فناوری

مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت ۹S

Samsung Galaxy A51 vs Xiaomi Redmi Note 9s

اگر به دنبال خرید یک گوشی با کیفیت، خوش ساخت و قدرتمند هستید که قیمت نسبتا مناسبی هم داشته باشد، دو گوشی Galaxy A51 سامسونگ و Xiaomi Note 9S می‌توانند گزینه های خرید عالی برایتان باشند. اما کدامیک از این دو گوشی انتخاب بهتری خواهد بود؟ در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت ۹S بپردازیم و مشخص کنیم کدام گوشی نسبت به محصول دیگر انتخاب بهتری است.

تریلر

مقدمه

به جرئت می‌توان گفت که اغلب کاربران تمایل ندارند هزینه های گزافی را صرف خرید اسمارتفون جدید کنند و بیشتر به دنبال خرید گوشی هایی هستند که با قیمت مناسب تر، کیفیت مطلوبی را هم ارائه کرده‌اند. شرکت های سازنده موبایل هم این مسئله را به طور کامل درک کرده‌اند و سعی دارند گوشی های خوش قیمت و با کیفیت بیشتری را روانه بازار سازند. در این بین شرکت شیائومی عملکرد عالی داشته و سامسونگ هم در سری محصولات ‘گلکسی A خودش سعی می‌کند قیمتی رقابتی را در کنار کیفیت مطلوب ارائه دهد. در همین راستا یکی از پرفروش ترین گوشی های شرکت سامسونگ Galaxy A51 بوده است.

در سمت مقابل شرکت شیائومی هم گوشی های خوش قیمت و با کیفیت زیادی دارد اما گوشی شیائومی Redmi Note 9S یکی از جدیدترین، پرفروش ترین و جالب ترین اسمارتفون های خوش قیمت و با کیفیت این شرکت است که تقریبا در همان رده قیمتی گوشی A51 سامسونگ طبقه‌بندی می‌شود. بنابراین مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت ۹S می‌تواند بسیار جالب باشد! ما در این مقاله سعی داریم این دو گوشی فوق‌العاده و پرطرفدار را با هم مقایسه کرده و اصلی ترین ویژگی های آن ها را به چالش بکشیم. به عقیده شما نماینده سامسونگ در این مقایسه پیروز خواهد بود یا نماینده شیائومی؟

 طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

مقایسه دو گوشی را با زیر ذر‌ه‌بین قرار دادن جزئیات سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت آن ها آغاز می‌کنیم. سبک و زیبان طراحی دو گوشی شاید خیلی شبیه به هم باشد اما از نظر کیفیت ساخت تفاوت هایی مابین آن ها وجود دارد. فریم اصلی هر دو گوشی برای کاهش هزینه تولید پلاستیکی در نظر گرفته شده است. سامسونگ قاب پشت گوشی A51 را هم پلاستیکی در نظر گرفته اما شیائومی قاب پشت گوشی نوت ۹ اس را با یک لایه شیشه گوریلاگلس ۵ می‌پوشاند. بنابراین مقاومت قاب پشت این اسمارتفون در مقایسه با Galaxy A51 بیشتر است و با خیال راحت تری می‌توان از آن استفاده کرد، اگرچه توصیه داریم حتما برای محافظت از قاب پشت هر دو گوشی مورد نظر از گلس محافظ قاب پشت استفاده کنید.

مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S

با وجود اینکه قاب پشت Galaxy A51 پلاستیکی است اما همچنان ظاهری براق و شیک دارد. هر دو گوشی از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کنند، به جک ۳.۵ میلیمتری هندزفری مجهز هستند و از پورت شارژ یو اس بی نوع سی (USB Type C) بهره می‌برند. در مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت ۹S مشخص شد که وقتی دو گوشی را در دست بگیرید وزن نماینده شیائومی با ۲۰۹ گرم به شکل نسبتا محسوسی از وزن نماینده سامسونگ که چیزی در حدود ۱۷۲ گرم است بیشتر خواهد بود و این مسئله قابل درک خواهد بود. ضمنا بدنه گوشی A51 ابعاد ۷.۹ در ۷۳.۶ در ۱۵۸.۵ میلیمتری دارد و بدنه گوشی Note 9S شیائومی ابعاد ۸.۸ در ۷۶.۷ در ۱۶۵.۸ میلیمتری را ارائه می‌کند و کمی از گوشی A51 بزرگ تر است.

وقتی از نمای رو به رو به دو گوشی نگاه کنید متوجه خواهید شد که صفحه نمایش هر دوی آن ها بزرگ و بدون حاشیه طراحی شده و از این نظر دو گوشی ظاهر یکسانی دارند. دوربین سلفی هر دوی آن ها هم در بخش فوقانی ال سی دی و درون نمایشگر قرار دارد. قاب پشت دو گوشی هم طراحی کلی یکسانی دارد اما در جزئیات کمی تفاوت در این بخش دیده می‌شود. برای مثال محل نصب لنزهای دوربین اصلی دو گوشی متفاوت است و در نماینده سامسونگ این لنزها در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه تعبیه شده‌اند و در نماینده شیائومی این لنزها در بخش فوقانی و وسط قاب پشت گوشی قرار می‌گیرند. لازم به ذکر است که در هر دو گوشی از یک بخش مستطیل شکل و مشکی رنگ برای تعبیه لنز های دوربین اصلی استفاده شده است.

یک الگوی خاص نسبتا نامحسوس هم روی قاب پشت گوشی A51 تعبیه شده که حالتی شبیه به دو مثلث تو در تو را ارائه می‌کند. اما نکته مهم بعدی که باید در مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت ۹S به آن اشاره کنیم مربوط به اسکنر انگشت دو گوشی می‌شود. نماینده سامسونگ از اسکنر انگشت داخل صفحه نمایش بهره می‌برد! یعنی بخش زیرین ال سی دی آن امکان اسکن انگشت و تایید هویت کاربر را دارد. اسکنر این گوشی از نوع اپتیکال (Optical) است و سرعت و دقت مطلوبی را هم ارائه می‌کند. اما گوشی شیائومی Note 9S از اسکنر داخل صفحه نمایش بهره‌مند نیست و اسکنر انگشت آن روی لبه سمت راست قاب دستگاه قرار دارد. در بررسی گوشی مشخص شد که سرعت و دقت عملکرد این اسکنر هم بسیار خوب است.

مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S

بنابراین اگر به گوشی هایی علاقه دارید که از اسکنر داخل ال سی دی بهره‌مند هستند، گلکسی A51 سامسونگ این قابلیت را دارد اما شیائومی Note 9S از اسکنر انگشت فیزیکی بهره می‌برد که روی لبه سمت راست قاب آن تعبیه شده است. در مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت ۹S گاها متوجه شدیم که ثبات عملکرد اسکنر فیزیکی گوشی Note 9S از Galaxy A51 بیشتر بوده، به خصوص اگر انگشت کاربر نمناک یا کمی خیس باشد این مسئله بیشتر قابل درک می‌شود و احتمال ناموفق بودن تایید انگشت کاربر در اسکنر اپتیکال گوشی A51 افزایش می‌یابد.

متاسفانه هیچ یک از دو گوشی نام برده شده ضد آب نیستند و باید در حین استفاده از آن ها مراقب باشید که با آب و مایعات در تماس مستقیم قرار نگیرند. ضمنا هر دو گوشی خوش دست و جذاب طراحی شده‌اند و با در دست گرفتن آن ها حس خوبی به شما منتقل خواهد شد. در مجموع به عقیده ما خیلی تفاوت های محسوسی مابین سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت دو گوشی دیده نمی‌شود و شاید اصلی ترین تفاوت های دو اسمارتفون مذکور در این زمینه مربوط به نوع و سبک اسکنر انگشت، اندازه و ابعاد و همچنین جنش قاب پشت آن ها شود. بنابراین تصمیم گیری مبنی بر برتر بودن یکی از این دو گوشی نسبت به گوشی دیگر را بر عهده شما قرار می‌دهیم اما ما در مجموع بیشتر طرفدار سبک طراحی و کیفیت ساخت گوشی Xiaomi Note 9S هستیم.

مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت ۹S : صفحه نمایش

استقبال کاربران از گوشی هایی که به صفحه نمایش بزرگ مجهز می‌شوند پرشور بوده و همین امر سبب شده روز به روز اندازه و ابعاد صفحه نمایش گوشی های جدید، بزرگ و بزرگ‌تر شود. اگر به گوشی هایی علاقه دارید که مجهز به نمایشگر بزرگ هستند، شک نکنید دو گوشی A51 و Note 9S از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهند بود. گوشی Galaxy A51 سامسونگ از صفحه نمایش ۶.۵ اینچی با پنل سوپر آمولد (Super AMOLED) بهره می‌برد و رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود ۴۰۵ پیکسل در هر اینچ می‌رسد. در سمت مقابل گوشی شیائومی Note 9S یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی نوع IPS LCD دارد که رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی را ارائه کرده و تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ می‌رسد.

مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S

از سمت دیگر صفحه نمایش بزرگ هر دو گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و این موضوع منجر شده دو دستگاه از نمای رو به رو جذاب تر به نظر آیند. طبق آمار چیزی در حدود ۸۷.۴ درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی A51 توسط صفحه نمایش آن احاطه شده و چیزی در حدود ۸۴.۵ درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی ردمی نوت ۹S هم توسط نمایشگر آن احاطه خواهد شد. لنز دوربین اصلی هر دو گوشی در قسمت فوقانی صفحه نمایش آن ها تعبیه شده و روی صفحه هر دو گوشی هم با یک لایه شیشه گوریلاگلس پوشانده می‌شود که جنس آن در گوشی A51 از نوع گوریلاگلس ۳ است و در گوشی Redmi Note 9S از نوع گوریلاگلس ۵ خواهد بود. در مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت ۹S مشخص شد که بهتر است برای محافظت از صفحه نمایش هر دو گوشی از یک لایه گلس محافظ ال سی دی استفاده شود.

اما کیفیت صفحه نمایش دو گوشی چطور است؟ در بررسی دو اسمارتفون مذکور مشخص شد که صفحه نمایش بزرگ هر دوی آن ها واقعا کیفیت مطلوبی دارد اما اگر بخواهید آمار و اطلاعات مربوط به بررسی های دقیق روی نمایشگر دو گوشی را ملاک قرار دهید، عموما آمارهای صفحه نمایش سوپر آمولد گوشی A51 وضعیت بهتری در مقایسه به صفحه نمایش IPS LCD گوشی نوت ۹ اس دارد. اما در عمل واقعا تفاوت محسوسی مابین کیفیت ارائه محتوا بر روی نمایشگر دو گوشی قابل درک نیست و هر دوی آن ها از دید یک کاربر معمولی و با چشمان غیر مسلح کیفیت مطلوبی و یکسانی را ارائه می‌کنند. شارپنس خوب، شادابی تصویر، کنتراست و روشنایی خوب از ویژگی هایی هستند که در صفحه نمایش هر دو گوشی قابل درک خواهند بود.

مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S

نکته بعدی که در این بخش مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت ۹S باید به آن اشاره کنیم مربوط به روشنایی صفحه نمایش و امکان استفاده از آن در محیط های باز و تحت تابش نور می‌شود. خوشبختانه پنل نمایشگر هر دو گوشی از این نظر کیفیت مطلوبی دارند و به راحتی می‌توانید در محیط های تحت تابش نور و باز با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر دو دستگاه بر روی ۹۰ درصد از آن ها بدون کوچک ترین مشکل استفاده کنید. اگر قرار باشد مقایسه دقیقی مابین پنل نمایشگر دو گوشی از این نظر انجام گیرد باید بگوییم که قدرت تولید روشنایی صفحه نمایش سوپر آمولد گوشی A51 تا حدی نسبت به گوشی Redmi Note 9S بیشتر است اما این مسئله در عمل تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند و هر دو گوشی به خوبی در محیط های باز و تحت تابش نور قابل استفاده هستند. پس در مجموع اگر دوست دارید گوشی شما صفحه نمایشی بزرگ و با کیفیت داشته باشد، هر دو گوشی A51 و Note 9S انتظار شما را برآورده خواهند کرد.

مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت ۹S : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

هم سامسونگ و هم شرکت شیائومی تولید کننده گوشی های اندرویدی هستند و اسمارتفون هایشان از این سیستم عامل قدرتمند و متن باز بهره می‌برند. گلکسی A51 و ردمی نوت ۹ اس هم از این قاعده مستثنا نخواهند بود. سیستم عامل پیش فرض نصب و راه اندازی شده روی هر دو گوشی اندروید ۱۰ است اما رابط کاربری متفاوتی روی آن ها نصب و راه‌اندازی می‌شود. رابط کاربری گوشی Galaxy A51 رابط One UI 2.1 سامسونگ خواهد بود که یک رابط نسبتا بهینه، کارآمد و روان محسوب می‌شود. در سمت مقابل گوشی Note 9S شیائومی از رابط کاربری MIUI 11 بهره می‌برد که یک رابط نسبتا غنی و دارای آپشن های شخصی سازی متعدد محسوب می‌شود.

به عقیده ما رابط کاربری هر دو گوشی وضعیت مطلوبی دارند و جزو بهترین رابط های اندرویدی فعلی خواهند بود اما هر کدام نقاط ضعف و قوت اختصاصی هم خواهند داشت. برای مثال رابط One UIU 2.1 سامسونگ کمی بهینه‌تر از MIUI 11 است و به عقیده ما تجربه‌ کاربری روان‌تر و سلیس تری را ارائه می‌کند اما در سمت مقابل رابط MIUI 11 مملو از قابلیت های مختلف است. برای مثال در این رابط می‌توانید بدون نیاز به نصب هیچ اپلیکیشن جانبی امکان نصب همزمان دو نسخه از هر برنامه را داشته باشید. به این قابلیت اصطلاحا در رابط MIUI 11 قابلیت Dual Apps گفته می‌شود. اما از سمت دیگر منوی تنظیمات رابط MIUi 11 اصلا چینش خوبی ندارد و به عقیده ما گزینه های ارائه شده در این قسمت خیلی قابل درک نیستند.

مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S

در مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت ۹S و تجربه کار کردن با دو گوشی در یک بازه زمانی چند روزه متوجه شدیم که هر دو به راحتی از پس اجرای اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب یا انجام کارهایی مثل وبگردی، تماس فیلم و سریال و غیره بر می‌آیند و در عملکرد آن ها لگ و تاخیری به وجود نخواهد آمد.همچنین پیش‌بینی می‌کنیم هر دو گوشی حداقل تا ۲ سال آپدیت های اندروید را دریافت کنند و تحت پشتیبانی نرم افزاری شرکت های سازنده خویش قرار گیرند. بنابراین در مجموع باید گفت که هر دو گوشی از نظر بستر نرم افزاری و سیستم عامل وضعیت خوبی دارند و ترجیح دادن رابط کاربری یکی از این دو اسمارتفون نسبت به محصول دیگر بیشتر امری است که به سلیقه شخصی کاربران بر می‌گردد. خوشبختانه هر دو گوشی در رده قیمتی خودشان از بستر نرم افزاری خوبی برخوردارند.

مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت ۹S : پردازنده، رم و حافظه داخلی

اما یکی از مهمترین بخش هی مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت ۹S مربوط به قدرت عملکرد و پتانسیل پردازشی می‌شود! کدامیک از این دو اسمارتفون قدرت عمل بیشتری دارند و می‌توانند بازده پردازشی مطلوب تری را ارائه کنند؟در قلب گوشی A51 سامسونگ از تراشه جدید اگزینوس ۹۶۱۱ استفاده شده که طی فرآیند ۱۰ نانومتری تولید می‌شود و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته آن از نوع Cortex-A53 با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز بوده و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A73 با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتزی هستند. گوشی از نظر رم شامل نسخه های ۴، ۶ و ۸ گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی هم در دو نسخه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی روانه بازار شده است. ضمن اینکه امکان نصب حافظه جانبی هم در گوشی Galaxy A51 وجود دارد. ضمنا پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 هم در تراشه اگزینوس ۹۶۱۱ به عنوان واحد پردازشگر گرافیکی در نظر گرفته شده است.

در سمت مقابل تراشه‌ای که در قلب گوشی Xiaomi Redmi Note 9S استفاده شده تراشه اسنپدراگون ۷۲۰G کوالکام خواهد بود که طی فرآیند ۸ نانومتری تولید می‌شود و یکی از جدیدترین تراشه های این شرکت به شمار می‌رود. این تراشه یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد که شش هسته آن از نوع Kyro 465 Silver با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتزی هستند و دو هسته دیگر آن هم از نوع Kyro 465 Gold با فرکانس کاری ۲.۳ گیگاهرتز خواهند بود. پردازنده گرافیکی Adreno 618 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. این گوشی هم از نظر رم شامل نسخه های ۴ و ۶ گیگابایتی و از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی می‌شود. امکان نصب حافظه جانبی در این اسمارتفون هم وجود دارد.

مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S

قبل از اینکه به ادامه بحث بپردازیم باید بگوییم که ما در مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت ۹S از نسخه مجهز به رم ۶ و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی دو گوشی استفاده کردیم تا تعادل مابین بستر سخت افزاری دو دستگاه از این نظر برقرار شود. برای اینکه نتیجه مطلوب و کاربردی از این مقایسه به دست آید ما در شرایط یکسان و کاملا مشابه ۱۵ دقیقه بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را در هر دو گوشی اجرا کردیم و سپس از آن خارج شده و ۱۰ بازی و اپلیکیشن از پیش تعیین شده را در هر دو گوشی اجرا و تا زمان لود شدن کامل آن ها صبر کردیم تا سرعت عملکرد پردازنده و رم دو گوشی قابل درک شود. نتیجه مقایسه نشان داد که در وهله اول هر دو اسمارتفون بدون کوچک ترین مشکل از پس اجرای بازی پابجی موبایل می‌آیند.

همچنین اجرای اپلیکیشن های بعدی هم در هر دو گوشی با کیفیت مطلوبی امکانپذیر بود. سرعت عملکرد هر دو گوشی تقریبا وضعیت یکسانی داشت و برخی برنامه ها و بازی ها در یکی از آن ها سریعتر لود شده و برخی دیگر از بازی و برنامه ها در گوشی دیگر سریعتر بارگذاری می‌شد. اما در مجموع گوشی شیائومی Note 9S تقریبا ۲ ثانیه سریع تر از گوشی A51 پروسه مورد نظر را تکمیل کرد. با این حال نمی‌توان مدعی شد که این گوشی قطعا قدرت عملکرد بیشتری در مقایسه با گوشی سامسونگ Galaxy A51 دارد. به عقیده ما هر دو گوشی از این نظر در یک سطح قرار می‌گیرند و با توجه به قیمت خودشان از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. با استفاده از این دو گوشی هیچ مشکلی برای انجام کارهای روزمره مثل وبگردی، پرسه زدن در یوتیوب، استفاده از اینستاگرام، اجرای کوتاه مدت بازی هایی مثل پابجی موبایل و غیره نخواهید داشت.

دوربین اصلی و سلفی

یکی دیگر از مهمترین بخش های مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت ۹S مربوط به دوربین می‌شود. این روزها کیفیت عملکرد دوربین به یکی از اصلی ترین معیارهای کاربران در انتخاب و خرید تبدیل شده است. دوربین اصلی گوشی Galaxy A51 سامسونگ چهار لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب ۴۸ مگاپیکسلی واید (Wide)، ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide)، ۵ مگاپیکسلی ماکرو (Macro) و ۵ مگاپیکسلی عمقی (Depth) هستند. اصلی ترین قابلیت هایی که توسط دوربین اصلی این گوشی پشتیبانی می‌شوند شامل موارد همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری با زاویه گسترش یافته، عکسبرداری ماکرو، عکسبرداری پرتره، قابلیت HDR، عکسبرداری پانوراما و ضبط ویدیو های ۴K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه خواهند بود.

مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S

در سمت مقابل دوربین اصلی گوشی شیائومی Redmi Note 9S هم از چهار لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب ۴۸ مگاپیکسلی واید، ۸ مگاپیکسلی اولتراواید، ۵ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی عمقی هستند. قابلیت هایی نظیر فوکوس خودکار مرحله‌ای، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری در حالت ماکرو، عکسبرداری با زاویه گسترده و امکان ضبط ویدیو های ۴K با نرخ ۳۰ فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی این اسمارتفون مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند. ضمن اینکه هر دو گوشی مورد نظر به یک چراغ فلش LED هم مجهز هستند. اما عملکرد دوربین کدام گوشی بهتر است؟

در مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت ۹S مشخص شد که اگر نور محیط مناسب باشد و کمبودی از این نظر وجود نداشته باشد، با دوربین اصلی هر دو گوشی می‌توان تصاویر بسیار عالی و با کیفیتی ضبط کرد. اما زمانی که نور محیط کم شود و بخواهید در محیط های تاریک و بسته به ضبط عکس بپردازید افت کیفیت نسبی در عملکرد دوربین اصلی هر دو گوشی نمایان می‌شود، اما در مجموع شدت این افت کیفیت در دوربین گوشی A51 تقریبا در اغلب مواقع کمتر از دوربین Note 9S شیائومی خواهد بود. اما از سمت دیگر به عقیده ما عکس های عادی که در محیط های با نور خوب با دوربین گوشی ردمی نوت ۹ اس ضبط می‌شوند در اغلب مواقع طبیعی تر و جذاب تر از عکس های ضبط شده با دوربین گوشی A51 سامسونگ هستند و شادابی و طراوت بیشتری را هم ارائه می‌کنند.

عکسبرداری در حالت های پرتره، ماکرو و اولتراواید هم با دوربین اصلی هر دو گوشی قابل انجام بوده و هر دو گوشی در این سه زمینه کیفیت مطلوبی دارند. در مجموع عملکرد خوب دوربین بدون شک از اصلی ترین نقاط قوت هر دو گوشی مورد نظر خواهد بود اما اگر در مجموع بخواهیم دوربین یکی از این دو محصول را به عنوان گزینه بهت انتخاب کنیم، ما شیائومی ردمی نوت ۹ اس را انتخاب خواهیم کرد! چون در اغلب مواقع در محیط های با نور مناسب عکس های شاداب تر و با کیفیت تری ضبط می‌کند.اما دوربین سلفی دو گوشی چه وضعیتی دارد و کدام گوشی از این نظر می‌تواند برای عکسبرداری سلفی مناسب تر باشد؟

مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S

از نظر دوربین سلفی حداقل روی کاغذ تفاوت چشمگیری مابین دو گوشی مورد نظر وجود دارد! دوربین سلفی گوشی A51 از یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی تشکیل شده که از نوع واید است و قابلیت هایی مثل HDR، ضبط عکس های پرتره و ضبط ویدیو های فول اچ دی را تحت پشتیبانی قرار می‌دهد. در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی نوت ۹ اس از یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی واید تشکیل می‌شود که از قابلیت های مشابه پشتیبانی به عمل می‌آورد. اما عملکرد دوربین سلفی کدام گوشی بهتر است؟ در مقایسه این دو اسمارتفون مشخص شد که دوربین سلفی گوشی Galaxy A51 تقریبا در اغلب مواقع کیفیت عملکرد بهتری دارد و این می‌تواند برتری برای این گوشی باشد. البته تفاوت مابین کیفیت عملکرد دوربین سلفی دو گوشی زیاد نیست و با دوربین سلفی گوشی Redmi Note 9S هم می‌توانید عکس های سلفی عالی ضبط کنید. در مجموع اگر به کیفیت دوربین های اصلی و سلفی اهمیت می‌دهید، مطمئن باشید از خرید گلکسی A51 یا شیائومی ردمی Note 9S پشیمان نخواهید شد.

باتری و شارژدهی

نوبت به باتری و قدرت شارژدهی می‌رسد که بدون تردید می‌تواند در انتخاب و خرید گوشی موبایل مسئله تاثیرگذاری باشد، چون هیچکس دوست ندارد که دائما شارژ باتری گوشی وی خالی شود و در طول روز به شارژر نیاز پیدا کند! باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی Galaxy A51 سامسونگ بکار گرفته شده یک باتری لیتیوم پلیمری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است. اما در سمت مقابل گوشی شیائومی Redmi Note 9S از یک باتری لیتیوم پلیمری ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد! بنابراین انتظار داریم که قدرت شارژدهی باتری نماینده شیائومی بهتر از نماینده سامسونگ باشد.

در مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت ۹S مشخص شد که یک کاربر معمولی با سطح استفاده نرمال از گوشی می‌تواند با یک مرتبه شارژ باتری Galaxy A51 تقریبا یک روز از آن استفاده کند که این مقدار قدرت شارژدهی باتری گوشی چندان چنگی به دل نمی‌زند!. اگر کاربر مورد نظر بیشتر از حد نرمال از گوشی استفاده کند بدون تردید در طول یک روز نیازمند شارژ مجدد باتری خواهد شد. اما در سمت مقابل دوام و قدرت شارژدهی باتری گوشی Note 9S شیائومی واقعا وضعیت بهتری دارد با یک مرتبه شارژ باتری این گوشی می‌توان تقریبا ۱.۵ الی ۲ روز از آن استفاده کرد! پس اگر به قدرت شارژدهی باتری اهمیت می‌دهید، شیائومی ردمی نوت ۹ اس می‌تواند گزینه خرید بهتری برایتان باشد.

مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت 9S

خوشبختانه هر دو گوشی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. شارژر اورجینال گوشی A51 توان ۱۵ واتی دارد و شارژر فابریک گوشی Note 9S شیائومی توان ۱۸ واتی را ارائه کرده است. در بررسی دو گوشی مشخص شد که با استفاده از شارژ فابریک آن ها می‌توان باتری گوشی A51 سامسونگ را تقریبا در ۸۰ دقیقه فول شارژ کرد و باتری گوشی ردمی نوت ۹S هم با شارژ اورجینال و فابریک خودش تقریبا ظرف ۱۰۰ دقیقه فول شارژ می‌شود. پس سرعت شارژ مجدد باتری هر دو گوشی خوب است. لازم به ذکر است هیچ یک از دو گوشی مذکور از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی نمی‌کنند. پس اگر به قدرت شارژدهی باتری اهمیت می‌دهید گوشی شیائومی ردمی نوت ۹S می‌تواند گزینه خرید بهتری در مقایسه با Galaxy A51 سامسونگ باشد.

قیمت و ارزش خرید

نکته مهم بعدی که طور مختلف می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم مربوط به قیمت و ارزش خرید می‌شود. نسخه مجهز به رم ۶ و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی گوشی A51 سامسونگ هم اکنون در بازار کشور (در زمان تدوین این مطلب) با قیمتی در حدود ۶.۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. نسخه مشابه مجهز به رم ۶ و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی گوشی شیائومی ردمی نوت ۹S هم در حال حاضر قیمتی در حدود ۵.۷ میلیون تومان را ارائه کرده است. با توجه به مقایسه‌ای که داشتیم کاملا مشهود و مشخص است که نماینده شیائومی می‌تواند ارزش خرید بیشتری در مقایسه با نماینده سامسونگ داشته باشد. البته باید گفت که گوشی Galaxy A51 هم قیمت بسیار خوبی در مقایسه با دیگر گوشی های هم رده خودش و دیگر محصولات برند سامسونگ دارد و می‌تواند برای علاقمندان به گوشی های این برند یک انتخاب مقرون به صرفه و مناسب باشد، اما در دید مقایسه‌ای، ارزش خرید شیائومی Note 9S از گوشی A51 سامسونگ بیشتر است.

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه گلکسی A51 با شیائومی ردمی نوت ۹S پرداختیم. هر دو گوشی از مقرون به صرفه‌ترین و با کیفیت ترین گوشی های برند سازنده خود هستند و می‌توانند برای کسانی که به دنبال یک گوشی خوش قیمت و با کیفیت می‌گردند گزینه خرید عالی باشند. اما در مجموع و از دید مقایسه‌ای باید گفت که نماینده شیائومی واقعا قیمت فوق‌العاده‌ای دارد و این مسئله سبب می‌شود که ارزش خرید آن در مقایسه با گوشی galaxy A51 بیشتر باشد. بنابراین به عقیده ما خرید گوشی شیائومی Redmi Note 9S انتخاب بهتری در مقایسه با گلکسی A51 سامسونگ است. با این حال مطمئن هستیم هیچ کاربری از خرید گوشی سامسونگ Galaxy A51 هم پشیمان نمی‌شود. نظر شما در رابطه با این موضوع چیست و شما خرید کدام گوشی را ترجیح می‌دهید؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا