فناوری

نقد و بررسی سامسونگ مدل A41

Samsung Galaxy A41

گوشی Samsung Galaxy A41 ضد آب است و ما قصد داریم آن را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.

شرکت سامسونگ باز هم در حال ثبت رکوردهای پشت سر هم و جدید است. این شرکت در به تازگی از گوشی‌های جدید دیگری همانند سامسونگ M31، M21 رونمایی کرد و هم اکنون شاهد معرفی گوشی سامسونگ گلکسی A41 هستیم. این گوشی دارای مشخصات فنی قابل قبولی بوده و ما با یک نقد و بررسی کامل، همراه شما خواهیم بود.

طراحی:

 

سامسونگ A41 - 1

بدون تردید، طراحی این گوشی بسیار ساده و تقریبا مشابه سایر گوشی‌های سری گلکسی A همانند A50s است. البته منظور ما این است که شباهت زیادی به هم دارند و شاهد طراحی بسیار خاصی نیستیم.

با این که شرکت سامسونگ در زمینه طراحی در سری گلکسی M در سال ۲۰۲۰، خوش درخشیده است، اما نمی‌دانیم چرا گلکسی A41 را با یک طراحی ساده معرفی کرده است. ناامید نشوید، این صرفا یک گلایه ساده از نظر طراحی بود، اما اگر بگوییم که این گوشی دارای تاییدیه IP68 است و می‌تواند در عمق ۱٫۵ متری آب تا مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورد، قطعا شرایط جذاب‌تر خواهد شد.

بله، این گوشی ضد آب است و جالب‌تر آن که این استاندارد در یک گوشی ارزان قیمت وجود دارد که خود به تنهایی یک شگفتی محسوب می‌شود.

گوشی گلکسی A41 دارای بدنه و فرم پلاستیکی است. متاسفانه بدنه پلاستیکی به خوبی می‌تواند اثر انگشت را به خود جلب کند. بدنه گوشی‌های مجهز به بدنه پلاستیکی را می‌توان با یک دستمال کاغذی ساده یا پارچه مخصوص، به راحتی پاک کرد.

این گوشی جدید سامسونگ در بخش عقب، به غیر از ماژول دوربین، هیچگونه ابزار دیگری ندارد. در قسمت پایین بخش عقب شاهد درج اطلاعاتی درباره مدل گوشی هستیم که اصالت محصول را نشان می‌دهد.

نگه داشتن این گوشی به دلیل سایز متوسطی که دارد، راحت و قابل قبول است. گلکسی A41 حاشیه زیادی در طرفین ندارد، اما اندکی حاشیه در قسمت بالا و پایین شاهد هستیم که خب، زیاد نیست و قابل قبول است. این گوشی دارای طراحی ناچ بوده که یک سنسور سلفی در آن قرار دارد.

ماژول دوربین بخش عقب به صورت عمودی در سمت چپ قرار دارد. البته یک تفاوت را شاهد هستیم و آن هم قرارگیری فلاش ال ای دی در بالای سنسورها است.

در مجموع گوشی جدید گلکسی A41 سامسونگ طراحی زیبایی دارد و می‌توان آن را به دلیل ویژگی‌ها و قیمت مناسب، در لیست خرید قرار داد.

صفحه نمایش:

سامسونگ A41 - 3

گوشی سامسونگ A41 به دلیل مجهز بودن به نمایشگر سوپر آمولد، می‌تواند تصاویر، فایل‌های ویدیویی و بازی را با نهایت جزئیات نمایش دهد. نگاه کردن به نمایشگر سوپر آمولد، چشم را خسته نخواهد کرد و این یک مزیت بسیار مهم است.

شاید مطرح کردن این بحث در این جا فایده‌ای نداشته باشد، اما آیپدهای جدید اپل که معرفی شدند و قیمت بسیار زیادی هم دارند، مجهز به این نمایشگر نیستند؛ این مسئله را بیان کردیم تا بدانید که گوشی ارزان قیمت سامسونگ A41 دارای ویژگی‌های خاص و فوق‌العاده‌ای است و نباید از کنار آن‌ها ساده بگذریم.

سایز نمایشگر گوشی Samsung Galaxy A41 معادل ۶٫۱ اینچ بوده و وضوح آن هم ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل است. همچنین نسبت ابعاد ابعاد تصویر سامسونگ A41 هم ۲۰:۹ است.

قدرت و سرعت شناسایی لمس نمایشگر هم بسیار عالی است و این مسئله هنگام انجام بازی، کاملا به چشم خواهد آمد.

نرم افزار و سخت افزار:

یکی از ویژگی‌های سامسونگ گلکسی A41 را می‌توان مجهز بودن به اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2.0 دانست. این رابط کاربری جذابیت بسیار زیادی دارد و ما شاهد قابلیت‌های جدیدی در اندروید ۱۰ نسبت به سایر نسخه‌های اندروید هستیم که هر کاربری دلش می‌خواهد به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

شرکت سامسونگ زمانبندی خاصی را برای آپدیت سیستم عامل گوشی‌های خود منتشر کرده و آن دسته از گوشی‌هایی که هنوز دارای اندروید ۹ هستند، درآینده نزدیک اندروید ۱۰ را دریافت خواهند کرد.

گوشی گلکسی ای ۴۱ مجهز به تراشه هشت هسته‌ای مدیاتک MT6768 هلیو P65 بوده که یک تراشه ۱۲ نانومتری است. جای تعجب است که سامسونگ از تراشه مدیاتک استفاده کرده است! عادت کرده بودیم به دیدن تراشه‌های اگزینوس و کوالکام، اما جایی برای شک و تردید وجود ندارد. این تراشه هم قدرت قابل قبولی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

سامسونگ A41 در کنار تراشه مدیاتک دارای پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 بوده و می‌توان قدرت آن را قابل قبول توصیف کرد. شما می‌توانید بازی و کارهای نرم افزاری را به راحتی انجام دهید.

گوشی جدید سامسونگ مجهز به خشاب کارت حافظه جانبی microSDXC بوده و تنها در یک مدل عرضه می‌شود. به نظر می‌رسد شرکت سامسونگ دیگر قصد ندارد خریداران را در شک و تردید قرار دهد. این گوشی هوشمند در یک مدل با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت رم در دسترس قرار دارد.

توجه داشته باشید که ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، واقعا می‌تواند نیاز اکثر کاربران را رفع کند، اما به راحتی امکان افزایش آن وجود دارد. البته تمام ۶۴ گیگ در دسترس قرار ندارد و چیزی در حدود ۵۰ گیگ در اختیار خواهید داشت.

دوربین:

گوشی‌های میان رده سامسونگ در زمینه دوربین، تقریبا حرف اول را می‌زنند. گوشی سامسونگ A41 دارای دوربین سه‌گانه بوده که شامل سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0، سنسور ۸ مگاپیکسل اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 و سنسور سنجش عمق ۵ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.4 می‌باشد. روش چینش این سنسورها را در بخش طراحی گفتیم؛ آن‌ها به صورت عمودی قرار گرفته‌اند و فلاش ال ای دی هم در بالای آن‌ها قرار دارد.

برنامه دوربین را باز کنید تا با ویژگی‌های مختلفی همانند پانوراما، HDR، لایو فوکوس (Live Focus)، حالت شبانه (Dark Mode) و ضبط فیلم با سرعت آهسته یا همان اسلوموشن مواجه شوید.

ناچ نمایشگر محل قرارگیری سنسور سلفی قدرتمند ۲۵ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 است. به راحتی از برنامه دوربین، حالت سلفی را انتخاب کنید تا تصاویر باکیفیت و از همه مهم‌تر، تصاویری با جزئیات قابل قبول را ثبت کنید. تا مدتی دیگر، نمونه تصاویر گرفته شده با گلکسی A41 هم در همین قسمت برای شما قرار داده خواهد شد.

باتری:

سامسونگ A41 - 4

گوشی جدید سامسونگ قدرت خود را از یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دریافت خواهد کرد و اینطور که پیداست از فناوری شارژ سریع ۱۵ وات هم پشتیبانی می‌کند. با این که بیشتر گوشی‌های میان رده سامسونگ، باتری‌های بالای ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد، جای تعجب است که چرا سامسونگ یک قدم به سمت عقب برداشته است. با این حال، همین ظرفیت هم می‌تواند برای تماشای فیلم و انجام بازی، عالی باشد، اما اگر مجهز به فناوری شارژ سریع نبود، قطعا تحمل آن سخت می‌شد.

با این فناوری شارژ سریع، می‌توانید به سرعت باتری گوشی را بازیابی کنید. پیشنهاد می‌کنیم هرگز نگذارید شارژ گوشی زیر ۲۰ درصد بیاید یا از ۹۰ درصد بالاتر برود.

 سایر ویژگی‌ها:

این گوشی هوشمند دارای اسپیکرهای قدرتمندی بوده که برای پخش موسیقی یا حتی ضبط صدا، عالی است. سامسونگ گلکسی A41 مجهز به جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری است و این خبر خوبی‌ست. این دستگاه قابلیت‌های خوبی دارد و شاهد جدیدترین نسخه وای فای، نسخه ۵٫۰ بلوتوث، GPS، NFC و USB 2.0 است؛ پشتیبانی از NFC فوق‌العاده است.

سنسورهای زیادی در سامسونگ A41 وجود دارد و در میان آن‌ها، حسگر اپتیکال اثر انگشت که درون نمایشگر قرار دارد، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. این حسگر به سرعت می‌تواند اثر انگشت شما را برای باز کردن قفل صفحه گوشی اندروید شناسایی کند. البته قابلیت Face Unlock هم در این گوشی پشتیبانی می‌شود، اما بهتر است از حسگر اثر انگشت فقط استفاده کنید. این قابلیت از تصاویر ۲ بعدی برای تشخیص چهره پشتیبانی می‌کند و به راحتی می‌توان آن را با یک تصویر، فریب داد. البته این مشکلات حتی در گوشی‌های اپل و فناوری تشخیص چهره آن هم به وضوح دیده می‌شود و سال‌ها طول خواهد کشید تا هوشمندتر شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا