فناوری

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A31

Samsung Galaxy A31

سال گذشته، سامسونگ با عرضه سری A به جنگ شرکت‌هایی رفت که در زمینه گوشی‌های میان‌رده حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند. این شرکت تاکنون برای اینکه سلایق زیادی را پوشش دهد، مدل‌های متنوع‌ ای را در قیمت‌های مختلف وارد بازار کرده است. بعد از عرضه سری اول و بازخوردی که از کاربران خود دریافت کرد، در اواخر سال ۲۰۱۹ سری‌ دوم این گوشی‌ها را نیز وارد بازار کرد. اوایل سال ۲۰۲۰ نیز سامسونگ تولید و ساخت سری سوم این مدل محصولات خود را شروع کرده است. یکی از این مدل‌هایی که اخیراً تولید شده مدل گلکسی ای ۳۱ است. در ادامه به نقد و بررسی گلکسی A31 خواهیم پرداخت.

تریلر

 

نقد و بررسی گلکسی ای 31؛ میان‌رده‌ای با باتری قدرتمند و نمایشگر عالی

طراحی سامسونگ گلکسی A31 :

در رابطه با طراحی این گوشی خاطر نشان می‌شود که هم در ساخت فریم و در پنل عقب از مواد پلی‌کربنات یا پلاستیک استفاده شده است. با نگاه به سامسونگ A31 متوجه خواهید شد که نسبت به نسل قبل خود یا همان گوشی گلکسی ای ۳۰ اس طراحی بهتری دارد. بارزترین تغییری که صورت گرفته مربوط به ماژول دوربین‌هاست. به نظر می‌رسد که دوران ماژول‌های خطی پایان یافته و این روزها تمام شرکت‌ها از ماژول‌های مربعی و یا مستطیلی استفاده می‌کنند و گلکسی A31 نیز از این امر مستثنی نیست.

زبان طراحی این گوشی‌ها به گوشی‌های میان‌رده هواوی که اخیراً معرفی شده‌اند و یا یا گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ لایت و یا گلکسی نوت ۱۰ لایت  شباهت دارد. ماژول دوربین‌ها نیز به صورت یک مستطیل پهن در گوشه سمت چپ آن واقع شده است.

GALAXY A31 ابعادی برابر با ۱۵۹.۳ ×۷۳.۱ × ۸.۶ میلی‌متر داشته و وزن آن ۱۸۵ گرم است. برای اینکه بتوانید این مدل را از نظر وزن محک بزنید آن را با گوشی‌هایی مثل شیائومی ردمی نوت ۸ پرو مقایسه می‌کنیم، این گوشی گرچه به خاطر نوع طراحی ارگونومی بالایی دارد؛ اما با وزن ۲۰۰ گرم خود جز میان‌رده‌های سنگین وزن است؛ اما سامسونگ A31 بسیار سبک‌تر از آن بوده، از‌این‌رو می‌تواند در زمان خرید گوشی یکی از گزینه‌های ایده‌آل میان‌رده برای افرادی در نظر گرفته شود که دوست دارند که یک گوشی نسبتاً سبک را در دست بگیرند. در رابطه با گواهینامه ضد آب و گرد و خاک نیز خاطر نشان می‌شود که این مدل میان‌رده سامسونگ فاقد این قابلیت است.

نمایشگر سامسونگ A31 :

سامسونگ باز هم درگلکسی A31 از یک نمایشگر ناچ استایل استفاده کرده است. اگر نگاهی به این میان‌رده بندازید متوجه خواهید شد که در قسمت پایین حاشیه قابل‌توجهی دارد به طوری که حتی شاید نسبت به نسل قبل نیز این حاشیه اندکی بیشتر به نظر برسد.‌ نمایشگر استفاده شده در آن نیز Super AMOLED بوده و کیفیت تصویر FHD+ را نیز ارائه داده  و از بریدگی O شکل بهره برده است. این بار تراکم پیکسلی۴۱۱ پیکسل بر اینچ ارائه شده که در رابطه با نمایش جزئیات تصویر، نسبت به نسخه‌های قبلی، جهش قابل‌توجه‌ای به حساب می‌آید. به این دلیل که نسل قبل این گوشی یا همان گلکسی ای ۳۰س تراکم پیکسلی ۲۶۸ پیکسل بر اینچ را ارائه داد.

از‌این‌رو اگر نمایشگر برای شما در اولویت بوده و بخواهید از بین سامسونگ A31 و یا سامسونگ A30s یکی را انتخاب کنید، تراکم پیکسلی را می‌توانید به عنوان معیاری برای انتخاب در نظر داشته باشید. هم به دلیل نوع پنل استفاده شده و هم از نظر نمایش جزئیات نمایشگر گلکسی اس ۳۱ ارتقاء قابل‌توجهی در مقایسه با نسخه‌های قبل دارد. اندازه این نمایشگر نیز ۶.۴ اینچ بوده که نسبت به نسخه قبل ارتقاء چشمگیری نداشته؛ اما رزولوشن آن ارتقاء یافته است.

دوربین گلکسی A31 :

نسل قبلی این مدل از دوربین سه‌گانه و لنز اصلی ۲۵ مگاپیکسلی استفاده کرد؛ اما در همان زمان نیز شرکت‌های زیادی برای جذب کاربران عاشق عکاسی از سنسور ترند بازار موبایل یا همان سنسور ۴۸ مگاپیکسلی استفاده کردند و توانستند به فروش بسیار خوبی دست یابند. ظاهراً سامسونگ تصمیم گرفته در ساخت نسخه بعدی سامسونگ A30s از تجربه آنها استفاده کند؛ بنابراین از لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی بهره برده است. تعداد لنزها نیز اضافه شده در ادامه به این نوع لنزها اشاره خواهیم کرد:

  • لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی
  • لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسلی
  • لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی
  • سنسور عمق ۵ مگاپیکسلی

دوربین سلفی نیز نسبت به نسل قبل ارتقاء قابل‌توجهی پیدا کرده است. این بار این کهکشانی به جای یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی از دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی واید بهره برده‌اند.

سخت‌افزار گلکسی A31 :

در سامسونگ A30s از تراشه اگزینوس ۷۹۰۴ استفاده شد و این پردازنده به طور میانگین امتیاز ۱۰۹۴۱۸ را در بنچمارک آنتوتو به دست آورد؛ اما سامسونگ هنوز اطلاعاتی را پیرامون این تراشه سامسونگ A31 منتشر نکرده ولی این احتمال هست که به تراشه Helio P65 مجهز شود. پردازنده آن ۸ هسته‌ای است. می‌بایست در عمل دید که آیا این گوشی نسبت به نسخه قبل ارتقاء چشمگیری دارد یا خیر؟ سامسونگ قرارست این گوشی را در سه نسخه ۱۲۸/۴، ۶۴/۴ و ۱۲۸/۶ گیگابایتی عرضه کند. گلکسی A31 همچنین دارای قابلیت‌های ارتباطی Samsung Pay ،NFC، سنسور‌اثر‌انگشت در صفحه نمایش و پورت ۳.۵ میلی‌متری است.

باتری سامسونگ ای ۳۱ :

گلکسی A31 از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری استفاده کرده است که مطمئناً برای گوشی که با شبکه ۴G اجرا می‌شود بسیار عالیست و می‌تواند یکی از گزینه‌های خوب برای آن دسته افرادی در نظر گرفته شود که باتری برای آنها در اولویت قرار دارد. شاید ظرفیت آن از باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپری استفاده شده در گوشی سامسونگ M31 کمتر باشد؛ اما عملکرد بسیاری عالی خواهد داشت.

تنها نکته منفی که در رابطه با این گوشی وجود دارد این است که از نسخه شارژ سریع ۱۵ وات بهره برده است که برای برخی از کاربران ممکن است کمی دلسرد‌کننده باشد. گرچه عده زیادی از خریداران به زمان شارژ شدن دستگاه اهمیتی نداده و بیشتر به عملکرد باتری توجه دارند. در این مورد هم می‌توان گفت که A31 با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری خود رضایت خاطر آنها را جلب خواهد کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا