اخبارفناوری

نوکیا ۸.۳ با پشتیبانی از ۵G رسما معرفی شد

ترنجی/ نه، درست به یاد دارید؛ شش ماه پیش بود که نوکیا ۸.۳ ۵G با اسنپدراگون ۷۶۵ ۵G و نمایشگر ۶.۸ اینچی به قیمت ۶۰۰ یورو رسما معرفی شد. بنا به شرایط موجود شاهد تاخیر در ارایه آن بودیم تا امروز نوکیا در مراسم خود این دستگاه را بار دیگر رونمایی کرد. نوکیا ۸.۳ با پشتیبانی از ۵G رسما معرفی شده است.

نوکیا ۸.۳ ۵G اولین گوشی هوشمند ۵G از تولیدکننده HMD مالک برند نوکیا است. انتظار تقریبا به پایان رسیده است، اما فردا در ایالات متحده (۲۳ سپتامبر) از آمازون با قیمت ۷۰۰ دلار برای پیکربندی ۸/۱۲۸ گیگابایت در دسترس خواهد بود. همچنین Best Buy چند هفته دیگر آن را در انبار موجود خواهد داشت.


ما پیش از این با دستگاه آشنا شده بودیم. اما به صورت خلاصه باید بگوییم مشخصات آن عبارت است از نمایشگر ۶.۸۱ اینچی با پنل LCD (وضوح ۱۰۸۰p+)، چیپست Snapdragon 765G، اپتیک ZEISS برای دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی (و ۱۲MP فوق عریض)، باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر با شارژ سریع ۱۸ وات است.

اسنپدراگون ۷۶۵ جی به‌عنوان قلب تپنده این گوشی انجام وظیفه می‌کند و در کنار آن شاهد ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم، ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و سرعت شارژ ۱۸ وات هستیم. در ضمن نباید این موضوع را از قلم بیندازیم که گوشی مذکور مانند بسیاری از گوشی‌های نوکیا عضو پروژه اندروید وان است. این یعنی رابط کاربری اندروید خام و آپدیت های سریع.

در پنل پشتی، دوربین چهارگانه توجه ما را جلب می‌کند که از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو و سنسور تشخیص عمق تشکیل شده است. در حفره نمایشگر هم یک دوربین ۲۴ مگاپیکسلی وظیفه‌ی ثبت عکس‌های سلفی را بر عهده دارد. در ضمن دکمه پاور به‌عنوان حسگر اثر انگشت (یادی کنیم از نوآوری سونی که بعد از مدتی توسط خودش هم ترد شد اما به آن بازگشت) انجام وظیفه می‌کند. این گوشی در فصل تابستان با قیمت ۵۹۹ یورو عرضه خواهد شد.

به نظر می رسد که این تلفن سرانجام در اروپا نیز در دسترس خواهد بود، اگرچه این بخشی از اعلامیه رسمی نبود. با نگاهی به یک خرده فروش بلژیکی، فردا دستگاه هایی نیز با قیمت ۵۸۰ یورو در دسترس خواهد بود. همچنین نوکیا ۸.۳ در فیلم Bond No Time to Die آینده بازی خواهد کرد.

نظر شما درباره نوکیا ۸.۳ چیست؟

منبع
akharinkhabar
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا