فناوری

جعبه گشایی و بررسی گوشی هواوی مدل P40 Pro

تریلر

جعبه گشایی

 

هواوی P40 پرو

هواوی P40 پرو از دو گوشی P30 و میت ۳۰ الهام گرفته اما همچنان مثل سال‌های قبل، سعی دارد تا دوربین‌های موبایلی را یک پله جلوتر ببرد. در کنار دوربین عالی، هواوی سعی کرده تا نمایشگر این گوشی را هم در بهترین سطح قرار دهد.

اسم نمایشگر این گوشی Overflow Display است و در چهار سمت آن شاهد خمیدگی هستیم! مدیرعامل هواوی درباره این نمایشگر گفت که ما می‌خواستیم سطح نمایشگر مثل آب روانی باشد که تمام سطح جلویی گوشی را فرا گرفته است. جدا از ظاهر جدید این نمایشگر، هواوی بریدگی نمایشگر را هم کنار گذاشته و به نمایشگر حفره‌دار رو آورده است. در حفره درون این نمایشگر شاهد یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هستیم که دارای فوکوس خودکار است. همچنین این دوربین می‌تواند با رزولوشن ۴K و تا سرعت ۶۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری داشته باشد.

اندازه نمایشگر OLED این گوشی نیز ۶.۵۸ اینچ است که سرعت نرخ تجدید آن هم به ۹۰ هرتز رسیده است. همچنین رزولوشن این پنل ۱۲۰۰ در ۲۶۴۰ پیکسل است. سنسور اثر انگشت درون این صفحه نمایش قرار گرفته و هواوی می‌گوید ۳۰ درصد نسبت به نسل‌های قبلی بزرگ‌تر است که این یعنی اسکن اثر انگشت راحت‌تر از قبل خواهد بود.

همانطور که در معرفی هواوی P40 گفتیم، گوشی هواوی P40 پرو هم به دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور بزرگ ۱/۱.۲۸ اینچی مجهز است. این سنسور از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۰ اولترا با اندازه ۱/۱.۳۳ اینچ بزرگ‌تر است که این یعنی نور بیشتری دریافت می‌کند. جدا از اندازه، چینش فیلتر رنگی در این سنسور همچنان RYYB است. همچنین هواوی می‌گوید حالا ۱۰۰ درصد پیکسل‌های این سنسور توانایی انجام فوکوس خودکار فازی را دارند و لنز قرار گرفته در جلوی این سنسور هم مجهز به لرزشگیر اپتیکال است. دیفراگم این لنز هم f/1.9 است.

این شرکت مثل سال قبل، در هواوی P40 پرو هم از دوربین پریسکوپی استفاده کرده تا فاصله کانونی ۱۲۵ میلی‌متر را برای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو این گوشی به ارمغان بیاورد. همچنین این دوربین پریسکوپی به لرزشگیر هم مجهز شده است. خود هواوی می‌گوید که دوربین تله‌فوتو در این گوشی قابلیت زوم ۵ برابری اپتیکال دارد و سنسور این دوربین هم حالا فیلتر رنگی RYYB دارد.

دوربین اولترا واید در این مدل هم سنسوری ۴۰ مگاپیکسلی دارد که فاصله کانونی آن معادل ۱۸ میلی‌متر است و دیافراگم آن هم f/1.8 است. این دوربین با دوربین اولترا واید در هواوی میت ۳۰ پرو مشخصات یکسانی دارد. در نهایت یک دوربین دیگر هم در بخش پشتی این گوشی وجود دارد که همان دوربین ToF است. یک سنسور تشخیص دمای رنگ محیط هم در اینجا دیده می‌شود تا با ماژولی کامل از دوربین‌های مختلف روبرو باشیم.

هواوی P40 پرو در بخش فیلم‌برداری همچنان به فیلم‌برداری ۴K با حداکثر سرعت ۶۰ فریم در ثانیه مجهز شده و خبری از فیلم‌برداری ۸K نیست. یک حالت جدید برای فیلم‌برداری به اسم Super Steady Telephoto Video اضافه شده که باعث می‌شود ویدیو‌هایی بدون لرزش با دوربین تله‌فوتو ضبط کنید. دوربین اولترا واید در این گوشی می‌تواند در حالت HDR هم فیل‌برداری کند و ISO را در نور کم تا ۵۱۲۰۰ بالا ببرد. اگرچه خبری از ۸K نیست اما هواوی فیلم‌برداری فوق آهسته در رزولوشن ۴K با سرعت ۷۶۸۰ فریم در ثانیه را امکان‌پذیر کرده که فوق العاده است!

هواوی P40 پرو به یک باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپری مجهز شده است. پشتیبانی از شارژ بی‌سیم در این گوشی تا سرعت ۲۷ وات وجود دارد و شارژر کابلی گوشی هم با سرعت ۴۰ واتی این گوشی را شارژ می‌کند!

این گوشی، استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد و خاک و آب را هم دارا است و در رنگ‌های مشکی، سفید، نقره‌ای و طلایی عرضه خواهد شد. همچنین باید اشاره کنیم که این گوشی در یک نسخه با رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد.

نرم‌افزار

هواوی این گوشی‌ها را با اندروید ۱۰ و فروشگاه نرم‌افزاری AppGallery خود عرضه می‌کند. درواقع تمام گوشی‌های خانواده P40، مثل خانواده Mate 30، فاقد سرویس‌های گوگل و اپلیکیشن‌های آن هستند. هواوی در این مدت تلاش‌های زیادی کرده تا بتواند اکوسیستم خود را مستقل از گوگل بسازد.

در این زمینه هواوی چند اپلیکیشن جدید هم برای جایگزینی اپلیکیشن‌های گوگل معرفی کرده است. برای شروع باید به MeeTime اشاره کنیم که برای تماس‌های صوتی و ویدیویی بر بستر اینترنت ساخته شده و قابلیت Screen-Sharing هم در آن وجود دارد. همچنین این اپلیکیشن می‌تواند به عنوان پلتفرمی برای استریم کردن هم استفاده شود.

Celia، اسم دستیار صوتی جدید هواوی است که از سه زبان انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی پشتیبانی می‌کند. این دستیار صوتی فعلا می‌تواند کارهای پایه‌ای مثل تنظیم یک ریمایندر و یا ایجاد تماس را انجام دهد. ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مثل AI Lens برای تشخیص کالاها و AI Touch Shopping برای خرید کالاها نیز در آن تعبیه شده است.

هواوی با چند شرکت از جمله TCL هم همکاری داشته تا بتواند پروتکل مشابهی مثل Google Cast بسازند. همچنین این شرکت یک سیستم ارسال فایل وایرلس هم به نام Onehop ساخته که کاربران می‌توانند به کمک آن به سادگی برای هم فایل ارسال کنند. در مجموع هواوی تلاش کرده تا نبود سرویس‌های گوگل را تا حد زیادی در این محصولات جبران کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا