فناوری

نخستین گوشی سامسونگ با دوربین پنج‌گانه مشخص شد

گجت نیوز/ به نظر می‌رسد سامسونگ گلکسی ای ۷۲ – Samsung Galaxy A72 نخستین گوشی هوشمند این کمپانی کره‌ای با ۵ دوربین در قاب پشتی خود خواهد بود.

سامسونگ در سال ۲۰۱۸ نخستین گوشی دنیا با ۴ دوربین پشتی به نام گلکسی A9 را رونمایی کرد و حال قصد دارد یک دوربین دیگر نیز به مجموعه دوربین پشتی خود اضافه کند. گرچه محصول جدید نخستین گوشی هوشمند با ۵ دوربین نخواهد بود و پیش از آن نوکیا ۹ پیور ویو – Nokia 9 PureView این افتخار را از آن خود کرد.

 

گوشی‌های خانواده A نقش آزمایشی نیز بر عهده دارند و سامسونگ قابلیت‌های جدید دوربین خود را ابتدا بر روی این محصولات عرضه و در صورت استقبال آن‌ها را در پرچمداران خود نیز نهادینه می‌کند. برای مثال سامسونگ گلکسی ای ۸۰ نخستین و تنها گوشی سامسونگ با دوربین چرخان است.

 

سامسونگ گلکسی ای ۷۲ نیز قرار است نخستین گوشی این کمپانی با دوربین پنج‌گانه باشد. ترکیب این دوربین‌ها مشخص نیست، اما احتمالا شاهد دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین فوق وسیع ۱۲ مگاپیکسلی، تله فوتو ۸ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری، دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی در کنار سنسور عمق ۵ مگاپیکسلی باشیم.

 

دوربین تله فوتو ۵ مگاپیکسلی این گوشی احتمالا مشابه دوربین تله فوتو گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن – Galaxy S20 FE باشد که به مجموعه دوربین‌های چهارگانه گلکسی ای ۷۱ افزوده و حاصل ای ۷۲ می‌شود که از تثبیت کننده تصویر بهره می‌برد؛ قابلیتی که برای فاصله‌های کانونی دور بسیار سومند است.

 

طبق شایعات پیشین A72 نخستین عضو خانواده A با پایدار کننده اپتیکی تصویر خواهد بود. برای سلفی نیز تنها یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی در جلوی خود دارد.

 

سامسونگ گلکسی ای ۵۲ – Samsung Galaxy A52 نیز عضو جدیدی از خانواده A است که همچنان مانند A51 دوربین پشتی چهارگانه دارد.

 

سامسونگ امیدوار است از این دو گوشی استقبال بالایی صورت گرفته و مجموع فروششان به ۳۰ میلیون دستگاه برسد که تقریبا ۱۰ درصد از کل فروش سامسونگ می‌شود.

منبع
akharinkhabar
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا