فناوری

پیکسل ۵ گوگل رسماً معرفی شد

ترنجی/ سرانجام انتظارها به پایان رسید و تازه‌نفس‌ترین تلفن هوشمند گوگل یعنی گوگل پیکسل ۵ رسماً معرفی شد. گوگل این بار از رقابت با پرچمداران بازار خودداری کرده و با عرضه تلفنی قادر در بازار میان رده قصد در رقابت دارد.


امشب گوگل در طی یک مراسم مجازی که به صورت زنده برای همگان استریم شد از جدیدترین محصولات سخت افزاری خود پرده برداشت که یکی از این مهمان های سبد محصولات گوگل، پیکسل ۵ بود. این گوشی که مدت هاست از ماهیت کلی آن به لطف اطلاعات و عکس های فاش شده با خبریم، یک محصول میان رده است. این بار گوگل بازار میان رده را هدف رفته و قصد دارد تا در این بخش برای خود اسم و رسمی به هم بزند. البته این شرکت با شرایط این بازار نا آشنا نیست و در گذشته با عرضه سری نکسوس توانسته بود موفقیت های قابل قبولی برای خود کسب کند. حالا که تقریباً ۴ سال از عرضه اولین پیکسل که یک پرچمدار محسوب می‌شد می‌گذرد، گوگل در یک چرخش ناگهانی قصد بازگشت به بازار میان رده را در سر می‌پروراند که به کمک جدیدترین پیکسل این امر محقق می‌شود.

از برخی ویژگی های پیکسل ۵ می توان به صفحه نمایش ۶ اینچی با نرخ تازی سازی ۹۰ هرتز، پردازنده اسنپدراگون ۷۶۵G ، باتری ۴۰۸۰ میلی آمپری، فقدان جک ۳.۵ میلیمتری، مقاومت در برابر مایعات با استاندارد IPX8 و اندروید ۱۱ اشاره کرد. اگر با شنیدن برخی از این موارد تعجبتان برانگیخته کاملاً حق دارید. اینبار گوگل به سراغ استفاده از بهترین ها نرفته و تصمیم بر آن شده تا با استفاده از سخت افزار نه چندان گران و بهینه سازی های نرم افزاری تجربه ای همچنان آشنا و بی عیب را برای کاربر فراهم کند.

از دیگر قسمت هایی که باز هم به مانند گذشته مانند و تغییر اساسی در آن صورت نگرفته، بخش دوربین است که همچنان از لنزی دوگانه با همان ترکیب گذشته استفاده می کند که این بار با یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی واید و یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی اولترا واید همراه شده. البته این ها به معنی وجود نداشتن پیشرفت های به قابل توجه در این بخش نیست و مثل همیشه گوگل بهترین هایش را در بخش نرم افزار پیاده می کند؛ برخی از این پیشرفت ها بهبود تصویر برداری HDR، امکان استفاده از حالت Night Sight در مود پرتره، اضافه شدن امکان تغییر نورپردازی تصاویر پرتره و حالات جدید حفظ ثبات حین فیلم برداری اشاره کرد. لازم به ذکر است که یک دوربین ۸ مگاپیکسلی شما در ثبت تصاویر سلفی یاری می‌کند.

برای تامین امنیت این دستگاه گوگل با تشخیص چهره و سنسور های خاص آن خداحافظی کرده و به روش قابل اعتماد و آشنا تشخیص اثر انگشت بازگشته که این تغییر را می پسندیم و آن را به فال نیک می‌گیریم. حسگر اثر انگشت این گوشی به مانند پیکسل های گذشته به پشت گوشی مهاجرت کرده به نظر ما بهترین نقطه برای قرار دادن این حسگر است چون به صورت طبیعی انگشت شما در همان نواحی استراحت می‌کند.

شارژ بیسیم، شارژ بی سیم معکوس و ارتباط ۵G از جدیترین نکاتی است که محصول لحاظ شده تا نظر طرفداران گوگل را جلب کند. گوگل پیکسل ۵ با قیمت ۶۹۹ دلار به بازار می‌شود. این گوشی در رنگ های مشکی و سبز ملایم موجود خواهد بود که نسبت به مدل های گذشته کمبود تنوع به وضوح مشاهده می شود اما اگر این بهای دسترسی به محصولی اقتصادی تر است، من اعتراضی ندارم :). مثل همیشه در طی روزهای آینده با اخبار مربوط به گوشی در خدمت شما خواهیم بود پس همچنان ترنجی را دنبال کنید.

نظر شما درباره گل سرسبد گوشی های جدید گوگل چیست؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا