فناوری

مقایسه iPhone 11 Pro Max و Samsung Galaxy S20 Ultra

Samsung Galaxy S20 Ultra vs iPhone 11 Pro Max

تریلر Samsung Galaxy S20 Ultra

تریلر iPhone 11 Pro Max

در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه گلکسی اس ۲۰ اولترا و آیفون ۱۱ پرو مکس دو گوشی پرچمدار شرکت‌های سامسونگ و اپل بپردازیم. با ما همراه باشید.

اندروید و آی او اس برای ظهور هیچ پلتفرم دیگری فضا باقی نگذاشته‌اند. شرکت‌های زیادی اقدام به تولید گوشی اندرویدی کرده و یک تنه با اپل، تنها سازنده دستگاه‌های دارای سیستم عامل‌های آی او اس، رقابت می‌کنند. با این حال اصلی‌ترین رقیب این شرکت را باید سامسونگ، پرفروش‌ترین گوشی ساز دنیا، دانست. گلکسی اس ۲۰ اولترا سامسونگ و آیفون ۱۱ پرو مکس اپل به همین دلیل حائز اهمیت هستند. اولین گوشی اکنون پرچمدار اندروید و دومین مدل، پرچمدار آی او اس شناخته می‌شود.

سامسونگ با معرفی پرچمداران جدیدش از سری S نشان داد هرگز به رکود تن نداده و خود را به نحوی، از سکونی که بازار موبایل گرفتارش شده است، خارج خواهد کرد. بعد از چند سال پیشرفت با سرعتی بالا، میزان پیشرفت سال به سال گوشی‌های هوشمند کاهش پیدا کرد، اما به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۰، با یک جهش قابل توجه رو به رو خواهیم شد. یکی از دلایل این جهش، تلاش گوشی سازان برای ایجاد محصولی با توانایی رقابت با سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا محسوب می‌شود.

طراحی

هر شرکت استراتژی متفاوتی را برای طراحی گوشی‌های هوشمند دنبال می‌کند. اپل، بعد از هر مرتبه اعمال تغییری اساسی در سبک طراحی گوشی‌های هوشمندش، از آن برای ۳ الی ۴ سال استفاده کرده و سپس به دنبال سبکی جدید می‌رود. این شرکت آمریکایی، در سال ۲۰۱۷، طراحی گوشی آیفون ایکس را در مقایسه با محصولات قبلی زیر و رو و از طراحی ناچ استایل استفاده کرد. با گذشت سه سال از رونمایی این محصول، پرچمدار کنونی شرکت یعنی آیفون ۱۱ پرو مکس هنوز شبیه به آن است.

اپل اولین شرکت سازنده یک گوشی دارای ناچ در بالای نمایشگر نبود و پیش از آیفون X، دو شرکت پاناسونیک و اسنشال گوشی‌هایی با الهام گیری از این سبک ارائه کردند. با این حال آیفون ایکس را الهام‌بخش دیگر شرکت‌ها برای استفاده از ناچ به منظور بهبود طراحی بدون حاشیه یاد می‌کنند. دلیل آن اهمیت این شرکت در بازار موبایل در مقایسه با بسیاری از شرکت‌ها است.

گوشی سازان متعددی به طراحی ناچ استایل رو آورده و سپس آن را بهبود بخشیدند. آن‌ها ابعاد ناچ را کاهش داده و به اندازه یک قطره آب رساندند. اما اپل هنوز از همان ناچ عریض و ضخیم قرار گرفته در بالای نمایشگر آیفون ایکس استفاده می‌کند! این موضوع نشان‌دهنده عدم اعمال هر گونه تغییر در ظاهر گوشی‌های این شرکت تا پیش از ظهور یک سبک طراحی جدید است.

در هر صورت نمی‌توان به طراحی آیفون ۱۱ پرو مکس ایرادی وارد کرد. کاربران گوشی‌های سال‌های اخیر اپل به این ظاهر عادت کرده و با ناچ عریض بالای نمایشگر مشکلی ندارند، هر چند قبول یک زائده نسبتا بزرگ در بالای صفحه نمایش برای کاربران گوشی‌های اندرویدی جدیدتر کمی دشوار است. از نظر طراحی بدون حاشیه، گوشی iPhone 11 Pro Max در حد بهترین‌ها است.

گزینه‌های رنگ متداول و محبوب‌تر، خاکستری و نقره‌ای است. دو گزینه دیگر، سبز و طلایی محسوب می‌شوند. پنل پشتی با شیشه پوشانده شده و سبب می‌شود با در دست گرفتن گوشی، حس خوبی داشته باشید. مزیت این شیشه در مقایسه با پنل پشتی بسیاری از پرچمداران، استعداد کمتر در جذب اثر انگشت است.

از نظر ظاهری، تفاوت اصلی آیفون ۱۱ پرو مکس در مقایسه با نسل‌های قبلی را با مشاهده پنل پشتی گوشی متوجه خواهید شد. در اینجا یک ماژول مربعی شکل، با چینش عجیب سنسورها روی آن، توجه‌تان را جلب خواهد کرد. دلیل دیگر جلب توجه دوربین، داشتن برآمدگی تقریبا زیاد است. البته این برآمدگی به مراتب در مقایسه با ماژول دوربین گلکسی اس ۲۰ اولترا کمتر است.

مقایسه گلکسی اس ۲۰ اولترا سامسونگ و آیفون ۱۱ پرو مکس اپل از نظر طراحی نشان می‌دهد سامسونگ به تغییر و بهبود مستمر، هر چند آرام، علاقه زیادی دارد. این شرکت نیز بعد از معرفی یک سبک طراحی جدید، از آن برای دو الی سه سال استفاده می‌کند، اما تا انتها آن را بدون تغییر رها نکرده و سال به سال و نسل به نسل بهبود می‌دهد. کاهش بیشتر حاشیه‌ها از اطراف نمایشگر، تغییر مستمر شکل ماژول دوربین به همراه عوض کردن محل قرارگیری آن روی پنل پشتی و افزایش انحنای نمایشگر از جمله تغییرات پرچمداران سال‌های اخیر سامسونگ بعد از معرفی سبک طراحی جدید همزمان با رونمایی گوشی گلکسی اس ۸ بوده‌اند.

به همین دلیل طبق مقایسه گلکسی اس ۲۰ اولترا و آیفون ۱۱ پرو مکس از نظر طراحی بدون حاشیه، پرچمدار اندرویدی بهتر است. مهمترین تغییر در گوشی‌های رده بالای این شرکت از سال ۲۰۱۹ تاکنون، استفاده از حفره روی نمایشگر برای قرار دادن دوربین سلفی به شمار می‌رود. این حفره در مقایسه با ناچ عریض آیفون ۱۱ پرو مکس بسیار کمتر دست و پا‌گیر است.

دو نکته‌ منفی درباره ظاهر Samsung Galaxy S20 Ultra محدود شدن گزینه‌های رنگ آن به خاکستری و مشکی و داشتن یک ماژول با برآمدگی زیاد روی پنل پشتی، مخصوص قرارگیری سنسورهای دوربین اصلی است.

مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و آیفون 11 پرو مکس

هر دو مدل در دسته‌بندی فبلت‌ها قرار گرفته و اندازه بزرگی دارند. طبق مقایسه گلکسی اس ۲۰ اولترا و آیفون ۱۱ پرو مکس ضخامت آن‌ها به ترتیب ۸.۸ میلی‌متر و ۸.۱ میلی‌متر است. وزن دو گوشی به ترتیب ۲۲۲ گرم و ۲۲۶ گرم است. آیفون ۱۱ پرو مکس با وجود داشتن نمایشگری کوچکتر و ضخامت کمتر، ۴ گرم از رقیب خود وزن بیشتری دارد.

این دو گوشی با قرارگیری در جیب همواره احساس خواهند شد! از وزن بالای آن‌ها نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. اگر برای اولین مرتبه در پی خرید یک فبلت غول‌پیکر در ابعاد دو مدل یاد شده هستید، بهتر است حتما یک مرتبه از نزدیک با آن‌ها کار کنید.

نمایشگر

از نظر نمایشگر، هر دو گوشی جزو بهترین‌ها هستند. پیش از معرفی پرچمدار سامسونگ، DisplayMate گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس را مجهز به بهترین نمایشگر دنیا معرفی کرد. بعد از آن اعلام شد بهترین نمایشگر OLED موبایل در اختیار گلکسی اس ۲۰ اولترا سامسونگ است.

جالب است بدانید صفحه نمایش iPhone 11 Pro Max به دست سامسونگ تولید می‌شود. نمایشگر آیفون از نظر دقت در تولید رنگ و زاویه دید بالا جزو بهترین‌ها است و ایرادی به آن وارد نیست. آی او اس قابلیت تغییر پروفایل رنگ را در اختیارتان قرار نمی‌دهد. امکان فعال‌سازی شیفت شب (Night Shift) به منظور فعال شدن فیلتر نور آبی نمایشگر وجود دارد.

اما سامسونگ در اندروید سفارشی خود به کاربر اجازه می‌دهد یکی از دو پروفایل رنگ موجود را انتخاب کند. در اندروید ۱۰ نیز فیلتر نورآبی به عنوان یک ابزار پیش‌فرض وجود دارد.

میزان روشنایی حداکثری دو نمایشگر بسیار بالا است و از شارپنس بالایی بهره می‌برند. میزان نمایش جزئیات در آن‌ها حداکثری است. پایین‌تر بودن رزولوشن صفحه نمایش آیفون‌ها را نمی‌توان یک ایراد و ضعف تلقی کرد، همانطور که از رم کمتری نیز در مقایسه با پرچمداران اندروید استفاده می‌کنند. رزولوشن نمایشگر آیفون ۱۱ پرو مکس و گلکسی اس ۲۰ اولترا به ترتیب ۱۲۴۲ در ۲۶۸۸ پیکسل و ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل است. تراکم پیکسلی نمایشگرها به ترتیب ۴۵۶ پی‌پی‌آی و ۵۰۹ پی‌پی‌آی است.

مقایسه گلکسی اس ۲۰ اولترا و آیفون ۱۱ پرو مکس نشان می‌دهد از نظر صفحه نمایش، پرچمدار اندرویدی یک ویژگی کاملا منحصربه‌فرد و تعیین‌کننده در رقابت دارد؛ پشتیبانی از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز برای اولین مرتبه توسط Galaxy S20 Ultra به یک پرچمدار عادی آمد. پیشتر، تعداد انگشت شماری گوشی گیمینگ نمایشگری با این نرخ تازه سازی ارائه کردند.

در مقایسه عمر باتری گلکسی اس ۲۰ اولترا سامسونگ در نرخ تازه‌ سازی ۶۰ و ۱۲۰ هرتز دریافتیم افزایش رفرش ریت از ۶۰ هرتز عادی در همه نمایشگرهای موبایل به ۱۲۰ هرتز، حتی حین گشت و گذار عادی در رابط کاربری یا وب گردی نیز تاثیرش را نشان می‌دهد. رزولوشن نمایشگر در نرخ تازه سازی بالاتر، باید به فول اچ‌دی کاهش پیدا کند. گفتی است یکی از قابلیت‌های نمایشگرهای پرچمداران سامسونگ از زمان رونمایی گلکسی اس ۸، امکان قرار دادن رزولوشن روی اچ‌دی، فول اچ‌دی یا کیو اچ‌دی است.

سامسونگ وعده داده به وسیله انتشار یک به‌روزرسانی نرم افزاری، امکان استفاده از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز در رزولوشن کیو اچ‌دی را نیز فراهم خواهد کرد. از نظر نرخ تازه سازی، آیفون ۱۱ پرو مکس حرفی برای گفتن ندارد. مخصوصا اگر زیاد در گوشی خود بازی موبایل اجرا می‌کنید، بدون شک پشتیبانی از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، شما را به خرید پرچمدار سامسونگ تشویق خواهد کرد.

مقایسه دوربین گلکسی اس ۲۰ اولترا و آیفون ۱۱ پرو مکس

هر دو گوشی بهترین‌ها در پلتفرم خود محسوب می‌شوند، به همین دلیل هدف از مقایسه گلکسی اس ۲۰ اولترا و آیفون ۱۱ پرو مکس مشخص کردن خوب و بد یا قدرتمند و ضعیف نیست.

در بخش دوربین، برخلاف قسمت نمایشگر، نباید خیلی درگیر اعداد و ارقام شد. روی کاغذ، دوربین آیفون ۱۱ پرو مکس ضعیف‌تر به نظر می‌رسد،‌ امر در واقعیت این موضوع صحت ندارد.

مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و آیفون 11 پرو مکس

دوربین iPhone 11 Pro Max سه گانه، با ۳ سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است. لنز سنسور رنگی اصلی واید، لنز سنسور ثانویه اولترا واید و لنز سومین سنسور تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال تا ۲ برابر است. حین فیلم برداری در رزولوشن ۴K حداکثر نرخ فریمی ۶۰ فریم بر ثانیه و حین استفاده از رزولوشن فول اچ‌دی حداکثر نرخ فریمی ۲۴۰ فریم بر ثانیه است.

در آن سو، رزولوشن سنسور رنگی اصلی دوربین Galaxy S20 Ultra برابر ۱۰۸ مگاپیکسل است! سنسور ثانویه با لنز اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی است. روی سومین سنسور به جای لنز تله فوتو، از یک لنز پریسکوپی استفاده شده و در نتیجه قابلیت زوم اپتیکال بدون کاهش کیفیت، ۴ برابر است. از طریق یک سری پردازش، در همکاری با داده‌ جمع‌آوری شده توسط سنسور بزرگ ۱۰۸ مگاپیکسلی، تا ۱۰۰ برابر امکان زوم دیجیتالی میسر می‌شود. حین فیلم برداری، مزیت اصلی دوربین پرچمدار اندرویدی سامسونگ، توانایی برای ضبط ویدیو در رزولوشن ۸K است.

دوربین گوشی‌های آیفون معمولا وایت بالانس گرم‌تری دارند و این موضوع درباره دوربین آیفون ۱۱ پرو مکس نیز صدق می‌کند. با مقایسه تصاویر دوربین گلکسی اس ۲۰ اولترا و آیفون ۱۱ پرو مکس، به خنک‌تر بودن عکس گرفته شده با گوشی اندرویدی پی می‌برید. نمی‌توان هیچ کدام یک از آن‌ها را نسبت به دیگری برتر دانست. انتخاب گزینه بهتر، بیشتر به سلیقه شخصی عکاس برمی‌گردد.

دوربین پرچمدار سامسونگ عکس‌هایی روشن‌تر، با دریافت نور بهتر، به ثبت می‌رساند. به همین دلیل نیاز به ویرایش تصویر بعد از ثبت آن داخل نرم افزارهایی همچون فتوشاپ به منظور افزایش روشنایی (Brightness) کاهش پیدا می‌کند. این توانایی همیشه خوب نیست، به طوری که برخی مواقع، قسمت‌هایی که نور زیادی روی آن‌ها تابیده می‌شود، بیش از حد روشن ثبت شده و جزئیات درونشان از بین می‌رود. در این شرایط حتی با ویرایش عکس نیز نمی‌توان جزئیات را به قسمت سوخته برگرداند.

در دوربین آیفون ۱۱ پرو مکس، نور کمتری دریافت شده و به همین دلیل عکس‌ها در مقایسه با تصاویر گرفته شده با دوربین رقیبش، دارای روشنایی کمتری هستند، در نتیجه از کنتراست بیشتری بهره می‌برند. روشنایی در این شرایط قابل ویرایش است، هر چند احتمال مصنوعی به نظر رسیدن تصویر نهایی با دست‌کاری بیش از اندازه Brightness وجود دارد.

در هر دو گوشی از الگوریتم‌های پیچیده‌ای به منظور ثبت تصاویر اچ‌دی‌آر استفاده می‌شود. در برخی شرایط، دوربین هر دو مدل افکت‌هایی آزاردهنده بعد از ثبت عکس در حالت HDR روی فریم اعمال می‌کند، اما در بیشتر مواقع، نحوه مدیریت نور در محیط‌های پویا توسط آن‌ها، عکاس را متعجب خواهد کرد!

درباره نحوه ثبت جزئیات نیز وضعیت همین گونه است. مقایسه دوربین گلکسی اس ۲۰ اولترا و آیفون ۱۱ پرو مکس نشان داد هر دو جزئیات زیادی از صحنه ثبت کرده و اجازه می‌دهند با زوم داخل فریم، به اطلاعات زیادی دست پیدا کنید. به شکلی عجیب، مقایسه نمونه تصاویر ۱۰۸ مگاپیکسلی و ۱۲ مگاپیکسلی دوربین گلکسی اس ۲۰ اولترا نشان داد از نظر نحوه نمایش جزئیات، تفاوتی بین آن‌ها وجود ندارد! به همین دلیل سنسوری با رزولوشن بالاتر، مزیت چندانی در مقایسه با آیفون ۱۱ پرو مکس برایش به ارمغان نیاورده است.

دوربین گوشی اندرویدی برخی مواقع با مشکل شارپنینگ بیش از حد مواجه می‌شود، در حالی که ایراد دوربین گوشی آیفون، مسطح کردن و از بین بردن جزئیات در قسمت‌هایی از فریم است.

از نظر توانایی برای بزرگنمایی بدون کاهش کیفیت، بدون شک گلکسی اس ۲۰ اولترا دارای دوربین برتر است. زوم اپتیکال ۴ برابری، هیبریدی ۱۰ برابری و دیجیتالی ۱۰۰ برابری حرفی برای دیگر رقبا باقی نگذاشته است. البته پیامد استفاده از لنز پریسکوپی با چنین قابلیت زوم فضایی، افزایش برآمدگی پنل پشتی محسوب می‌شود. حداکثر زوم اپتیکال و دیجیتال دوربین آیفون ۱۱ پرو مکس به ترتیب ۲ برابر و ۱۰ برابر است. دو عکس زیر، برتری مطلق دوربین گوشی اندرویدی را نشان می‌دهند.

سنسور دارای لنز اولترا واید دوربین هر دو گوشی، تعادل رنگی شبیه به سنسور رنگی اصلی آن‌ها ارائه می‌کند. مزیت این نوع لنزها، پشتیبانی از میدان دید بیشتر و در نتیجه توانایی برای جا دادن اشیای بیشتر داخل فریم بدون نیاز به عقب رفتن عکاس است. به این ترتیب محیط بیشتری را داخل یک عکس تحت پوشش قرار خواهید داد.

حالت عکاسی پرتره در دوربین گوشی‌های آیفون Portrait Mode و در دوربین گوشی‌های سامسونگ Live Focus نام دارد. مقایسه گلکسی اس ۲۰ اولترا و آیفون ۱۱ پرو مکس نشان داد مجهز شدن به سنسور ToF کمک زیادی به افزایش کیفیت عکس‌های پرتره آن‌ها کرده است. در این صحنه، دوربین Galaxy S20 Ultra در جداسازی سوژه از پس‌زمینه عملکرد بهتری نشان داد.

در انتها نگاهی به ویدیوهای گرفته شده با دوربین این دو گوشی می‌اندازیم. ویدیوی ضبط شده با دوربین گوشی اندرویدی کمی تاریک‌تر به نظر می‌رسد، هر چند رنگ‌ها دقت بالایی دارند. ویدیوی گوشی آیفون روشن‌تر بوده و در نگاه اول جذاب‌تر به نظر می‌رسد. دوربین گوشی‌های آیفون همواره توانایی بهتری برای فیلم برداری حرفه‌ای داشته‌اند. این برتری هنوز پابرجاست.

توان پردازشی و نرم افزار

سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ یا اگزینوس ۹۹۰ (بسته به نسخه خریداری شده) استفاده می‌کند. دو تراشه در مقایسه با چیپست‌های پرچمدار سال گذشته پیشرفت قابل توجهی از نظر توان پردازشی داشتند. حداقل میزان رم برای پرچمدار سامسونگ ۱۲ گیگابایت است! نسخه‌ای دیگر مجهز به ۱۶ گیگابایت رم نیز وجود دارد! سیستم عامل به صورت پیش‌فرض نسل دوم OneUI، اندروید سفارشی سامسونگ، است. OneUI 2.0 مبتنی بر اندروید ۱۰ توسعه پیدا کرده است. انتظار داریم بعد از انتشار نسخه پایدار اندروید ۱۱، Galaxy S20 Ultra زودتر از بقیه گوشی‌های سامسونگ این آپدیت را دریافت کند.

تراشه اپل A13 با وجود تعلق داشتن به گوشی‌های آیفون سال ۲۰۱۹، با تراشه پرچمداران اندرویدی سال ۲۰۲۰ (اسنپدراگون ۸۶۵) رقابت نزدیکی دارد. وجود ۴ گیگابایت رم، مجددا روی کاغذ ضعف آیفون را نشان می‌دهد، اما در عمل این مقایسه غیر منطقی است. خصیصه ذاتی سیستم عامل آی او اس مصرف رم کمتر است، به همین دلیل ۴ گیگابایت رم برای یک گوشی آیفون رده بالا کفایت می‌کند.

از نظر توان پردازشی نمی‌توان هیچ کدام را نسبت به دیگری برتر دانست. آن‌ها به هیچ برنامه و بازی سنگینی «نه» نگفته و در صورت باز بودن بی‌شمار نرم افزار، هرگز کند نخواهند شد. اگر دلیل توجه‌تان به توان پردازشی گوشی، علاقه به اجرای بازی‌های سه بعدی با گرافیک بالا است، گلکسی اس ۲۰ اولترا فقط به خاطر داشتن نمایشگری با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز ارجحیت پیدا می‌کند.

با توجه به توان پردازشی برابر، مقایسه گلکسی اس ۲۰ اولترا و آیفون ۱۱ پرو مکس در بخش نرم افزار بیشتر معنی پیدا می‌کند. گوشی اندرویدی برای مالتی تسکینگ گزینه بهتری به نظر می‌رسد. مالتی تسکینگ شامل اجرای چند اپلیکیشن در پس‌زمینه یا تقسیم نمایشگر به چند بخش برای استفاده همزمان از چند مورد است.

در اندروید ۱۰، قابلیت‌های متعددی برای فراهم شدن مالتی تسکینگ در نظر گرفته شد. سامسونگ در توسعه OneUI باز هم به این قابلیت‌ها افزود. به عنوان نمونه باید به پشتیبانی از پنجره‌های شناور، نوتیفیکیشن‌های حبابی، قابلیت تصویر در تصویر و نمایش محتویات روی لبه‌های نمایشگر اشاره کرد. مالتی تسکینگ روی صفحه نمایش ۶.۹ اینچی گلکسی اس ۲۰ اولترا لذت‌بخش و سریع است.

آی او اس، اپلیکیشن‌های اجرا شده در پس‌زمینه را معمولا در حالت فریز نگه می‌دارد. این موضوع ایراد محسوب نشده و یکی از دلایل سریع‌تر و روان‌تر خطاب شدن گوشی‌های آیفون در مقایسه با اندروید به شمار می‌رود. در حال حاضر قابلیت تصویر در تصویر توسط گوشی‌های آیفون پشتیبانی نمی‌شود،‌ اما طبق اخبار اخیر، در آی او اس ۱۴ این قابلیت به پلتفرم موبایل اپل اضافه خواهد شد.

اسکنر اثر انگشت سامسونگ حین استفاده روزمره از گوشی آزاردهنده می‌شود. اگرچه امنیت اسکنر اثر انگشت به نظر بسیاری از کاربران در مقایسه با سیستم تشخیص چهره بالاتر است، اما سرعت و حتی دقت اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر در مقایسه با ماژول‌های قرار گرفته روی پنل پشتی به مراتب کمتر بوده و در باز و بسته کردن مستمر قفل گوشی، سرعت کار را کاهش می‌دهد. نزدیک به نیمی از مواقع با اولین مرتبه لمس نمایشگر قادر به بازگشایی قفل نبوده و باید انگشت را بعد از برداشتن، مجددا روی صفحه نمایش قرار بدهید.

در آن سو فیس آیدی در آیفون ۱۱ پرو مکس بسیار سریع عمل کرده و دقت بالایی دارد. کار با آن نیز بسیار راحت‌تر است. بدون نیاز به لمس قسمتی مشخص از صفحه نمایش، کافی است به منظور کار با گوشی آن را بالا آورده و رو به روی صورتتان قرار بدهید.

برای کاربران دوستدار سفارشی سازی، اندروید گزینه انتخابی است. امکان تغییر تم، تغییر آیکون‌ها، عوض کردن چیدمان هوم اسکرین و دیگر سفارشی‌ سازی‌ها در گوشی‌های اندروید میسر است. به وسیله نصب لانچرهای جانبی، دستتان برای اعمال تغییر در ظاهر رابط کاربری گوشی بازتر می‌شود.

اکوسیستم نرم افزاری اندروید و آی او اس بسیار وسیع و غنی است. گوشی‌های سامسونگ همانند دیگر گجت‌های اندرویدی به گوگل پلی استور دسترسی دارند. سامسونگ، پرفروش‌ترین گوشی ساز دنیا، سامسونگ گلکسی استور را نیز در اختیار کاربرانش قرار داده است.

نرم افزارهای زیادی ابتدا برای یکی از این دو پلتفرم توسعه پیدا کرده و سپس به دیگری راه پیدا می‌کند. اغلب بازی‌های داغ و اپلیکیشن‌های کاربردی محبوب، اول مخصوص گوشی‌های آیفون توسعه یافته و سپس نسخه اندرویدی آن منتشر می‌شود. البته با گذر زمان این اختلاف زمانی کاهش پیدا کرده است.

برای هنرمندان، آی او اس اولین گزینه است. اپلیکیشن‌های ساخت موزیک، ویرایش ویدیو و تصویر و نرم افزارهای طراحی بی‌شماری برای گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد توسعه پیدا کرده و برای آن‌ها انحصاری شده‌اند. البته اندروید نیز بی‌شمار ویرایشگر ویدیو و عکس در اختیارتان قرار می‌دهند، اما آن‌ها به اندازه نمونه‌هایشان در آی او اس قدرتمند نیستند.

اما برای برقراری ارتباط با دنیای (دیجیتال) اطراف، گوشی‌های اندرویدی بهتر محسوب می‌شوند. دلیل این موضوع توانایی‌های زیاد گلکسی اس ۲۰ اولترا در زمینه مالتی تسکینگ و ارتباط بهتر اندروید با سرویس‌های خارج از این پلتفرم است. اپل بیشتر روی اکوسیستم خود تاکید داشته و به سختی امکان استفاده از سرویس‌های ارائه شده توسط شرکت‌های دیگر را فراهم می‌کند.

سرشاخ دو گوشی

مقایسه دوربین

مقاومت سنجی

تست سرعت

منبع
phonearena
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا