فناوری

مقایسه گوشی Samsung A21s با گوشی Samsung A31

Samsung A31 VS Samsung A21s

در این مطلب به بررسی قابلیت های گوشی Samsung A21s و گوشی Samsung A31 خواهیم پرداخت و در ادامه ویدئویی از مقایسه گوشی ای ۲۱ اس و گوشی ای ۳۱ قرار می دهیم.

مشخصات گوشی ای ۲۱ اس گوشی ای ۳۱

بدنه و صفحه نمایش

گوشی Samsung A21s از یک بدنه تمام پلاستیکی بهره می برد که در ابعاد ۱۶۳.۷*۷۵.۳*۸.۹ میلی متر و وزن ۱۹۲ گرم ساخته شده است. در قاب جلویی این گوشی هوشمند یک پنل ۶.۵ اینچی PLS TFT با رزولوشن ۱۶۰۰*۷۲۰ پیکسل و تراکم ۲۷۰ppi جای گرفته است. بر روی نمایشگر گوشی A21s یک روزنه در قسمت بالا سمت چپ تعبیه شده است که این روزنه میزبان دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی است.

در مقابل، گوشی Samsung A31 نیز به یک بدنه از جنس پلاستیک مجهز شده که دارای ابعاد ۱۵۹.۳*۷۳.۱*۸.۶ میلی متر و وزن ۱۸۵ گرم است. در پنل جلویی این اسمارت فون شاهد قرارگیری صفحه نمایش ۶.۴ اینچی Super AMOLED با کیفیت وضوح ۲۴۰۰*۱۰۸۰ پیکسل و تراکم ۴۱۱ppi هستیم. نمایشگر گوشی A31 از نوع Infinity-U است که دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی آن در این ناچ U شکل تعبیه شده است.

تراشه

در زیر نمایشگر گوشی Samsung A21s و به عنوان مرکز فرماندهی، تراشه ۸ نانومتری Exynos 850 قرار گرفته است که این تراشه به پردازنده هشت هسته ای با حداکثر فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G52 مجهز شده است. در بخش حافظه هم از رم ۳/۴/۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲/۶۴ گیگابایتی بهره می برد.

در مقابل، گوشی Samsung A31 در قلب تپنده خود به یک تراشه (MediaTek MT6768 (Helio P65 تجهیز شده است که این چیپست از پردازنده Octa-Core با حداکثر فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 بهره می برد. تراشه گوشی A31 توسط رم ۴/۶ گیگابایتی همراهی می شود و برای ذخیره کردن اطلاعات به حافظه داخلی ۶۴/۱۲۸ گیگابایتی مجهز است. هر دو گوشی برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات، از درگاه کارت حافظه خارجی پشتیبانی می کند.

دوربین

در قاب پشتی گوشی Galaxy A21s یک ماژول دوربین مستعطیلی شکل تعبیه شده است که چهار لنز دوربین در آن جای گرفته است. دوربین اول به لنز ۴۸ مگاپیکسلی عریض با دیافراگم f/2.0، دوربین دوم به لنز ۸ مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2، دوربین سوم به لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو با دیافراگم f/2.4 و دوربین چهارم به لنز ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق با دیافراگم f/2.4 مجهز است.

در مقابل، در پنل پشتی گوشی Galaxy A31 از یک ماژول دوربین مستعطیلی شکل استفاده شده است که در داخل آن چهار لنز دوربین قرار گرفته است. دوربین اصلی از لنز ۴۸ مگاپیکسلی Wide با دیافراگم f/2.0، دوربین دوم از لنز ۸ مگاپیکسلی Ultrawide با دیافراگم f/2.2، دوربین سوم از لنز ۵ مگاپیکسلی macro با دیافراگم f/2.4 و دوربین چهارم از لنز ۵ مگاپیکسلی Depth با دیافراگم f/2.4 بهره می برد. تصویربرداری پانوراما و HDR از دیگر ویژگی های دوربین این دو گوشی سامسونگ است.

دیگر مشخصات:

تامین انرژی در گوشی سامسونگ A21s و A31 توسط باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت تامین می شود که از فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می کند. سنسور اثر انگشت در گوشی A21s در قاب پشتی آن قرار گرفته و این حسگر در گوشی A31 از نوع درون صفحه ای است. هر دو گوشی با رابط کاربری One UI 2.0 و اندروید ۱۰.۰ عرضه می شوند.
در ادامه می توانید ویدئو مربوط به مقایسه این دو گوشی هوشمند را مشاهده کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا