گوشی جدید آنر به جدیدترین نسخه رابط کاربری Magic UI 3.1 که مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۱۰ است، مجهز بوده و امکانات قابل توجهی دارد. این رابط کاربری، کلیه قابلیت‌های نرم افزاری موردنیاز کاربران مختلف را در اختیارشان قرار می‌دهد و از این جهت، اهمیت بسیار زیادی دارد.

گوشی آنر ۳۰ اس به لطف تراشه قدرتمندی که دارد، از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کند. این دستگاه مجهز به تراشه هشت هسته‌ای کایرین ۸۲۰ (چیپست ۷ نانومتری) بوده که می‌تواند به راحتی قدرت دستگاه را برای اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و سنگین‌ترین اقدامات نرم افزاری، فراهم کند.

وجود پردازنده گرافیکی Mali-G57 6 هم در کنار این پردازنده قدرتمند، باعث می‌شود نهایت جزئیات گرافیکی در اجرای بازی‌ها یا کارهای نرم افزاری سنگینی که نیازمند پردازنده گرافیکی هستند، تامین شود.

آنر تصمیم گرفت تا این گوشی جدید با رم کمتر از ۸ گیگابایت عرضه نشود و همین مسئله ما را با دو مدل متفاوت، اما تفاوت در میزان حافظه داخلی مواجه کرد. گوشی آنر ۳۰ اس در دو مدل متفاوت زیر در دسترس قرار دارد:

  • ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی

خبری از حافظه‌های ۶۴ و ۳۲ گیگابایت نیست؛ خوب است. در حقیقت ما توصیه می‌کنیم در خرید گوشی‌های هوشمند، گزینه‌هایی را انتخاب کنید که حداقل ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی را داشته باشند و در صورتی که نیاز ندارید یا سرمایه لازم را در اختیار ندارید به حافظه‌های پایین‌تر بسنده کنید.

حافظه‌های داخلی آنر ۳۰ اس از نوع UFS 2.1 هستند و سرعت قابل قبولی را در اختیار کاربران در زمینه نقل و انتقال اطلاعات و حتی اجرای آن‌ها، قرار خواهند داد.

گوشی جدید آنر از حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند، اما محل قرارگیری آن با خشاب سیم کارت، مشترک است. شما می‌توانید با تهیه یک کارت حافظه جانبی تا ۲۵۶ گیگابایت دیگر هم به فضای ذخیره‌سازی خود اضافه کنید.

عملکرد آنر در زمینه حافظه ذخیره‌سازی، عالی است و من امتیاز ۲۰ را به آن می‌دهم!

دوربین

چهار دوربین در اختیار خواهید داشت، آن هم در یک گوشی هوشمند همه چیز تمام!

شرکت آنر برای تولید Honor 30s سنگ تمام گذاشته و این فوق‌العاده است. این گوشی مجهز به دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.8،

نقد و بررسی آنر 30 اس - 2

سنسور ۸ مگاپیکسل تله فوتو با زوم اپتیکال ۳x، سنسور ۸ مگاپیکسل اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.4 و سنسور ۲ مگاپیکسل سنجش عمق با گشودگی دیافراگم f/2.4 است.

قدرت تصویربرداری این گوشی بدون استفاده از قابلیت حالت شبانه هم عالی است، اما دارای ویژگی حالت شبانه هم است. شما می‌توانید با ورود به برنامه دوربین از ویژگی‌هایی همانند پانوراما، لایو فوکوس و اسلوموشن برای فیلمبرداری هم بهره‌مند شوید.

.کیفیت سنسورها به حدی بالا است که می‌توانید فیلمبرداری را با نهایت جزئیات و دقت بالا انجام دهید.

در صورتی که ذوق بالایی در تصویربرداری و فیلمبرداری دارید، استفاده از ویژگی‌های لایو فوکوس و اسلوموشن به شدت توصیه می‌شود.

گوشی جدید آنر مجهز به سنسور سلفی ۱۶ مگاپیکسل بوده که درون حفره روی نمایشگر قرار دارد. این سنسور از HDR پشتیبانی می‌کند و قدرت آن در ثبت تصاویر با جزئیات بالا، عالی است.

به زودی نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین آنر ۳۰ اس هم در این بخش برای شما قرار داده خواهد شد.

باتری

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر گوشی هوشمندی را می‌توان قدرت و عملکرد باتری دانست. گوشی جدید آنر ۳۰ اس دارای باتری قدرتمند ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بوده و مهم‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی آن را می‌توان پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۴۰ وات عنوان کرد؛ این ویژگی عالیه و شما ظرف مدت نیم ساعت، ۷۰ درصد باتری رو شارژ شده می‌بینید.

قدرت باتری به گونه‌ای است که انگار با کیفیت و مصرف نمایشگر و سایر مشخصات فنی، همخوانی دارد. شما می‌توانید با این گوشی برای مدت زمان طولانی، بازی یا تماشای فیلم را تجربه کنید.

سایر ویژگی‌ها

 

گوشی آنر ۳۰s دارای اسپیکرهای قدرتمندی بوده که واقعا برای گوش دادن به آهنگ یا مکالمه کردن، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند. همچنین این گوشی مجهز به جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری است.

نقد و بررسی آنر 30 اس - 1

جدیدترین نسخه وای فای، نسخه ۵٫۱ بلوتوث، GPS و پشتیبانی از OTG را می‌توان به عنوان سایر ویژگی‌های آنر ۳۰s معرفی کرد. همچنین گوشی جدید آنر در زمینه امنیت هم مجهز به حسگر اثر انگشت در سمت راست و پایین کلیدهای حجم صدا است.

جمع‌بندی

بدون تردید گوشی آنر ۳۰s با قیمت ارزان در مقایسه با امکاناتی که دارد در دسترس قرار خواهد گرفت. دوربین چهارگانه، پشتیبانی از شبکه ۵G به لطف پردازنده قدرتمند و طراحی جذاب در کنار باتری با دوام بالا، ویژگی‌هایی هستند که آنر ۳۰ اس را به یک گزینه عالی تبدیل کرده‌اند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا