فناوری

تریلر و بررسی تخصصی شیائومی Redmi Note 9S

Redmi Note 9S

ردمی نوت ۹ اس (Redmi Note 9S) جدیدترین گوشی از سری محبوب ردمی نوت است که به تازگی روانه بازار شده است. این گوشی در واقع نسخه جهانی ردمی نوت ۹ پرو می‌باشد که پیش از این در کشور چین رونمایی و عرضه شده بود. در ادامه قصد داریم تا نگاهی به مشخصات کلیدی این میان‌رده جذاب داشته و بررسی کوتاهی انجام دهیم. با ما همراه باشید.

تریلر

در ابتدا بد نیست به محتویات بسته‌بندی ردمی نوت ۹ اس اشاره کنیم. درون جعبه این گوشی علاوه بر خود محصول، یک شارژر ۲۲.۵ وات، یک قاب سیلیکونی و یک کابل USB نوع C قرار داده شده است. بنابراین طبق معمول این سری، خبری از هدفون نخواهد بود.

محتویات جعبه ردمی نوت 9 اس

ردمی نوت ۹ اس در زمره گوشی‌های میان‌رده با قیمت مقرون به صرفه رده‌بندی می‌شود. این گوشی با قیمت ۲۰۰ دلاری خود،‌ حداقل در روی کاغذ ارزش خرید بسیار بالایی دارد و کمتر گوشی هوشمندی از این حیث می‌تواند با آن رقابت کند.

در جلوی بدنه یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی با پنل LCD و وضوح تصویری ۱۰۸۰p خودنمایی می‌کند و در بالای آن هم یک حفره کوچک را می‌توان دید که محلی برای تعبیه دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی است. این صفحه نمایش از لحاظ نمایش رنک و کنتراست،‌ عملکرد بسیار خوبی دارد، اما در زمینه حداکثر روشنایی جزو نمونه‌های متوسط بازار خواهد بود. بنابراین اگر از گوشی خود معمولاً در فضاهای باز و زیر نور خورشید استفاده می‌کنید، شاید بهتر باشد به گزینه‌های دیگر فکر کنید اما در محیط‌های بسته هیچ مشکلی وجود ندارد.

شارژر ردمی نوت 9 اس

استفاده از پنل LCD باعث شده تا تعبیه اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش عملاً غیرممکن باشد و از همین رو ردمی تصمیم گرفته تا این سنسور را در کناره بدنه تعبیه کند. اسکنر اثر انگشت در ردمی نوت ۹ اس بسیار سریع و دقیق عمل می‌کند و در تست‌هایی که انجام شده هیچ مشکل خاصی در این زمینه مشاهده نشده است.

مدل آبی رنگ این گوشی که در اینجا نیز همین مدل مورد بررسی قرار گرفته، در زیر تابش نور تلألو زیبایی از طیف‌های مختلف رنگ آبی را ارائه می‌دهد و کاملاً براق و درخشان است.

صفحه نمایش ردمی نوت 9 اس

دوربینی که در پشت بدنه ردمی نوت ۹ اس قرار گرفته، در مقایسه با قیمت آن بسیار سخاوتمندانه و جالب توجه است؛ یک دوربین چهارگانه با لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی که در کنار آن یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، یک لنز اختصاصی ماکرو با وضوح ۵ مگاپیکسل و یک سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی تعبیه شده است.

این گوشی هوشمند جدید نیروی پردازشی خود را از تراشه اسنپدراگون ۷۲۰ جی می‌گیرد که جزو جدیدترین تراشه‌های میان‌رده کوالکام است. سیستم عاملی هم به صورت پیش فرض بر روی گوشی نصب شده، MIUI 11 می‌باشد که بر پایه اندروید ۱۰ طراحی شده است.

اسکنر اثر انگشت ردمی نوت 9 اس

MIUI 11 قابلیت‌های سفارشی‌سازی زیادی دارد اما برای اشنایی با تمام جنبه‌های آن باید کمی وقت گذاشته و منوهای مختلف آن را مرور کنید. حتی می‌توانید کلیدهای مرسوم اندروید را که در پایین صفحه نمایش قرار دارند، به کلی پنهان کرده و از جسچرها برای پیمایش در رابط کاربری استفاده کنید. حالت تاریک هم در این نسخه اضافه شده و به صورت سراسری در رابط کاربری قابل استفاده است. به علاوه، امکان انتخاب نوع نمایش برنامه‌های نصب شده (قرار گرفتن آیکون برنامه‌ها در صفحه اصلی و یا در کشوی برنامه‌ها) از دیگر ویژگی‌های جالب MIUI 11 است. البته این‌ها تنها بخشی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های MIUI 11 هستند و همان طور که گفتیم برای آشنایی با تمام بخش‌های آن باید کمی زمان صرف کنید.

در مجموع ردمی نوت ۹ اس را می‌توان یک جانشین مناسب برای گوشی‌های نسل گذشته این سری محسوب کرد که در تمام بخش‌ها با پیشرفت‌ها و بهبودهایی همراه بوده و مطمئناً می‌تواند علاقه‌مندان گوشی‌های میان‌رده را مجذوب خود کند.

جعبه گشایی

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا