تریلر و بررسی تخصصی هواوی انجوی Z

Huawei Enjoy Z

انجوی Z جدیدترین گوشی هواوی به‌حساب می‌آید که صفحه‌نمایش ۹۰ هرتز LCD دارد، از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده می‌کند و به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شده است.

تریلر

هفته‌ی گذشته آنر گوشی X10 را با پشتیبانی از شبکه‌ی ۵G و صفحه‌نمایش ۹۰ هرتز رونمایی کرد. در همین راستا هواوی (شرکت مادر آنر) صبح امروز به‌شکلی غیرمنتظره از گوشی میان‌رده‌ی جدیدی پرده برداشت. هواوی انجوی زد فایوجی (Huawei Enjoy Z 5G) که برای بازار چین معرفی شده است در پنل پشتی از مجموعه‌دوربین سه‌گانه استفاده می‌کند که شامل حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است. در بخش بالای پنل جلویی دستگاه شاهد بریدگی قطره‌ای‌شکل هستیم.

در این گوشی حسگر اثر انگشت به بخش کناری منتقل شده است تا دسترسی به آن ساده‌تر باشد. سه‌دوربین هواوی انجوی Z در بخش بالای سمت چپ پنل پشتی در درون ماژول مشکی مستطیل‌شکل جای گرفته‌اند، در این ماژول همچنین فلاش LED به‌چشم می‌خورد. میان‌رده‌ی جدید هواوی در سه رنگ مشکی و آبی و صورتی معرفی شده است. درضمن کاربر می‌تواند درصورت تمایل، حافظه‌ ذخیره‌سازی آن را ازطریق کارت نانومموری ارتقا بخشد. پنل پشتی گوشی ظاهری گرادیانی دارد و جذاب به‌نظر می‌رسد.

هواوی انجوی زد برای بازار چین ۱٬۶۹۹ یوآن (معادل تقریبا ۲۳۸ دلار) قیمت‌گذاری شده است؛ قیمت یادشده به کانفیگ پایه‌ی محصول با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ارتباط دارد. هواوی کانفیگ دوم گوشی را با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱٬۸۹۹ یوآن (معادل تقریبا ۲۶۶ دلار) قیمت‌گذاری کرده است. قوی‌ترین کانفیگ گوشی ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم‌ به‌همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد و با قیمت ۲٬۱۹۹ یوآن (معادل تقریبا ۳۰۸ دلار) به‌فروش می‌رسد. ناگفته نماند هواوی در این گوشی از حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 2.1 استفاده کرده است.

هواوی انجوی Z از دو سیم‌کارت نانو پشتیبانی می‌کند که کاربر درصورت تمایل می‌تواند از جایگاه دوم سیم‌کارت برای کارت حافظه نانومموری بهره بگیرد. این گوشی هوشمند با رابط کاربری EMUI 10.1 بر پایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۰ عرضه می‌شود و برای نمایش محتوا از صفحه‌نمایشی ۶/۵۷ اینچ با وضوح فول HD پلاس (معادل ۲٬۴۰۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل) بهره می‌گیرد. صفحه‌نمایش هواوی انجوی Z دارای پنل LCD است که نسبت تصویر ۲۰:۹ را ارائه می‌دهد و از تراکم ۴۰۵ پیکسل در هر اینچ استفاده می‌کند.

هواوی در میان‌رده‌ی جدیدش از تراشه‌ی دایمنسیتی ۸۰۰ مدیاتک استفاده کرده است که هشت هسته‌ی پردازشی با فرکانس ۲ گیگاهرتز دارد. تراشه‌ی دایمنسیتی ۸۰۰ به دو نوع هسته‌ی پردازشی یعنی کورتکس A76 و کورتکس A55 مجهز شده است. همان‌طور که اشاره کردیم این گوشی از ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم درکنار ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند. ازطریق کارت نانومموری می‌توان حافظه‌ی ذخیره‌سازی گوشی را به‌میزان حداکثر ۲۵۶ گیگابایت ارتقا داد.

هواوی انجوی Z در پنل پشتی میزبان سه دوربین است. دوربین اصلی حسگری ۴۸ مگاپیکسلی دارد که در پشت لنزی با دیافراگم f/1.8 جای گرفته است. دوربین دوم دستگاه از حسگر ۸ مگاپیکسلی به‌همراه لنز فوق عریض دارای دیافراگم f/2.4 استفاده می‌کند و درنهایت در دوربین سوم شاهد استفاده از حسگر ۲ مگاپیکسلی با لنز ماکروی دارای دیافراگم f/2.4 هستیم. طبق اعلام رسمی، دوربین ماکروی گوشی می‌تواند از فاصله‌ی چهار سانتی‌متری به تصویربرداری از سوژه‌ها بپردازد. پنل پشتی گوشی میزبان بریدگی قطره‌ای‌شکل برای جای‌دادن دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی است. هواوی می‌گوید حسگر ۱۶ مگاپیکسلی پنل جلویی در پشت لنزی با دیافراگم f/2.0 جای گرفته است.

هواوی انجوی Z فایوجی از باتری ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع سیمی ۲۲/۵ وات بهره می‌برد و از وای‌فای ۸۰۲.۱۱ac، شبکه‌ی ۵G،‌ درگاه USB Type-C، جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون و GPS استفاده می‌کند. ابعاد هواوی انجوی زد معادل ۱۶۰ در ۷۵/۳۲ در ۸/۳۵ میلی‌متر است و وزن آن ۱۸۲ گرم اعلام شده.

هواوی از سال گذشته به‌دلیل مواجهه با تحریم‌هایی سخت ازسوی آمریکا، برای فروختن گوشی‌هایش در خارج از مرزهای چین با برخی چالش‌های جدی مواجه شده است. به‌موجب تحریم‌های جدید، هواوی از همکاری با گوگل منع شده است، درنتیجه در محصولات جدید چینی‌ها شاهد استفاده از خدمات موبایلی گوگل (GMS) نیستیم. نبود خدمات موبایلی گوگل به‌معنی نبود پلی استور است. بسیاری از کاربران در خارج از بازار چین نمی‌توانند با دستگاهی اندرویدی کنار بیایند که از فروشگاه آنلاین گوگل بهره نمی‌برد. به‌همین علت هواوی ترجیح داده است انجوی Z را تنها برای بازار چین معرفی کند.