فناوری

تریلر، جعبه گشایی و بررسی گوشی سامسونگ مدل Galaxy M10s

Samsung Galaxy M10s

تریلر

سامسونگ گلکسی ام ۱۰ اس (Samsung Galaxy M10s) یکی از گوشی های میان رده و جدید این شرکت کره‌ای است که در سپتامبر (September) سال ۲۰۱۹ شاهد رونمایی از آن بودیم. این گوشی می‌تواند گزینه خرید خوبی برای افراد عادی باشد که می‌خواهند کاربری عمومی را از اسمارتفون خود دریافت کنند. در این مطلب قصد داریم به نقد و بررسی Galaxy M10s سامسونگ بپردازیم و ویژگی های مثبت و منفی آن را مشخص کنیم.

 نقد و بررسی Galaxy M10s سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

عموما در سری گوشی های Galaxy M سعی می‌شود که ظاهری نسبتا به روز ارائه شود و کیفیت ساخت این رده از اسمارتفون های سامسونگ هم متوسط است. شرایط کلی گلکسی M10s هم از این قاعده مستثنی نیست و دقیقا روال مشابه را طی می‌کند. بدنه اصلی دستگاه از پلاستیک نسبتا مقاومی ساخته شده که شبیه به شیشه به نظر می‌رسد و براق است. وقتی از نمای پشت به گوشی نگاه کنید، احساس خواهید کرد که یک لایه شیشه محافظ و شاید هم گوریلاگلس برای حفاظت از قاب پشت دستگاه بکار رفته اما در واقع اینطور نیست و قاب پشت گوشی کاملا پلاستیکی خواهد بود. در بررسی Galaxy M10s مشخص شد که قاب پشت آن به شدت در برابر تماس با اشیای نوک تیز حساس است و به مرور زمان خط و خش های زیادی روی آن ایجاد می‌شود، بنابراین برای محافظت از قاب پشت گوشی ملزم به استفاده از کیف و گارد موبایل خواهید بود.

بررسی Galaxy M10s

در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه دو لنز دوربین اصلی آن تعبیه شده‌اند و یک چراغ فلش LED هم زیر این دو لنز مشاهده می‌شود. یک اسکنر انگشت بیضی شکل هم در بخش فوقانی و وسط قاب پشت دستگاه نصب شده که به عقیده ما مکان آن باید کمی پایین تر در نظر گرفته می‌شد. در حین استفاده از گوشی نام برده شده بارها برایمان اتفاق افتاد که انگشت خود را به جای اسکنر انگشت روی بدنه دستگاه قرار دادیم و مجبور بودیم برای دسترسی به اسکنر انگشت، کمی از حالت نرمال نگهداری گوشی فاصله گرفته و انگشت خود را بیشتر به سمت بالا هدایت کنیم که این مسئله می‌تواند کمی آزاردهنده باشد. ضمنا سرعت و دقت عملکرد اسکنر انگشت گوشی خیلی مطلوب نیست و به مرور زمان اختلال هایی در آن ایجاد می‌شود.

بدنه گوشی گلکسی M10s ابعاد ۷.۸ در ۷۴.۷ در ۱۵۸.۴ میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود ۱۶۹ گرم می‌رسد. بنابراین گوشی از نظر اندازه و وزن وضعیت متعادلی خواهد داشت. جالب است بدانید که حتی فریم اصلی این گوشی هم از پلاستیک ساخته شده و این موضوع می‌تواند از دیگر ویژگی های نا امید کننده دستگاه باشد. البته بکارگیری فریم و پنل پلاستیکی از اصلی ترین عواملی است که سبب شده قیمت Galaxy M10s کاهش یابد و این اسمارتفون به عنوان یک گوشی خوش قیمت حرفی برای گفتن داشته باشد. ضمنا سامسونگ گلکسی ام ۱۰ اس از اتصال همزمان دو سیم کارت هم پشتیبانی به عمل می‌آورد.

بررسی Galaxy M10s

اما ظاهر گوشی از نمای رو به رو چطور است؟ سامسونگ سعی کرده از نمای رو به رو ظاهری جذاب تر را برای گوشی M10s ارائه کند. در همین راستا صفحه نمایش دستگاه را به حاشیه های باریکی مجهز کرده و بدین سبب چیزی در حدود ۸۵ درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با صفحه نمایش آن احاطه می‌شود. حاشیه های دو لبه سمت راست و چپ صفحه نمایش این اسمارتفون بسیار باریک است و حاشیه لبه زیرین آن کمی ضخامت بیشتری دارد. در لبه فوقانی صفحه نمایش دستگاه هم زائده کوچکی نصب شده که از آن با عنوان ناچ (Notch) یاد می‌شود و لنز دوربین اصلی گوشی در این بخش تعبیه شده است. ضمنا روی صفحه نمایش گوشی یک لایه شیشه هم بکار رفته اما اشاره‌ای به ضد خش بودن این شیشه یا جنس آن نشده و بعید می‌دانیم که از نوع گوریلاگلس باشد، بنابراین نصب گلس محافظ ال سی دی برای محافظت از نمایشگر گوشی الزامی خواهد بود.

گوشی سامسونگ گلکسی M10s از پورت اتصال USB C بهره می‌برد و این پورت در لبه زیرین قاب آن نصب است. دستگاه همچنین از سوکت ۳.۵ میلیمتری هندزفری هم بهره‌مند شده و اسپیکر نسبتا خوبی دارد که از تکنولوژی دالبی اتمس (Dolby Atmos) پشتیبانی می‌کند. بنابراین به طور کلی می‌توان از این بخش نقد و بررسی Galaxy M10s اینطور نتیجه گیری کرد که گوشی نام برده شده از کیفیت ساخت متوسطی برخوردار است و ویژگی فراتر از قیمت خودش را ارائه نمی‌کند. گلکسی M10s از آن دسته اسمارتفون هایی است که باید به شدت مراقب آن باشید تا خط و خشی روی بدنه آن به وجود نیاید یا گوشی در اثر تماس با آب خراب نشود. البته نباید از گوشی با قیمت Galaxy M10s انتظار بیشتر از این هم داشته باشیم.

بررسی Galaxy M10s

 نقد و بررسی Galaxy M10s سامسونگ: صفحه نمایش

یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی گلکسی M10s و نقاط قوت آن مربوط به صفحه نمایش می‌شود. صفحه نمایشی که در این گوشی بکار رفته ۶.۴ اینچی و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) است و رزولوشن ۱۵۶۰ در ۷۵۰ پیکسل را ارائه می‌کند. نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹ توسط آن ارائه شده و تراکم پیکسلی نمایشگر آن به چیزی در حدود ۲۶۸ پیکسل در هر اینچ می‌رسد. همانطور که در بخش قبل گفتیم سامسونگ سعی کرده حاشیه های صفحه نمایش گوشی را باریک طراحی کند و به همین سبب چیزی در حدود ۸۵ درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه به ال سی دی آن احاطه می‌شود.

لنز دوربین اصلی گوشی هم در بخش فوقانی صفحه نمایش و داخل زائده کوچکی که در این قسمت ارائه شده تعبیه شده است. متاسفانه روی نمایشگر این اسمارتفون از شیشه گوریلاگلس و ضد خش مقاومی استفاده نشده و به همین سبب احتمال به وجود آمدن خط و خش روی ال سی دی دستگاه وجود دارد و برای جلوگیری از این مسئله اکیدا توصیه داریم یک لایه گلس محافظ صفحه نمایش را روی ال سی دی گوشی نصب کنید. اما کیفیت عملکرد نمایشگر سوپر آمولد گوشی M10s چطور است؟ در بررسی Galaxy M10s مشخص شد که صفحه نمایش گوشی از کیفیت خوبی برخوردار بوده و محتوا روی آن با شارپنس و شادابی مطلوبی نمایش داده می‌شود.

بررسی Galaxy M10s

بزرگ و بدون حاشیه بودن صفحه نمایش گوشی کمک می‌کند که دستگاه برای انجام کارهایی مثل وبگردی و تماشای ویدیو در یوتیوب گزینه بسیار مناسبی باشد. در نظر داشته باشید علیرغم اینکه پنل نمایشگر این اسمارتفون از نوع سوپر آمولد است، قابلیت “Always On Display” توسط آن ارائه نمی‌شود. یکی دیگر از ویژگی های خوب صفحه نمایش گوشی مربوط به کنتراست نسبتا مناسبی می‌شود که ارائه کرده و بدین ترتیب منجر شده که تفکیک رنگ های روی پنل نمایشگر با دقت بهتری انجام شود و در نتیجه محتوا جذاب تر و شارپ تر به نظر برسد.

البته این تعاریفی که ارائه می‌کنیم بدان معنا نیستند که نمایشگر گوشی گلکسی M10s بتواند با صفحه نمایش گوشی های رده بالا رقابت کند! بلکه منظورمان از خوب بودن کیفیت نمایشگر این گوشی فقط و فقط در مقایسه با قیمت گوشی خواهد بود. در بررسی سامسونگ گلکسی M10s مشخص شد که نمایشگر این گوشی از نظر روشنایی هم وضعیت خوبی دارد و با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش گوشی بر روی ۱۰۰ درصد می‌توان بدون مشکل در محیط های باز و تحت تابش نور از آن استفاده کرد و با گوشی در تعامل بود. پس به طور کلی باید گفت که صفحه نمایش گوشی M10s یکی از نقاط قوت آن است و در مقایسه با قیمت دستگاه، کیفیت بسیار خوبی را ارائه می‌کند.

 نقد و بررسی Galaxy M10s سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

سیستم عاملی که به طور پیش فرض روی گوشی گلکسی ام ۱۰s سامسونگ نصب شده، اندروید ۹ پای (Android 9.0 Pie) است و رابط کاربری One UI سامسونگ هم در کنار این سستم عامل ارائه می‌شود. با توجه به اینکه گوشی به عنوان یک گوشی میان رده و خوش قیمت روانه بازار شده، نباید انتظار داشته باشید که از بستر نرم افزاری خیلی روان و بدون مشکلی بهره ببرد. با این حال بررسی Galaxy M10s مشخص کرد که در حالت عادی و مواقعی که کارهایی از قبیل پرسه زدن در منوی تنظیمات، وبگردی، اجرای برنامه هایی مثل اپلیکیشن تلفن، اپلیکیشن پیامک و غیره را با این گوشی انجام می‌دهید، لگ و تاخیری در عملکرد دستگاه مشاهده نمی‌شود. حتی نصب و استفاده از برنامه های نسبتا سنگین از قبیل اینستاگرام و تلگرام هم بدون مشکل در گوشی قابل انجام خواهد بود و ما در تجربه هفت روزه بکارگیری گوشی M10s با مشکلی رو به رو نشدیم.

بررسی Galaxy M10s

اما با افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه دستگاه احتمال بروز لگ، تاخیر و باگ در عملکرد بستر نرم افزاری گوشی افزایش پیدا می‌کند. از آنجایی که حافظه داخلی این اسمارتفون ظرفیت ۳۲ گیگابایتی دارد، احتمال پر شدن آن در بازه زمانی کوتاه و به وجود آمدن لگ و تاخیر در بستر نرم افزاری گوشی بالاست. بنابراین برای دستیابی به بهترین بازده از بستر نرم افزاری گوشی M10s سعی کنید از پر شدن حافظه داخلی دستگاه و ذخیره کردن حجم بالای اطلاعات در آن خودداری نمایید. پر شدن حافظه داخلی گوشی حتی می‌تواند منجر به بروز پدیده‌هایی مثل کرش شدن برنامه ها شود.

اما در مجموع با توجه به اینکه گوشی M10s یک گوشی میان رده و خوش قیمت است، کیفیت عملکرد بستر نرم افزاری آن مطلوب در نظر گرفته می‌شود. اپلیکیشن های پیش فرضی که روی گوشی نصب هستند داخل یک پوشه اختصاصی دسته‌بندی شده‌اند و اگرچه تعدادشان زیاد است اما مشکلی را برایتان به وجود نمی‌آورند. بنابراین گوشی Galaxy M10s از نظر بستر نرم افزاری و سیستم عامل وضعیت قابل قبولی دارد و شاید حتی در آینده آپدیت اندروید ۱۰ را هم دریافت کند! برای دستیابی به بهترین بازده از بستر نرم افزاری گوشی سعی کنید از پر شدن حافظه داخلی آن جلوگیری به عمل آورید.

 نقد و بررسی Galaxy M10s سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

تراشه‌ای که در قلب سامسونگ گلکسی ام ۱۰ اس بکار رفته تراشه Exynos 7884B است که یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. این تراشه از تراشه های میان رده شرکت سامسونگ خواهد بود و طبیعتا نباید انتظار خیلی بالایی هم از آن داشته باشیم. شش هسته پردازشگر مرکزی این تراشه از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری ۱.۳۵ گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. دو هسته دیگر آن هم از نوع Cortex-A73 خواهند بود و فرکانس کاری ۱.۶ گیگاهرتزی دارند. ضمن اینکه پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP2 هم در این تراشه به عنوان پردازنده گرافیکی بکار رفته و وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت. گوشی سامسونگ گلکسی M10s از رم ۳ و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی هم بهره می‌برد و قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را هم دارد. بنابراین با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) می‌توانید فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را تا سقف اسمی ۱ ترابایت افزایش دهید.

بررسی Galaxy M10s

همانطور که در بخش قبل گفتیم تا زمانی که حافظه داخلی گوشی Galaxy M10s تحت فشار قرار نگیرد و رو به سمت پر شدن پیش نرود، لگ و تاخیری هم در عملکرد بستر نرم افزاری آن ایجاد نمی‌شود اما قدرت پردازشی گوشی با بازده بستر نرم افزاری آن کمی تفاوت دارد و بهتر است برای بررسی دقیق تر قدرت و بازده پردازشی گوشی، توان آن در اجرای بازی های HD و سنگین اندرویدی را بررسی نماییم. در همین راستا ما بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را روی گوشی گلکسی M10s نصب و برای مدت زمان ۱۰ دقیقه اجرا کردیم و عملکردش را مورد بررسی قرار دادیم. ضمن اینکه تنظیمات گرافیکی بازی را هم روی حالت متوسط قرار دادیم. نتیجه بررسی Galaxy M10s نشان داد که گوشی تقریبا بدون مشکل از پس اجرای بازی نام برده شده بر می‌آید.

البته ممکن است در دقایق انتهایی اجرای بازی کمی لگ و تاخیر در آن دیده شود اما شدت این لگ و تاخیرها ناچیز بوده و قابل چشم پوشی هستند. اگر انجام بازی را برای مدت زمان بیشتری ادامه دهید، شدت لگ و تاخیرها هم بیشتر می‌شود و بدنه گوشی به شدت داغ خواهد شد و این موضوع روی عملکرد باتری گوشی تاثیر مستقیمی می‌گذارد و علاوه بر خالی شدن زودتر شارژ باتری منجر به کاهش عمر مفید آن هم می‌شود. بعد از ۱۰ دقیقه اجرای بازی پابجی موبایل در دستگاه به بخش “Recent Apps” مراجعه کردم و مابین برنامه های اخیر این بخش جهش هایی داشتیم. در این مرحله کمی لگ و تاخیر قابل رویت بود که نشان می‌داد رم گوشی تحت فشار است اما پس از چند ثانیه این لگ و تاخیرها برطرف شدند.

بررسی Galaxy M10s

بنابراین کاملا مشخص است که گوشی سامسونگ گلکسی M10s برای انجام بازی های سنگین و HD موبایل گزینه خیلی خوبی نیست اما از پس اجرای ۵ الی ۱۰ دقیقه بازی مثل پابجی موبایل در روز بر می‌آید. توصیه ما این است که با این گوشی زیاد به دنبال گیم و بازی کردن نباشید و اگر به بازی های اندرویدی علاقه دارید به همان بازی های سبک تر اکتفا کنید و حداقل بازی های سنگین و HD را روی دستگاه نصب و اجرا نکنید. فراموش نکنید پر شدن حافظه داخلی گوشی Galaxy M10s می‌تواند منجر به ایجاد لگ و تاخیر در عملکرد دستگاه شود و احتمال بروز این مسئله با نصب بازی های سنگین و HD بیشتر می‌شود. گوشی گلکسی M10s بیشتر برای انجام کارهای روزمره و عادی گزینه مناسبی خواهد بود.

 نقد و بررسی Galaxy M10s سامسونگ: دوربین

در این بخش از نقد و بررسی Galaxy M10s در رابطه با دوربین آن صحبت می‌کنیم که مطمئنا از دید خیلی از کاربران یکی از مهم ترین بخش های بررسی هر اسمارتفونی خواهد بود. دوربین اصلی گوشی نام برده شده از دو لنز ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide) و اولتراواید (Ultrawide) هستند و دیافراگم F/2.2 و F/1.9 دارند. قابلیت هایی از قبیل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری با زاویه دید گسترده و ضبط ویدئو های فول اچ دی با نرخ ۳۰ فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند. ضمن اینکه یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی دستگاه در نظر گرفته شده است.

در بررسی Galaxy M10s مشخص شد که دوربین اصلی آن در محیط های با نور مناسب عملکرد خوبی دارد و می‌توان با آن عکس های نسبتا با کیفیتی ضبط کرد. البته وقتی می‌گوییم با کیفیت منظورمان این نیست که دوربین Galaxy M10s می‌تواند با دوربین گوشی های پرچمدار و رده بالا مقایسه شود و کیفیت مشابه آن ها را ارائه کند، بلکه منظورمان این است که دوربین دستگاه در رده قیمتی خودش و در مقایسه با دیگر گوشی های هم رده کیفیت مطلوبی دارد. عکس های پرتره هم در مواقعی که وضعیت نور محیط مناسب باشند با کیفیت خوبی توسط دوربین اصلی گلکسی M10s قابل ضبط هستند. تفکیک پذیری خوب سوژه اصلی عکس از فضای پس زمینه در عکس های پرتره با نور مناسب به خوبی انجام می‌شود.

بررسی Galaxy M10s

اما متاسفانه در محیط های با نور کم کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی به طرز قابل ملاحظه‌ای افت می‌کند و عکس ها تقریبا کاملا کیفیت قبلی خود را از دست می‌دهند. هرچقدر نور محیط کمتر باشد، افت کیفیت بیشتری در عکس پدیدار خواهد شد و نویزهای بیشتری در آن نمایان می‌شوند. در اینگونه مواقع استفاده از چراغ فلش LED دوربین اصلی گوشی هم نمی‌تواند کمک خیلی قابل ملاحظه‌ای به بهبود شرایط داشته باشد، چون نور ساطع شده از آن طبیعی نیست و فیک بودن آن در عکس ها قابل تشخیص خواهد بود. به طبع عکسبرداری در حالت پرتره هم در محیط های با نور کم و تاریک کیفیت و دقت اولیه و اصلی خود را از دست می‌دهد.

فیلمبرداری هم با دوربین اصلی گوشی با وضوح فول اچ دی و فریم ریت ۳۰ فریم در هر ثانیه قابل انجام خواهد بود و طبیعتا دستگاه امکان ضبط ویدئو های ۴K را ندارد. کیفیت ویدیو هایی که با دوربین اصلی گوشی قابل ضبط هستند متوسط بوده و کاملا حالت متعادلی را ارائه می‌کند. اما دوربین سلفی گوشی چطور است؟ دوربین سلفی گلکسی ام ۱۰ اس سامسونگ از یک لنز ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده که از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی این اسمارتفون هم پتانسیل لازم برای ضبط ویدئو های فول اچ دی با فریم ریت ۳۰ فریم در هر ثانیه را دارد. در بررسی Galaxy M10s مشخص شد که دوربین سلفی آن برای ضبط عکس های سلفی در محیط های با نور خوب عملکرد نسبتا مطلوبی دارد و در محیط های با نور کم و تاریک اصلا خوب عمل نمی‌کند.

بررسی Galaxy M10s

بنابراین به طور کلی از این بخش نقد و بررسی گوشی سامسونگ Galaxy M10s می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که دوربین اصلی و سلفی اسمارتفون نام برده شده کیفیت قابل قبولی دارند و به نوعی تعادل مابین کیفیت عملکرد دوربین و قیمت گوشی برقرار است. کیفیت عملکرد دوربین های سلفی و اصلی دستگاه در محیط های با نور کم و تاریک به طور قابل ملاحظه‌ای افت می‌کند و به همین سبب بکارگیری آن در محیط های با نور کم اصلا رویکرد مناسبی نخواهد بود. اگر به کیفیت عملکرد دوربین موبایل اهمیت می‌دهید، شاید گزینه های خرید گوشی بهتری در مقایسه با گلکسی M10s هم پیش رویتان قرار داشته باشند.

 نقد و بررسی Galaxy M10s سامسونگ: باتری و شارژدهی

سامسونگ برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی گلکسی M10s از یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی نوع لیتیوم یونی استفاده کرده که طبیعتا قابل جداسازی و تعویض توسط کاربر را ندارد چون بدنه گوشی یکپارچه طراحی شده است. با توجه به مشخصات فنی دستگاه انتظار داریم که باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی به خوبی از پس تامین انرژی مورد نیازش بر آید. در بررسی Galaxy M10s هم شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که یک کاربر نرمال با یک مرتبه شارژ باتری دستگاه تقریبا می‌تواند ۲ روز از آن استفاده کند. طبیعتا اگر شما بیش از اندازه از گوشی استفاده کنید یا تسک های سنگین مثل اجرای بازی های موبایل و HD را روی آن انجام دهید، شارژ باتری با سرعت بیشتری خالی می‌شود.

پس در مجموع قدرت شارژدهی خوب یکی دیگر از ویژگی های مثبت گوشی سامسونگ گلکسی M10s خواهد بود. این گوشی از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند و شارژر فابریک آن توان ۱۵ واتی دارد. در بررسی دستگاه مشخص شد که با استفاده از شارژر اورجینال گوشی می‌توان ظرف ۳۰ دقیقه باتری آن را حدود ۶۰ درصد شارژ کرد و برای فول شارژ شدن باتری دستگاه هم ۷۰ دقیقه زمان لازم است. پس گلکسی ام ۱۰ اس سامسونگ از سرعت شارژ مجدد مطلوبی هم بهره می‌برد. طبیعتا با توجه به پلاستیکی بودن بدنه دستگاه قابلیت شارژ بیسیم توسط آن پشتیبانی نمی‌شود.

بررسی Galaxy M10s

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی Galaxy M10s سامسونگ پرداختیم. این اسمارتفون برای آن دسته از کاربرانی مناسب است که می‌خواهند با صرف هزینه نه چندان زیاد یک گوشی میان رده اندرویدی کار راه انداز داشته باشند. انجام تسک های سنگین روی این گوشی می‌تواند با لگ و تاخیر همراه باشد اما در حین استفاده عادی و روزمره از دستگاه با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نخواهید شد. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی گوشی گلکسی M10s در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

نقاط قوت:

  • صفحه نمایش بزرگ و خوب
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ خوب باتری
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف:

  • بدنه حساس و پلاستیکی
  • عملکرد نه چندان سریع اسکنر انگشت
منبع
edbazar
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا