اخبار

شرکت گوگل پشتیبانی از سرویس موسیقی Play Music Store را متوقف کرد

آی تی رسان/ علی‌رغم این‌که خبر توقف فعالیت سرویس گوگل پلی موزیک در آینده بارها اعلام شده است؛ اما کماکان بسیاری از افراد احتمالا از این سرویس پخش موسیقی استفاده می‌کنند. صرف‌نظر از این‌که سرویس YouTube Music از نظر امکانات با گوگل پلی موزیک برابری خواهد کرد یا خیر؛ اما گوگل قاطعانه بر این باور است که کاربران سرویس دوم نهایتا بایستی به یوتیوب موزیک مهاجرت کنند.

امروز گوگل در راستای کنار گذاشتن سرویس Play Music گام مهمی برداشت. غول جستجوگر اعلام کرد که فروشگاه موسیقی در گوگل پلی دیگر قابل دسترس نخواهد بود. بنابراین چنان‌چه شما به‌عنوان یکی از علاقه‌مندان بی‌شمار موسیقی کماکان از سرویس گوگل پلی موزیک استفاده می‌کنید؛ از امروز تنها ۳ گزینه مختلف را پیش رو خواهید داشت:

نخست این‌که چنان‌چه کماکان مایل به شنیدن آرشیو آهنگ‌های خود در پلی موزیک و کشف آهنگ‌های جدید با پیشنهادات شخصی خود هستید؛ در این‌صورت بایستی آرشیو خود را به YouTube Music منتقل کنید.

ثانیا چنان‌چه مایل به انتقال کتابخانه خود به YouTube Music نیستید؛ در این‌صورت می‌توانید آهنگ‌های خریداری شده خود را از طریق سرویس Google Takeout نگهداری کنید. این گزینه به شما امکان می‌دهد تا آهنگ‌های پیش‌تر خریداری شده خود را از ترک‌های آپلود شده گوگل پلی دانلود نمایید. همچنین شما قادر به دانلود لیست علاقه‌مندی‌ها و بررسی آهنگ‌ها، فهرست ترک‌ها، لیست‌های پخش و ایستگاه‌های رادیویی موجود در کتابخانه خود خواهید بود.

نهایتا حذف کتابخانه خود در پلی موزیک و تاریخچه پیشنهادات از بخش تنظیمات حساب‌کاربری گوگل پلی موزیک آخرین گزینه پیش رو به‌شمار می‌رود.

مهم نیست که از میان این ۳ گزینه کدام‌یک را انتخاب می‌کنید؛ اما بایستی تا پایان سال در این خصوص تصمیم‌گیری نمایید. چرا که از آن زمان به بعد برنامه گوگل پلی موزیک دیگر قابل دسترس نبوده و کلیه داده‌های کاربران از بین خواهند رفت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا