اخبارفناوری

میان‌رده‌ها‌ی سامسونگ با تجهیزات بالارده عرضه می‌شوند

باشگاه خبرنگاران/ سامسونگ گوشی های سری A را با دوربین های پنج گانه گلکسی A72 و ویژگی های منحصر بفرد دیگر جذاب تر می‌کند.

 

گلکسی A72 که سال آینده عرضه خواهد شد احتمالا اولین گوشی سامسونگ با ویژگی دوربین‌های پنج گانه است. طبق گفته سخنگوی شرکت سامسونگ چینش دوربین‌های پنج تایی پشت گوشی به ترتیب یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی اصلی، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه فوق‌العاده گسترده، یک قطعه عدسی بزرگ‌نما Galaxy S20 FE’s با قابلیت زوم نوری سه برابر، یک سنسور ماکرو پنج مگاپیکسلی و یک واحد پنج مگاپیکسلی خواهد بود.

مشخصات دوربین گلکسی A72 این ادعا را که این اولین گوشی سری A با ویژگی تثبیت کننده تصاویر نوری (او. آی. اس) در طول چهار سال است تقویت می‌کند. این گوشی دو محصول برتر گلکسی S و گوشی‌های نوت را مجدداً هم‌تراز می‌کند. ویروس کرونا بر فروش گوشی‌های پریمیم و تصمیم سامسونگ در ارائه قابلیت‌های او. آی. اس به گلکسی A72 تاثیر گذاشته است. ظاهراً این غول تکنولوژی قصد دارد کاهش تخمین زده شده ارسال محصول را با افزایش فروش گوشی‌های سری A جبران کند.

 

گلکسی A71 یک دوربین پنچ گانه با شاتر اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، یک واحد ۱۲ مگاپیکسلی فوق گسترده، یک قطعه پنج مگاپیکسلی ماکرو، و یک واحد عمقی پنج مگاپیکسلی دارد. احتمالا دوربین جلوی آن هم ۳۲ مگاپیکسلی باشد، بنابراین در این قسمت تغییر خاصی به چشم نمی‌خورد.

 

وضعیت قرارگیری دوربین‌های پنج گانه به سامسونگ کمک می‌کند تا در بازاری که ویژگی‌های دوربین، کلید اصلی فروش است، بهتر با دیگر شرکت‌ها رقابت کند. همانگونه که در Nokia 9 PureView هم ثابت شد، چینش چند دوربینی لزوما کیفیت تصویربرداری را بالا نمی‌برد. البته این به معنی آن نیست که دوربین‌های پنج گانه هیچ فایده‌ای ندارند چرا که گوشی‌های Huawei و Xiaomi به ترتیب با نسخه‌های P40 Pro Plus و Mi Note 10 این موضوع را ثابت کرده‌اند. جزئیات بیشتری از گلکسی A72 وجود ندارد جز اینکه این گوشی از شارژ بی سیم پشتیبانی خواهد کرد.

 

گلکسی A71 و گلکسی A51 ثابت کرده اند که طرفداران زیادی دارند و گمان می‌رود سامسونگ ۳۰ میلیون نسخه‌ از این دو گوشی را در سال ۲۰۲۱ به فروش برساند. شرکت سامسونگ همچنین ۳۵ میلیون گلکسی S10 را در سال ۲۰۱۹ به فروش رسانده است. احتمالا گلکسی A72 در نیمه اول سال ۲۰۲۱ روانه بازار شود.

منبع
akharinkhabar
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا