فناوری

مقایسه گوشی سامسونگ A71 با گوشی هواوی Nova 7i

Samsung Galaxy A71 vs Huawei Nova 7i

تریلر  Galaxy A71

تریلر  Nova 7i

مشخصات فنی گوشی Galaxy A71 و گوشی Huawei Nova 7i

صفحه نمایش

گوشی A71 سامسونگ از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی سوپر آمولد پلاس Infinity-O با رزولوشن ۲۴۰۰*۱۰۸۰ پیکسل و تراکم ۳۹۳ppi بهره می برد. گوشی میان رده سامسونگ برای در امان ماندن در برابر ضربات، به فناوری محافظ صفحه گوریلا گلس ۳ تجهیز شده است. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی آن، داخل روزنه تعبیه شده بر روی صفحه نمایش آن جای گرفته است. در مقابل، گوشی Nova 7i به یک صفحه نمایش ۶.۴ اینچی LTPS IPS LCD با کیفیت وضوح ۲۳۱۰*۱۰۸۰ پیکسل و تراکم ۳۹۸ppi مجهز شده است. بر روی نمایشگر آن شاهد قرارگیری یک روزنه در قسمت بالا سمت چپ هستیم که دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی در آن تعبیه شده است. در نتیجه گوشی سامسونگ از نمایشگر بزرگتری نسبت به گوشی هواوی برخوردار است.

تراشه

پردازش اطلاعات در گوشی گلکسی A71 بر عهده تراشه ۸ نانومتری Snapdragon 730 است که توسط رم ۶/۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی همراهی می شود. در بخش گرافیکی، گوشی Galaxy A71 از یک پردازنده Adreno 618 بهره می برد که در پردازش اطلاعات گرافیکی نقش اصلی را ایفا می کند. در مقابل، گوشی نوا ۷i به یک تراشه ۷ نانومتری Kirin 810 تجهیز شده است.

در بخش حافظه هم از یک رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی بهره می برد. پردازنده گرافیکی به کار رفته در گوشی هواوی نوا ۷i از نوع Mali-G52 MP6 است. گفتنی است که این دو گوشی هوشمند از قابلیت درگاه کارت حافظه خارجی برای افزایش فضای ذخیره سازی برخوردار است. با توجه به این اطلاعات، هر دو گوشی به تراشه های پر قدرتی مجهز هستند که برای مقایسه آن ها، باید به ویدئو مراجعه و سرعت اجرای برنامه ها را مشاهده کرد.

دوربین

در قاب پشتی گوشی A71 سامسونگ شاهد قرارگیری ماژول دوربین مستعطیلی شکل هستیم که چهار لنز دوربین به صورت L شکل و یک فلش LED در آن جای گرفته اند. دوربین اصلی آن از لنز ۶۴ مگاپیکسلی عریض با دیافراگم f/1.8، دوربین دوم از لنز ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض f/2.2، دوربین سوم از لنز ۵ مگاپیکسلی ماکرو با دیافراگم f/2.4 و دوربین چهارم از لنز ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق با دیافراگم f/2.2 بهره می برد.

در مقابل، در پنل پشتی گوشی Nova 7i هواوی ، از یک ماژول دوربین مربعی شکل استفاده شده است که چهار لنز دوربین در آن جای گرفته است. دوربین اول به لنز ۴۸ مگاپیکسلی Wide با دیافراگم f/1.2، دوربین دوم به لنز ۸ مگاپیکسلی Ultrawide با دیافراگم f/2.4، دوربین سوم سوم به لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو با دیافراگم f/2.4 و دوربین چهارم به لنز ۲ مگاپیکسلی Depth با دیافراگم f/2.4 مجهز شده است. تصویربرداری پانوراما و HDR از دیگر قابلیت های دوربین این دو گوشی هوشمند است.

دیگر مشخصات:

گوشی هواوی نوا ۷i برای تامین انرژی خود از یک باتری ۴۲۰۰ میلی آمپر برخوردار است که قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع ۴۰ واتی دارا است. در مقابل، گوشی گلکسی A71 به یک باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت تجهیز شده است که از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می کند. گوشی Galaxy A71 از اسکنر اثر انگشت زیر صفحه ای بهره می برد اما این حسگر در گوشی Huawei Nova 7i در حاشیه کناری آن جای گرفته است. هر دو گوشی میان رده از سیستم عامل اندروید ۱۰ بهره می برد.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا