اخبارفناوری

ویوو واچ رونمایی شد

زومیت/ ویوو واچ با دو تراشه و قیمت ۱۹۰ دلار(حدود ۵.۳ میلیون تومان) رونمایی شد.

ویوو واچ به دو گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز است و با دستگاه‌های اندرویدی و iOS می‌تواند همگام شود.

مدتی بود که شایعاتی درباره‌ی معرفی اولین ساعت هوشمند  شرکت ویوو در فضای مجازی به‌گوش می‌رسید. حال، چنین اتفاقی رسما رخ داده و این شرکت چینی محصول جدیدش را با نام ویوو واچ معرفی کرده است. ویوو واچ در دو مدل ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری عرضه می‌شود.

از مشخصات ویوو واچ می‌توان به پنل AMOLED، تراشه‌ی NFC، حسگر سنجش ضربان قلب و میزان اکسیژن در خون کاربر اشاره کرد. ویوو واچ مدل ۴۶ میلی‌متری پس از شارژ کامل باتری، ۱۸ روز در حالت استندبای یا آماده‌باش می‌تواند باقی بماند.

صفحه‌نمایش مدل ۴۲ میلی‌متری ویوو واچ ۱/۱۹ اینچ و رزولوشن آن ۳۹۰ در ۳۹۰ پیکسل و صفحه‌نمایش مدل ۴۶ میلی‌متری ۱/۳۹ اینچ و رزولوشن آن ۴۵۴ در ۴۵۴ پیکسل است. هر دو مدل از بدنه‌ای از جنس آلومینیوم ساخته شده‌اند که در‌برابر ضربات بسیار مقاوم است و آسیب کمتری به اجزای درون دستگاه منتقل می‌کند. بدنه‌ی مدل کوچک‌تر ویوو واچ در دو رنگ خاکستری و قهوه‌ای و بدنه‌ی مدل بزرگ‌تر در دو رنگ نقره‌ای و مشکی طراحی شده است.

محصول جدید شرکت چینی ویوو از گواهی ۵ATM برخوردار است؛ یعنی در‌برابر نفوذ قطرات آب به درون دستگاه مقاومت می‌کند. ویوو واچ نیز مانند اوپو  واچ از دو تراشه استفاده می‌کند که مدل ضعیف‌تر آپولو برای انجام کارهای سبک و مدل اصلی ST برای کارهای پیچیده‌تر در نظر گرفته شده است.

کاربر می‌تواند برای ذخیره‌ی اطلاعات خود از حافظه ذخیره‌سازی دو گیگابایتی بهره ببرد. عمر باتری مدل ۴۲ میلی‌متری به ۹ روز استفاده‌ی روزمره و عمر باتری مدل دیگر به ۱۸ روز می‌رسد. ساعت هوشمند ویوو با دستگاه‌های اندرویدی و iOS همگام می‌شود و از دستیار هوشمند Jovi نیز استفاده می‌کند.

ویوو در نظر دارد ساعت‌های هوشمند جدیدش را با قیمتی مشابه یعنی ۱،۲۹۹ ین (معادل ۱۹۱ دلار) در ۲۸ سپتامبر (۷ مهر) روانه بازار چین کند. درپایان، باید بگوییم هنوز مشخص نیست که ویوو واچ به بازارهای دیگر دنیا راه می‌یابد یا خیر.

منبع
akharinkhabar
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا