فناوری

نقد و بررسی گوشی هواوی نوا ۷ آی (Huawei Nova 7i)

Huawei Nova 7i

گوشی هواوی نوا ۷ آی (Huawei Nova 7i) با مشخصات فنی عالی معرفی شد. ما قصد داریم مشخصات فنی گوشی هواوی نوا ۷i را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

شرکت هواوی در تحریم‌های کمرشکنی از سوی ایالات متحده آمریکا به سر می‌برد، اما مقاومت جانانه‌ای به خرج داده و علاوه بر این که عقب نشینی نکرده است، حرکت رو به جلوی خود را هم سرعت بیشتری بخشیده است. چندی قبل خبرهایی مبنی بر صدور معافیت شرکت مایکروسافت برای همکاری با هواوی شنیده شد و حتی لپ تاپ جدید هواوی هم با ویندوز ۱۰ عرضه شد، اما خبری از صدور معافیت برای گوگل و سرویس‌های آن نیست. شرکت هواوی در غیاب سرویس هالی گوگل سعی کرده است فروشگاه و سرویس های خود را جایگزین کند و به نظر می‌رسد تحریم هواوی توانسته باعث خودکفایی آن شود. بد نیست بدانید هم اکنون بریتانیا برخلاف ایالات متحده آمریکا، تصمیم داد با هواوی به منظور توسعه شبکه ۵G همکاری کند و گویی پایان محاصره اقتصادی است. در حال حاضر هواوی از جدیدترین گوشی هوشمند با نام هواوی نوا ۷ آی (Huawei Nova 7i) رونمایی کرده است و چند روز دیگر هم عرضه خواهد شد. ما در این مقاله قصد داریم گوشی هواوی نوا ۷i را مورد بررسی قرار دهیم؛ با ما همراه باشید.

مشخصات کلیدی هواوی نوا ۷ آی :

  • صفحه نمایش ۶٫۴ اینچ
  • تراشه کایرین ۸۱۰
  • دوربین چهارگانه
  • حسگر اثر انگشت در بخش کناری دستگاه
  • باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی

طراحی هواوی نوا ۷ آی

گوشی جدید هواوی دارای طراحی بسیار زیبایی بوده و می‌توان در بخش طراحی آن را با گوشی های پرچمدار هم مقایسه کرد. بیشتر گوشی‌های هوشمند به منظور قرارگیری سنسور سلفی دارای طراحی ناچ هستند، اما هواوی تصمیم گرفت در هواوی نوا ۷i شرایط را تغییر دهد و از حفره روی نمایشگر، آن هم در گوشه سمت چپ قسمت بالا استفاده کرده که باعث افزایش جذابیت دستگاه شده است.

ظاهر گوشی موبایل اهمیت بسیار زیادی دارد و در نگاه اول می‌تواند سرنوشت یک گوشی را تعیین کند. گوشی هواوی Nova 7i مجهز به نمایشگر ۶٫۴ اینچ LTPS IPS LCD با وضوح ۱۰۸۰×۲۳۱۰ پیکسل و نسبت ابعاد تصویر ۹:۲۰ است. همانطور که در تصویر هم مشاهده می‌کنید، بیشتر فضای جلوی گوشی از نمایشگر ساخته شده و نسبت نمایشگر به بدنه ۸۳٫۵ درصد هم این مسئله را مورد تایید قرار می‌دهد.

گوشی هواوی نوا 7 آی - 2

بدنه و فرم دستگاه از جنش پلاستیک باکیفیت بوده و هنگامی که کاربران، دستگاه را در دستان خود بگیرند، احساس خوبی خواهند شد و می‌تواند در تجربه اول، جذابیت و کارآیی دستگاه را به رخ سایر رقیبان بکشد. بد نیست بدانید این گوشی هوشمند با وزن ۱۸۳ گرم تولید شده و با امکاناتی که دارد، واقعا قابل قبول است. همانطور که می‌دانید اکثر گوشی هایی که وزن بالاتری دارند، مدعی استفاده از سخت افزار باکیفیت هستند، اما این گوشی با سخت افزار قابل توجهی که دارد، توانسته وزن ایده‌آل خود را حفظ کند و این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد.

هنگامی که جعبه دستگاه را باز کنید، در کنار شارژر، هدفون و دفترچه راهنما، یک قاب محافظ هم دریافت خواهید کرد که کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند. توجه داشته باشید که استفاده از محافظ نمایشگر هم به شدت توصیه می‌شود، زیرا می‌تواند از صفحه نمایش در برابر حوادث احتمالی محافظت به عمل آورد.

رابط کاربری

شرکت هواوی با این که در شرایط سختی به سر می‌برد، اما توانست از رابط کاربری EMUI 10 که مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۱۰ است، استفاده کند. کاربران این گوشی هوشمند می‌توانند به راحتی از جدیدترین قابلیت‌های نرم افزاری استفاده کنند. توجه داشته باشید که شرکت هواوی بروزرسانی‌های مداوم برای دستگاه را هم تضمین کرده است که می‌تواند نقش بسیار زیادی در محافظت دستگاه در برابر حوادث احتمالی و مشکلات نرم افزاری داشته باشد.

سخت افزار گوشی هواوی نوا ۷i

گوشی هوشمند جدید و قدرتمند هواوی که در زمره گوشی های میان رده هم به حساب می‌آید، دارای تراشه هشت هسته‌ای ۷ نانومتری کایرین ۸۱۰ بوده که در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G52 MP6 قدرت دستگاه را تامین می‌کند. توجه داشته باشید که این دستگاه می‌تواند از عهده بازی های موبایل، به راحتی برآید، اما اگر انتظار دارید بازی‌های سنگین با نهایت جزئیات گرافیکی اجرا شوند، باید کمی سطح توقع خود را پایین بیاورید. باز هم تاکید می‌شود که قدرت این دستگاه قابل قبول است و می‌تواند از عهده اجرای جدیدترین بازی‌ها و برنامه‌ها برآید.

شرکت هواوی تصمیم گرفت گوشی جدید خود را در مدل‌های مختلف عرضه نکند و هم اکنون شاهد یک مدل با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی هستیم. توجه داشته باشید که در حدود ۱۱۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در اختیارتان قرار خواهد گرفت، اما خوشبختانه از حافظه ذخیره‌سازی نانوی جانبی که در خشاب سیم کارت به صورت اشتراکی قرار می‌گیرد، پشتیبانی خواهد کرد. کاربران می‌توانند ۲۵۶ گیگابایت دیگر به وسیله کارت حافظه جانبی در اختیار داشته باشند که همین مسئله می‌تواند کمبود احتمالی حافظه داخلی را جبران کند.

دوربین هواوی نوا ۷ آی

 

شرکت هواوی در زمینه دوربین، کارنامه خوبی دارد و هم اکنون هم شاهد قرارگیری دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.8، سنسور ۸ مگاپیکسل اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.4، سنسور ۲ مگاپیکسل ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4 و سنسور ۲ مگاپیکسل سنجش عمق هم با گشودگی دیافراگم f/2.4 در یک ماژول مربع شکل در سمت چپ هستیم. توجه داشته باشید که یک فلاش ال ای دی هم در قسمت پایین ماژول قرار دارد، اما انصافا نمی‌توان شباهت ماژول دوربین هواوی Nova 7i به ماژول دوربین گوشی آیفون ۱۱ را نادیده گرفت.

دوربین گوشی جدید هواوی از HDR، پانوراما، اسلوموشن، حالت تاریک، لایو فوکوس و سایر موارد مهم که در تصویربرداری و فیلمبرداری تاثیر زیادی دارند، پشتیبانی می‌کند که همین مسئله می‌تواند نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند.گوشی هواوی نوا 7 آی - 3

گوشی جدید هواوی نوا ۷ آی دارای سنسور سلفی ۱۶ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 بوده و شاهد پشتیبانی آن از HDR هم هستیم، اما توجه داشته باشید که این سنسور سلفی می‌تواند تصاویر خوبی را ثبت کند و نباید از این نظر، نگران بود.

مشخصات باتری و سایر ویژگی‌ها

گوشی هواوی نوا 7 آی - 4

هواوی نوا ۷ آی قدرت خود را از باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دریافت می‌کند و شاهد پشتیبانی دستگاه از فناوری شارژ سریع ۴۰ وات هستیم. باورتان می‌شود؟ شارژ سریع ۴۰ وات فوق‌العاده بوده و ظرف مدتی کوتاه می‌تواند ظرفیت را از صفر به ۱۰۰ برساند. همچنین شاهد قرارگیری حسگر اثر انگشت هم هستیم، اما در بخش عقب یا درون نمایشگر، بلکه این بار حسگر اثر انگشت در بخش کناری قرار گرفته است و استفاده از آن هم راحت خواهد بود.

سایر مشخصات گوشی هواوی نوا ۷ آی :

  • پشتیبانی از OTG
  • بلوتوث نسخه ۵٫۰
  • جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری
  • بلندگوی باکیفیت

توجه داشته باشید گوشی جدید هواوی با قیمت ۳۳۰ دلار در دسترس قرار خواهد گرفت. همچنین شاهد عرضه دستگاه در تنوع رنگ مشکی، سبز (Emerald Green) و صورتی یا آبی خواهیم بود. در صورتی که تصمیم به خرید یک گوشی باکیفیت و جذاب را دارید، ما به شما گوشی هواوی نوا ۷ آی را پیشنهاد می‌کنیم.

جعبه‌گشایی

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا