فناوری

تریلر، جعبه گشایی و بررسی گوشی Huawei Nova 5T

Huawei Nova 5T

تریلر

هواوی نوا ۵T با قابلیت ها و امکانات بسیار خوبی همچون دوربین چهارتایی و سخت افزار بسیار قدرتمند و در عین حال قیمت بسیار مناسبی عرضه شده است. در ادامه با بررسی هواوی نوا ۵T با ما همراه باشید.

طراحی و ساخت

همین ابتدا بگوییم اگر گوشی آنر ۲۰ پرو را دیده اید انگار هواوی نوا ۵T را نیز دیده اید. این دو گوشی بسیار به هم شبیه هستند به گونه ای که در قاب جلویی به سختی می توان کمترین تفاوتی پیدا کرد. هر دو گوشی دارای سایز یکسان بوده و از طراحی مشابهی برخوردار هستند. در واقع از ضخامت حاشیه صفحه نمایش گرفته تا دوربین سلفی پانچ شده در سمت راست، همه چیز این دو گوشی کاملا مشابه است. در پشت گوشی مهم ترین تفاوت آن با آنر ۲۰ پرو مشخص است. فلش دوربین هواوی نوا ۵T در زیر سه تا از دوربین ها قرار گرفته است در حالی که در نوا ۲۰ پرو فلش جدای از دوربین های اصلی و در زیر دوربین ۲ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

هواوی نوا 5T

به لطف قرار گرفتن سنسور اثر انگشت در کنار گوشی، شاهد کشیده شدن صفحه نمایش تا نزدیکی لبه پایینی هستیم. در واقع صفحه نمایش ۸۴ درصد از قاب جلویی هواوی نوا ۵T را پوشاند است. این مسئله باعث شده گوشی زیاد هم بزرگ نباشد و ارگونومی خوبی را در آن شاهد باشیم. این گوشی دارای طول، عرض و ضخامتی به ترتیب ۱۵۴.۳، ۷۴، ۷.۸ میلی متر است. با این اندازه ها متوجه می شویم با یک گوشی خوش دست روبرو هستیم. همانطور که می دانیم بسیاری هستند که به دلیل بزرگی گوشی های جدید تمایلی به استفاده از آنها ندارند اما به نظر می رسد این گوشی آنقدر خوب و خوش دست ساخته شده است که ممکن است نظر آنها را تغییر دهد.

در سمت راست گوشی شاهد دکمه هوم که با سنسور اثر انگشت ترکیب شده و کلید تنظیم صدا هستیم. در سمت چپ نیز سینی سیمکارت قرار گرفته است که پذیرای نانو سیمکارت است. در بالای گوشی میکروفون دوم قرار گرفته و در زیر گوشی نیز پورت USB-C و میکروفون قرار گرفته است. متاسفانه در نوا ۵T، جک ۳.۵ میلی متری هدفون وجود ندارد. در پشت گوشی شاهد طراحی ۲.۵ بعدی زیبایی هستیم که در انواع طرح ها و رنگ ها موجود است. گوشی در رنگ هایی همچون مشکی، آبی و.. عرضه میشود اما اگر به دنبال یک رنگ خاص هستید باید Midsummer Purple را انتخاب کنید که شامل طیفی از رنگ های از آبی تا بنفش را در بر می گیرد و هدف هواوی از ارائه این رنگ، ترغیب بیشتر جوانان به خرید این گوشی بوده است.

هواوی نوا 5T

هواوی در ساخت این گوشی از ترکیب فلز و شیشه استفاده کرده است به گونه ای که قاب جلویی و پشتی هواوی نوا ۵T از جنس شیشه بوده و فریم آن از جنس آلومینیوم ساخته شده است. این گوشی هیچگونه محافظتی در برابر آب و گرد و غبار ارائه نمی کند پس در استفاده از آن باید مواظب بود. عدم ارائه محافظت در برابر آب و گرد و غبار قطعا برای یک گوشی با چنین سطحی از امکانات و قیمت نقطه ضعف محسوب می شود. در مجموع می توان گفت با یک گوشی خوش ساخت و خوش دست روبرو هستیم. ما در بررسی هایمان به راحتی می توانستیم با یک دست به اغلب نقاط صفحه نمایش ۶.۲۶ اینچی ۵T دسترسی داشته باشیم که برای یک گوشی با چنین سایزی مناسب است.

امنیت و سنسور اثر انگش

بر خلاف اینکه استفاده از سنسور اثر انگشت نوری ادغام شده با صفحه نمایش در بسیاری گوشی های هوشمند محبوب شده است، هواوی نوا ۵T همانند سامسونگ گلکسی S10e از سنسور اثر انگشت خازنی استفاده می کند. این حسگر در سمت راست گوشی قرار گرفته و با دکمه پاور گوشی ادغام شده است. در واقع مکان قرار گیری این حسگر مقداری شبیه گوشی های قدیمی است. محل قرار گیری این حسگر باعث شده در زمانی که گوشی را بدست می گیرید همواره دستتان بر روی آن باشد.

هواوی نوا 5T

بنا به گفته هواوی تنها ۰.۳ ثانیه برای بازکردن گوشی زمان لازم است. ما در بررسی هایمان متوجه شدیم حق با هواوی است. حسگر اثر انگشت هواوی نوا ۵T بسیار کارآمد و قابل اعتماد است. یک لمس کوتاه کافیست تا گوشی به سرعت آنلاک شود. در واقع وجود این سنسور یکی از برتری های هواوی نوا ۵T نسبت به رقبایی در این سطح قیمتی است. ما از این حسگر بسیار راضی بودیم به گونه ای دوست داریم این حسگر را روی گوشی های دیگر این رده نیز ببینیم.

صفحه نمایش

در هواوی نوا ۵T از صفحه نمایشی از نوع IPS LCD استفاده شده است. امروزه که اغلب تولید کنندگان به سمت ساخت صفحه نمایش های اولد رفته اند قطعا استفاده از نمایشگر LCD یک نقطه ضعف برای این گوشی محسوب می شود. این صفحه نمایش ۶.۲۶ اینچی دارای کیفیت فول اچ‌دی پلاس است که رزولوشن ۲۳۴۰×۱۰۸۰ را ارائه می دهد. با این سایز و کیفیت می توان تراکم پیکسی ۴۱۲ پیکسل بر اینچ را بدست آورد.

رنگ های به نمایش درآمده در این صفحه نمایش چندان واضح نیستند. در برخی موارد رنگ مشکی که تاثیر اصلی را در کیفیت تصویر دارد آنچنان مشکی به نظر نمی رسد و گویی با رنگ خاکستری پر رنگ روبرو هستیم. مرز رنگ ها زیاد مشخص نیست و کنتراست آنها کمتر از حد مطلوب است. این مشکلات زمانی که صفحه نمایش را تاریک می کنید بیشتر می شوند. صفحه نمایش هواوی نوا ۵T روشنایی خوبی دارد اما زمانی که پای کار کردن در زیر نور خورشید به میان می آید کم می آورد و روشنایی مناسبی در محیط های پر نور ارائه نمی کند.

هواوی نوا 5T

یکی از مهم ترین مشکلاتی که استفاده از پنل LCD برای گوشی ایجاد می کند، استفاده زیاد از باتری است که حتی دارک مود نیز تاثیر خاصی بر مصرف باتری نخواهد گذاشت. اگر به مصرف باتری اهمیت زیادی میدهید تنها راه این است که در زمان هایی که نیازی به کیفیت و رزولوشن بالا ندارید، رزولوشن صفحه نمایش را از بخش تنظیمات گوشی کاهش دهید تا در مصرف باتری صرفه جویی شوید.

صفحه نمایش هواوی نوا ۵T  به جز در بخش دوربین سلفی، کاملا یکپارچه است. این دوربین که به صورت پانچ شده بر روی صفحه نمایش قرار داده شده است در موارد معمولی مثل کاربری های روزانه مزاحمتی ایجاد نمی کند و حتی ممکن است متوجه آن هم نشوید اما ممکن است برنامه های را اجرا کنید یا بازی های را انجام دهید که بخش هایی از کنترل آنها به دوربین برخورد می کند. در چنین شرایطی بهتر است از بزرگنمایی صفحه نمایش استفاده کرده و یا حالت صفحه نمایش با حاشیه را انتخاب کنید که در اطراف صفحه اصلی دو حاشیه مشکی ایجاد می شود. در مجموع باید گفت ضعف اساسی صفحه نمایش هواوی نوا ۵T استفاده از پنل LCD است که البته هواوی به دلیل کاهش قیمت نهایی گوشی دست به این کار زده است ولی بهتر بود از نمایشگر اولد استفاده می شد هر چند قیمت افزایش می یافت.

دوربین

همانطور که در بخش طراحی و صفحه نمایش دیدید هواوی اقداماتی را برای کاهش قیمت نهایی نوا ۵T انجام داده بود. این تلاش ها به این دلیل بود که دوربین قدرتمندی بر روی هواوی نوا ۵T نصب شود. این گوشی از دوربین چهارگانه بهره می برد. این دوربین ها شامل یک دوربین اصلی ۴۸ مگا پیکسلی F1.8 با لنز ۲۸ میلی متری عریض، یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی F2.2 با لنز ۱۳ میلی متری فوق عریض، یک دوربین ۲ مگاپیکسلی F2.4 با لنز ۲۷ میلی متری ماکرو و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی F2.4 که برای عمق دهی به تصاویر از آن استفاده می شود.

دوربین ۴۸ مگاپیکسلی این گوشی اندازه ای برابر با ۱.۲ اینچ دارد که با این اندازه از اغلب سنسور های گوشی های بازار بزرگتر است. بزرگی این سنسور باعث افزایش میزان جذب نور شده و بنابراین تصاویر بسیار با کیفیتی را شاهد هستیم. وضوح دوربین هواوی نوا ۵T در حالت پیشفرض بر روی ۱۲ مگاپیکسل تنظیم شده است که به صورت دستی می توانید وضوح را تا ۴۸ مگاپیکسلی نیز افزایش دهید. البته توصیه می شود صرفا در هنگامی که محیط عکاسی دارای نور کافی است اینکار را انجام دهید چرا که در محیط های کم نور باعث افت کیفیت تصویر می شود.

هواوی نوا 5T

سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی هواوی نوا ۵T از فناوری فیوژن نوری استفاده می کند. این فناوری باعث می شود در محیط های کم نور عکس های بسیار بهتری ثبت شود که البته وضوح آنها به ۱۲ مگاپیکسل محدود می شود. در این مورد رقیب اصلی این گوشی، گوگل پیکسل ۳ است. در هواوی نوا ۵T شاهد روشنایی بیشتری هستیم که این روشنایی به قیمت از دست رفتن کنتراست و اشباع رنگ ها بدست آمده است. در عوض عکس های گوگل پیکسل ۳ دارای رنگ های بهتری هستند. همین موضوع باعث می شود بسیاری افراد تصاویر گوگل پیکسل ۳ را ترجیح دهند.(در مجموع کمتر گوشی می توان یافت که در بخش عکاسی بتواند با سری گوشی های گوگل پیکسل رقابت کند).

هواوی نوا 5T

اما عکاسی در روز چگونه است؟ در بررسی هایی که انجام دادیم متوجه شدیم کیفیت تصاویر در روز و شرایط نوری قوی بسیار خوب است. عکس هایی که در طول روز گرفتیم اغلب دارای جزئیات بسیار بالا، رنگ های بسیار خوب و طبیعی و کنتراست عالی بودند. کیفیت و سرعت تصاویر این گوشی علاوه بر اینکه به دوربین هایش مربوط است، به پردازنده قدرتمند آن یعنی Kirin 980 که با داشتن NPU دوگانه باعث می شود قابلیت های هوش مصنوعی به خصوص در دوربین هواوی نوا ۵T بسیار خوب باشد. البته عکس های این گوشی به نظر مقداری بیش از اندازه پردازش و ویرایش شده اند که که ممکن است برای برخی جالب نباشد. البته این بدان معنی نیست که هوش مصنوعی هیچ فایده ای ندارد چراکه استفاده از هوش مصنوعی و قابلیت های عکاسی در شب باعث شده این دوربین در بین بهترین های بازار قرار گیرد. در ادامه برخی تصاویر ثبت شده با این گوشی را مشاهد می کنید.

هیچ زوم اپتیکالی در دوربین هواوی نوا ۵T وجود نداشته ولی در عوض میتوانید با استفاده از زوم دیجیتال تا ده برابر زوم کنید. اما استفاده از زوم دیجیتال کیفیتی مشابه زوم اپتیکال ایجاد نمی کند پس در زوم های بالای با افت محسوس کیفیت تصاویر روبرو خواهیم شد. هواوی در این گوشی از یک لنز ماکرو نیز استفاده کرده است که هر چند به اندازه لنز ماکروی موجود در P30 Pro خوب کار نمی کند اما با این حال می توان تصاویر خوبی با آن گرفت. البته برای عکاسی با این لنز باید تمرکز زیادی داشت و در بررسی ها متوجه شدیم هر تکان کوچکی باعث خراب شدن عکاسی ماکرو می شود. (عکاسی ماکرو یک نوع عکاسی است که در آن از سوژه های بسیار کوچک عکاسی می کنند به گونه ای که عکس گرفته شده بزرگ تر از خود سوژه است، اینگونه عکاسی در عکاسی حیات وحش و عکاسی هنری کاربرد دارد).

مانطور که گفتیم دوربین دوم این گوشی از نوع ۱۶ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض ۱۳ میلی متری است. این لنز به شما امکان می دهد تصاویری با کیفیت از محیط های باز ثبت کنید. حاشیه های تصویر معمولا خوب هستند و عکس ثبت شده کم و بیش شبیه عکسی است که توسط یک دوربین معمولی ثبت شده باشد.

شما می توانید با دوربین هواوی نوا ۵T فیلم های خوب و با کیفیتی ثبت کنید. دوربین اصلی این گوشی توانایی ثبت فیلم هایی با کیفیت ۴K را دارد که با اینکه کیفیت خوبی دارند اما آنچنان روان و یکدست نیستند. نرخ فریم در فیلمبرداری ۴K به ۳۰ می رسد. اما اگر فیلم های روان تر و یکدست تر و البته با نرخ فریم بالاتر می خواهید باید به سراغ فیلمبرداری با کیفیت ۱۰۸۰ بروید. در این کیفیت می توانید حداکثر نرخ فریم ۶۰ فریم را دریافت کنید و فیلم شما بسیار صاف تر و روان تر خواهد بود.

دوربین سلفی این گوشی نیز از نوع ۳۲ مگاپیکسلی F2.0 با لنز ۲۶ میلی متری عریض است. وجود این دوربین با چنین وضوحی خبر خوبی برای علاقه مندان به عکاسی سلفی است. این دوربین از فناوری HDR پشتیبانی کرده قادر است فیلم هایی با کیفیت ۱۰۸۰ را با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند.

در مجموع باید گفت دوربین هواوی نوا ۵T یکی از بهترین دوربین ها در این بازه قیمتی است و در واقع هواوی با کاهش هزینه ها در بخش های دیگر این گوشی و تمرکز بیشتر بر روی دوربین آن توانسته دوربین بسیار خوبی بر روی این گوشی قرار دهد. تصاویر ثبت شده با این دوربین بسیار خوب و با کیفیت هستند، دوربین ۲ مگاپیکسلی که مسئول عمق دهی به تصاویر است با اینکه به نظر نمی رسید کیفیت خوبی داشته باشد اما در بررسی ها مشخص شد در عکاسی پرتره بسیار به کار می آید و پس زمینه را به خوبی محو می کند. مهم ترین مشکل هواوی نوا ۵T نداشتن دوربینی برای زوم اپتیکال است. هواوی به جای اینگونه دوربینی، از دوربین با لنز ماکرو برای عکاسی ماکرو استفاده کرده است که به نظر اگر از لنزی برای زوم اپتیکال استفاده می کرد بسیار کاربردی تر بود

سخت افزار و کارایی

هواوی نوا ۵T به چیپست Kirin 980 مجهز شده است که هر پردازنده برتر هواوی در سال ۲۰۱۸ بوده است. (پس از آن Kirin 990 جای آن را گرفت). این گوشی به پردازنده قدرتمند هشت هسته ای، مشابه پردازنده موجود در پرچمداران P30 و P30 Pro مجهز است. این هشت هسته شامل دو هسته با قدرت ۲.۶ گیگاهرتز از نوع کورتکس A76، دو هسته با قدرت ۱.۹۲ گیگاهرتز از نوع کورتکس A76 و چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتزی از نوع کورتکس A55 است. پردازنده گرافیکی هواوی P30 نیز از نوع Mali-G76 MP10 است. این گوشی همچنین به ۶ تا ۸ گیگابایت رم مجهز است که می توان بین آنهای یکی را انتخاب کرد. این گوشی تنها با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می شود و از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی کند. وجود چنین سخت افزاری باعث شده نوا ۵T در جایگاهی مناسبی در بین هم رده های خود قرار گیرد. سخت افزار این گوشی توانست در بخش تک هسته ای بنچمارک گیگبنچ ۵، امتیاز ۶۷۳ و در بخش چند هسته ای امتیاز ۲۴۲۶ را بدست آورد. این گوشی در جایی کاملا بالاتر از گوگل پیکسل ۳A قرار می گیرد. شیائومی Mi 9T Pro با تجهیز به چیپست اسنپدارگون ۸۵۵ رقیب مستقیم این گوشی محسوب می شود. امتیاز کسب شده توسط شیائومی Mi 9T Pro در گیگبنچ ۵ و در بخش چند هسته ای برابر با ۲۴۵۷ است که تنها اندکی بالاتر از nova 5t است.

پردازنده هواوی نوا 5T

پردازنده گرافیکی این گوشی نیز توانست در بنچمارک ۳D Mark امتیاز ۴۰۴۰ را بدست آورد که کاملا برتر از گوگل پیکسل ۳ است که امتیاز ۱۶۰۲ را بدست آورده بود. اما این گوشی در مقابل شیائومی Mi 9T Pro که به پردازنده گرافیکی Adreno 640 مجهز بوده و امتیاز ۵۰۹۸ را بدست آورده است در رتبه پایین تری قرار می گیرد.

ما بازی های مختلفی را در این گوشی تست کردیم. یکی از این بازی ها Asphalt 9: Legends بود. عملکرد هواوی نوا ۵T در این بازی مناسب بود اما نمی توان گفت بهترین عملکرد را داشت. در این بازی مقداری کندی را شاهد بودیم از جمله در موقع لمس ها و در سرعت های بالا مقداری کند عمل می کرد. با این وجود می توان گفت با یک گوشی قدرتمند روبرو هستیم که طیف گسترده ای از بازی ها و برنامه های روز را با کیفیت بالا اجرا می کند.

 نرم افزار و رابط کاربری

هواوی نوا ۵T نیز همچون دیگر گوشی های سال ۲۰۱۹ هواوی به اندروید ۹ موسوم به Pie مجهز شده است که البته قابل ارتقاء به اندروید ۱۰ نیز هست. این گوشی همچنین به رابط کاربری EMUI 9.1 مجهز شده است که البته قابل ارتقاء به نسخه ۱۰ نیز هست. در این گوشی شاهد رابط کاربری شاهد ساده شده، سیستم مدیریت فایل های سریع تر و حالت هایی همچون GPU Turbo هستیم. علاوه بر برنامه های استانداری همچون Play Store که در اندروید وجود دارند، هواوی مجموعه برنامه های خود را نیز برای این رابط کاربری ارائه کرده است. برنامه ها و سیستم عامل در همان ابتدا ۲۳ گیگابایت از کل حافظه داخلی را اشغال می کنند که نهایتا ۱۰۵ گیگابایت برای ذخیر عکس، فیلم، بازی و غیره می ماند.( هواوی نوا ۵T تنها با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شده و امکان ارتقاء آن وجود ندارد ) .

هواوی نوا 5T

رابط کاربری هواوی نوا ۵T بسیار روان، پاسخگو و کاراست. ما در کار با این گوشی هیچ مشکل و تاخیری در پرش از یک اپ به اپ دیگر نداشتیم. آیکون ها و تم این گوشی زیبا هستند ولی اگر این تم های فانتزی توجه شما را جلب نکرد، سفارشی سازی های بسیاری در این رابط کاربری گنجانده شده است که می توانید هر کدام را خواستید دریافت و اعمال کنید. البته برخی تم های هواوی رایگان نبوده و برای استفاده از آنها باید مبلغی را پرداخت کنید. شخصی سازی های nova 5t محدود به تم ها و آیکون ها نبوده و می توانید تنظیمات کلی رابط کاربری را نیز تغییر دهید.

هواوی نوا 5T

شما در این گوشی می توانید با ساخت یک Huawei ID گوشی خود را به سایر محصولات هواوی همچون ساعت هوشمند هواوی موسوم به Watch GT 2 و FreeBuds 3 متصل کنید. این گوشی آخرین گوشی اندرویدی هواوی محسوب می شود چرا که با تحریم این شرکت توسط آمریکا، گوگل دیگر امکان سرویس دهی به آن را نخواهد داشت. بنابراین این گوشی آخرین گوشی هواوی است که کاربران به راحتی می توانند در آن از امکانات گوگل همچون پلی استور استفاده کنند.

تماشای فیلم، موسیقی و گیمینگ

یکی از ویژگی های مورد علاقه ما در نوا ۵T، وجود صفحه نمایش بزرگ ۶.۲۶ اینچی است که تماشای هر چیزی در آن را بسیار لذت بخش کرده است همانطور که در ابتدا گفتیم این صفحه نمایش از نوع LCD است و متاسفانه هواوی از پنل اولد استفاده نکرده است. اما با این وجود هنوز هم با صفحه نمایشی واضح و با کیفیتی مناسب روبرو هستیم. اسپیکر هواوی نوا ۵T در پایین آن قرار گرفته است. صدای این اسپیکر به اندازه کافی بلند است که کاربران را راضی کند اما در مورد کیفیت آن مقداری شک داریم اما با این حال باز هم اسپیکر خوبی است.

هواوی نوا 5T

تقریبا مانند اغلب گوشی های روز بازار، در هواوی nova 5t نیز جک ۳.۵ میلی متری هدفون حذف شده است. هواوی در این دستگاه یک هدفون تایپ C قرار داده است. البته در نسخه ای که برای کشور های اروپایی ارسال می شود، تبدیل USB-C به جک ۳.۵ میلی متری به صورت استاندارد در جعبه وجود دارد اما در نسخه ارسالی به سایر نقاط چنین تبدیلی وجود ندارد. البته در حال حاضر که اغلب هدفون های بی سیمی رایج شده اند می توانید از هدفون های بی سیم نیز در این گوشی استفاده کنید.

صفحه نمایش به جز در بخشی که دوربین سلفی پانچ شده یکدست است و تماشای فیلم در آن بسیار لذت بخش بوده و حسی از بی نهایت را به شما منتقل می کند. اما در هنگام بازی ممکن است بخش دوربین مقداری مشکل ایجاد کند چرا که ممکن است بخشی از کنترل های بازی در این بخش قرار گیرند. البته ما در بازی هایی که با این گوشی انجام دادیم به چنین مشکلی نخوردیم اما اگر شما چنین مشکلی داشتید می توانید مقدار بزرگنمایی صفحه نمایش را تغییر دهید تا این مشکل برطرف شود.

هواوی نوا 5T

چیپست استفاده شده در nova 5t یعنی Kirin 980 یکی از بهترین پردازنده های موبایل برای بازی به شمار می رود. ما بازی های محبوبی همچون PUBG، Fortnite و Dead Trigger را با حداکثر تنظیمات گرافیکی اجرا کردیم و مشاهده کردیم که همه بازی ها بسیار سریع و با نرخ فریم مناسب اجرا می شدند. همچنین شما می توانید ویژگی اختصاصی هواوی یعنی GPU Turbo 3.0 را در این گوشی فعال کنید. این ویژگی که هواوی آن را برای چیزی که Enhanced Gaming می نامد ساخته است این امکان را می دهد که عملکرد چیپست را بالا ببرید و در عین حال در مصرف باتری صرفه جویی کنید. در مجموع می توان گفت ویژگی ها و امکانات موجود در هواوی نوا ۵T باعث شده اند این گوشی بتواند در بحث پخش فیلم و موسیقی و اجرای بازی ها در سطح گوشی های پرچمدار بازار ظاهر شده و هیچ کمبودی در این زمینه ها نداشته باشد.

باتری

مصرف باتری همواره یکی از مهم ترین فاکتور ها برای سنجش یک گوشی بوده است. نوا ۵T دارای باتری ۳۷۵۰ میلی آمپر ساعتی است که حجم مناسبی محسوب می شود. در تست هایی که انجام دادیم متوجه شدیم در یک استفاده معمولی از این گوشی که شامل کار هایی همچون مرور شبکه های اجتماعی، مرور وب و پخش موسیقی و همینطور اجرای بازی باشد، در انتهای روز بین ۱۸ تا ۲۲ درصد از باتری همچنان باقی می ماند. بنابراین می توان گفت عمر باتری این گوشی برای استفاده معمولی در طول یک روز کاملا مناسب است. البته با وجود امکانات بهینه سازی هواوی نوا ۵T میتوانید استفاده از آن را تا روز بعد نیز ادامه دهید.

هواوی نوا 5T

اما آزمایش. ما برای سنجش میزان مصرف باتری این گوشی یک فیلم ۹۰ دقیقه ای با کیفیت Full HD و با حداکثر روشنایی را با آن اجرا کردیم. پخش فیلم درحالی انجام شد که وای فای نیز روشن و مشغول به کار بود. در پایان این تست متوجه شدیم هواوی نوا ۵T تا ۱۴ درصد از باتری خود را مصرف کرده است. این رقم دو برابر مصرف باتری هواوی P30 است که فقط ۷ درصد استفاده کرد اما رقم کاملا مناسبی در مقابل سایر رقبا محسوب می شود.

هیچ شارژر بی سیمی در هواوی nova 5t وجود نداشته که موجب تاسف است اما باید گفت سایر رقبا همچون وان پلاس ۷ نیز از شارژر بی سیم بی بهره هستند. اما در این گوشی یک شارژر برای شارژ سریع با توان ۲۲.۵ وات وجود دارد که می تواند در مدت نیم ساعت گوشی را تا ۵۰ درصد شارژ کند. در مجموع می توان گفت باتری این گوشی قابل قبول است و چنانچه از پنلی به جز LCD استفاده می شد شارژدهی باتری بهتر هم می شد.

جعبه‌گشایی و بررسی

 

 نتیجه گیری

 

این گوشی جانشین شایسته ای برای نوا ۴ است. این گوشی امکانات و بالایی داشته و همین موضوع ارزش خرید آن را بیشتر می کند. این گوشی برای کسانی که می خواهد با هزینه کم، یک گوشی با سخت افزار قدرتمند و دوربین چهارگانه قدرتمند داشته باشند گزینه بسیار خوبی محسوب می شود. با این گوشی می توانید تصاویری با کیفیت ثبت کرده و با سخت افزار قدرتمند آن انواع بازی های روز را با کیفیت بالا اجرا کنید.

هواوی نوا 5T

هواوی نوا ۵T بسیار خوش دست و جمع و جور ساخته شده است که باعث می شود کار با آن بسیار راحت باشد. از طرفی رنگ های زیبایی برای آن در نظر گرفته شده است که بر زیبایی آن به طور محسوسی افزوده است. البته این گوشی مشکلات خود را هم دارد که از جمله آنها نداشتن شارژر بی سیم، عدم مقاومت در برابر آب و گرد و غبار و… است. البته مهم ترین مشکلی که مشاهد کردیم استفاده از پنل LCD بود. چرا که دیگر ویژگی های منفی را می توان نادیده گرفت ولی پنل LCD گوشی که هیچ راهی برای خلاصی از آن وجود ندارد نه تنها کیفیتی در سطح کیفیت پنل های اولد ارائه نمی دهد بلکه باعث مصرف بالای انرژی نیز می شود. البته استفاده از چنین پنلی با قیمت گوشی توجیه می شود. مشکل مهم دیگری که در این گوشی وجود دارد آینده مبهم پشتیبانی اندروید از آن است. با تحریم های آمریکا بر علیه هواوی ممکن است حتی پشتیبانی از این گوشی که پیش از تحریم ها ساخته شده بود نیز دچار مشکل شود.

مزایای گوشی هواوی نوا ۵T

  • دوربین با کیفیت
  • طراحی زیبا
  • اسکنر اثر انگشت بسیار سریع
  • صفحه نمایش بزرگ
  • ارزش بالای خرید

معایب گوشی هواوی نوا ۵T

  • استفاده از پنل LCD
  • عدم ارائه جک ۳.۵ هدفون
  • عدم ارائه شارژر بی سیم
  • استفاده از دوربین ماکرو سخت است
منبع
Huaweisefro1
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا