فناوری

تریلر، جعبه گشایی و بررسی گوشی سامسونگ مدل Galaxy A60

Samsung Galaxy A60

تریلر

این بار به بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A60 می پردازیم  که یکی دیگر از اعضای تازه‌ نفس خانواده جدید A سامسونگ به حساب می‌آید که تفاوت چشمگیری با میان رده‌های قبلی سامسونگ دارند. ای ۶۰ همانند دیگر اعضای این خانواده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و رقیبی سر سخت برای میان رده‌های بازار به حساب می‌آید. در این مقاله به طور کامل در مورد این گوشی زیبا صحبت می‌کنیم و با مزایا و معایبش آشنا می‌شویم.

نقد و بررسی Galaxy A60 سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

همانند تمام اعضای این خانواده سامسونگ از گلاستیک برای قاب پشتی دستگاه بهره برده است. گلاستیک این معنی را می‌دهد که شما گوشی‌ای از جنس پلاستیک دارید که حسی شبیه به شیشه را به شما منتقل می‌کند. در لبه‌های قاب پشتی‌ای ۶۰ خمیدگی‌هایی را مشاهده می‌کنید که برای دست گرفتن و برداشتن گوشی از روی سطح صاف طراحی بسیار مناسبی است. در قاب پشتی این گوشی سه لنز برای دوربین در نظر گرفته شده که طراحی زیر هم دارند.

با بررسی این سه لنز در قابی جدا از قاب پشتی و فلش LED هم خارج این قاب برای کمک به دوربین اصلی در نظر گرفته شده است. سنسور اثرانگشت برخلاف برادر کوچکتر یعنی سامسونگ Galaxy A50 زیر صفحه نمایش نیست و در قاب پشتی دستگاه قرار دارد. به طور کلی با توجه به اینکه A60 قوی تر از برادران کوچکتر هست ، انتظار هم میرفت که سنسور زیر صفحه را حفظ کند ولی با این کار سامسونگ در خرید گوشی با سردرگمی بیشتری مواجه خواهیم بود.

طراحی گلکسی

طراحی‌این سنسور جالب است و دایره‌ای نیست و به صورت بیضی طراحی شده که به لطف عمق مناسبی که دارد پیدا کردنش خیلی آسان است. جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا از بدنه این گوشی حذف شده و درگاه ارتباطی دستگاه هم از نوع تایپ سی است. صفحه نمایش بزرگی جلوی دستگاه قرار دارد که ناچ ندارد و در عوض سامسونگ دوربین سلفی را در حفره‌ای در لبه بالایی سمت چپ صفحه نمایش قرار داده است. ای ۶۰ گوشی بسیار خوش دستی است و از کار کردن با آن به مدت طولانی خسته نمی‌شوید و لذت هم می‌برید.

نقد و بررسی Galaxy A60 سامسونگ: صفحه نمایش

حالا نوبت بررسی صفحه نمایش گوشی A60 رسیده است ، صفحه نمایشی که اندازه ۶٫۳ اینچی دارد که از نوع سوپر امولد نیست. این صفحه از جنس PLS است و به طور حتم آن انتظاری که از صفحات سوپرامولد دارید را برآورده نمی‌کند. رنگ‌ها در این صفحه که کیفیت فول اچ دی برایش در نظر گرفته شده بسیار خوب نشان داده می‌شوند و زاویه دید هم تقریبا خوب است. خوانایی صفحه نمایش زیر نور خورشید به خوبی صفحه‌های سوپرامولد نیست اما خیلی هم آزار نمی‌دهد.

همان‌طور که گفتیم سامسونگ دوربین سلفی را در این گوشی به صورت ناچ قرار نداده از حفره برای قرار گرفتن دوربین سلفی در صفحه نمایش بهره برده که سامسونگ این دست از صفحه‌نمایش‌ها را اینفینیتی او می‌نامد. به لطف این نوع قرار گرفتن دوربین سلفی و حاشیه‌های بسیار کم صفحه نمایش حدود ۸۵ درصد از قاب جلو در اختیار صفحه نمایش قرار گرفته است.

نقد و بررسی Galaxy A60 سامسونگ: نرم‌افزار

برای این گوشی مدرن و به روز از اندروید نسخه ۹ استفاده شده که با رابط کاربری وان یو آی تزئین شده است. وان یو آی یکی از بهترین رابط کاربری‌هایی است که تا امروز روی گوشی هوشمند دیده‌ایم. این رابط کاربری آیکون‌های بسیار زیبایی دارد و در آن همه چیز درست سر جای خودش قرار گرفته است.

رابط کاربری a60

کار کردن با یکدست با این رابط کاربری کار آسانی است و یکی از اهداف سامسونگ همین راحتی استفاده با یکدست با گوشی بوده است.

نقد و بررسی Galaxy A60 سامسونگ: سخت افزار

این گوشی سامسونگ نه تنها در بخش صفحه نمایش با گوشی‌های دیگر سامسونگ تفاوت دارد بلکه در بخش پردازنده هم گوشی‌ای متفاوت است. سامسونگ برای این گوشی از پردازنده ساخت خودش استفاده نکرده و در عوض از پردازنده ساخت کوآلکام بهره برده. این پردازنده اسنپدراگون ۶۷۵ است که پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای است. ۲ هسته این پردازنده فرکانس ۲ گیگاهرتزی و ۶ هسته آن فرکانس ۱٫۷ گیگاهرتزی دارند..

سحت افزار گوشی

کنار این پردازنده حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی قرار دارد که امکان استفاده از کارت حافظه خارجی تا ۱ ترابایت هم برایش در نظر گرفته شده اما درگاه کارت حافظه خارجی با درگاه سیم کارت دوم مشترک است. حافظه رم هم برای این گوشی ۶ گیگابایت است. در اجرای بازی‌هایی مانند پابجی هیچ مشکلی با سخت افزار گوشی ندارید و بازی سنگینی مانند آسفالت ۹ را هم در حداکثر کیفیتش به بهترین نحو اجرا می‌کند. در باز و بسته کردن برنامه‌ها هم این گوشی خیلی عملکرد خوبی دارد و پردازنده اسنپدراگون در هیچ فرمانی شما را تنها نمی‌گذارد و تمام سعیش را می‌کند که دل شما را در همه شرایط به دست بیاورد.

نقد و بررسی Galaxy A60 سامسونگ: سنسور اثرانگشت

سنسور اثرانگشت در قاب پشتی طراحی شده و به صورت بیضی است. برای فعال شدن این سنسور نیاز نیست که هیچ کلیدی را فشار دهید و با گذاشتن انگشت روی آن فعال و مراحل شناخت اثرانگشت شروع می‌شود. سرعت و دقت این سنسور خوب است و نیاز شما را در تمام شرایط برطرف می‌کند.

اثرانگشت گوشی گلکسی

نقد و بررسی Galaxy A60 سامسونگ: تشخیص چهره

گوشی از دوربین سلفی برای تشخیص چهره کاربر استفاده می‌کند. عملکرد به این صورت است که دوربین سلفی تصویری از صورت کاربر تهیه می‌کند و دفعات بعد با مطابقت این تصویر با چهره کاربر این تشخیص انجام می‌شود و به همین سبب اگر از عینک آفتابی استفاده کنید احتمال خطا در شناسایی وجود دارد.

نقد و بررسی Galaxy A60 سامسونگ: دوربین

گلکسی ای ۶۰ سه لنز در قاب پشتی خودش دارد که یکی از این لنزها سنسور ۳۲ مگاپیکسلی دارد و لنز اصلی است. لنز دوم سنسور ۸ مگاپیکسلی دارد و یک لنز زاویه دید زیاد است و در نهایت لنز سوم سنسور ۵ مگاپیکسلی دارد که برای تشخیص عمق به کار می‌رود. دوربین سلفی در این گوشی که داخل حفره‌ای در صفحه نمایش گنجانده شده سنسور ۱۶ مگاپیکسلی دارد و از HDR هم پشتیبانی می‌کند. با بررسی عکس‌هایی که توسط دوربین اصلی در نور روز گرفته می‌شوند متوجه میشویم که تصاویر ثبت شده با گلکسی A60 رنگ‌های خوبی دارند و کاملا شفاف هستند و جزئیات بسیار خوب ثبت می‌شوند اما شارپی در حدی که باید باشد نیست.

بررسی دوربین گوشی سامسونگ گلکسی a60

به لطف وان یو آی که رابط کاربری جدیدی است هنگامی که صفحه نمایش قفل است می‌توانید با کشیدن انگشت از روی دوربین سلفی به داخل صفحه نمایش می‌توانید دوربین سلفی را فعال کنید. دوربین سلفی هم کیفیت بسیار خوبی را از خودش ارائه می‌کند و ثبت جزئیات سوژه به شکل بسیار خوبی انجام می‌شود. در بررسی منوی دوربین A60 هم فهمیدیم با یک منوی کامل سر و کار داریم و کار کردن با آن بسیار آسان تمام تنظیماتی که برای عکاسی و فیلم‌برداری روزانه نیاز دارید در صفحه اصلی یا همان ویوفایندر وجود دارند و نیاز به مراجعه به بخش تنظیمات بسیار کم است.

در ضمن از قابلیت‌های لمسی هم برای منوی دوربین استفاده شده که توسط آن‌ها می‌توانید تعامل بهتری با گوشی داشته باشید. به طور مثال با کشیدن انگشت به چپ یا راست روی صفحه ویوفایندر بین مودها جا به جا می‌شوید که روشی بسیار آسان برای انتخاب حالت‌های مختلف عملکردهای دوربین است. گوشی A60 یک گوشی کامل برای عکاسی به حساب می آید.

نقد و بررسی Galaxy A60 سامسونگ: باتری

باتری دستگاه ظرفیت ۳۵۰۰ میلی‌آمپری دارد که از برادر کوچک‌ترش یعنی ای ۵۰ در حدود ۵۰۰ میلی‌آمپر کمتر است. این باتری می‌تواند در استفاده معمولی حدود ۱ روز کامل را دوام بیاورد. علاوه بر این قابلیت شارژ سریع هم برایش در نظر گرفته شده که می‌توانید با کمک شارژ ۱۵ واتی به شارژ سریع این باتری بپردازید.

جعبه‌گشایی و بررسی

تست عملکرد

تست دوربین

تست ضد آب بودن گوشی

جمع‌بندی

در انتهای بررسی گلکسی A60 به این جمع بندی رسیدیم که این گوشی بسیار زیبایی است که خوش دستی هم یکی از ویژگی‌های اساسی آن به حساب می‌آید. طراحی‌ای ۶۰ بسیار مدرن است و حضور دوربین سلفی به صورت حفره سبب می‌شود که با گوشی‌ای روبرو باشید که کمترین مشکل در مشاهده محتوای تمام صفحه برایش وجود دارد.رنگ‌بندی جذابی که برای این گوشی در نظر گرفته شده می‌تواند تمام سلیقه‌ها را پوشش دهد در ضمن اینکه عملکرد دوربین‌ها هم بسیار خوب است. تنها مشکل این گوشی را می‌توان صفحه نمایش آن دانست که اگرچه کیفیت خوبی دارد اما اگر از نوع سوپرامولد بود این گوشی هیچ چیزی کم نداشت.

منبع
technokade
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا