فناوری

تریلر، جعبه گشایی و بررسی تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S6 Lite

Samsung Galaxy Tab S6 Lite

سامسونگ تبلت گلکسی تب اس ۶ را در ماه ژوئیه سال گذشته عرضه کرد و امروز نیز این شرکت کره‌ای یک نسخه ضعیف‌تر و مقرون به صرفه‌تر از این محصول را با نام تب اس ۶ لایت (Galaxy Tab S6 Lite) معرفی کرده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

بدنه گلکسی تب اس ۶ لایت به صورت یکپارچه و از جنس فلز ساخته شده و در جلوی آن یک صفحه نمایش ال‌سی‌دی ۱۰.۴ اینچی با وضوح تصویری ۲۰۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل به چشم می‌خورد که نسبت به مدل معمولی ۰.۱ اینچ کوچک‌تر شده است. نمایشگر گلکسی تب اس ۶ از نوع سوپر امولد و با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل بود. در نسخه لایت همچنین خبری از اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش نیست.

گلکسی تب اس 6 لایت

در مورد مشخصات داخلی هم باید گفت، گلکسی تب اس ۶ لایت به یک پردازنده هشت هسته‌ای با حداکثر فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز مجهز شده است. سامسونگ به مدل دقیق این پردازنده اشاره نشده اما احتمال می‌رود که اگزینوس ۹۶۱۱ باشد.

میزان حافظه رم در نظر گرفته شده برای این محصول برابر ۴ گیگابایت است و فضای ذخیره‌سازی داخلی هم از بین دو گزینه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی قابل انتخاب است. البته در این مدل امکات استفاده از کارت‌های حافظه میکرو اس دی مهیا شده و به این واسطه می‌توان تا ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی را ارتقاء داد.

مشخصات گلکسی تب اس 6 لایت

در بخش نرم افزاری، تبلت جدید سامسونگ به صورت پیش فرض به نسخه دهم سیستم عامل اندروید با رابط کاربری اختصاصی One UI 2.0 مجهز شده و از حالت تیره (Dark Mode) و همچنین سامسونگ ناکس (Samsung Knox) پشتیبانی می‌کند. همچنین در صورتی که از گوشی هوشمند سامسونگ استفاده می‌کنید، می‌توانید با اتصال گلکسی تب اس ۶ لایت به آن، پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی خود را مستقیماً از طریق تبلت پاسخ دهید (البته گوشی شما باید دارای سیستم عامل اندروید ۹ پای یا جدیدتر بوده و حداقل ۳ گیگابایت حافظه رم داشته باشد).

صفحه نمایش گلکسی تب اس 6 لایت

در زمینه عکاسی و فیلم‌برداری، گلکسی تب اس ۶ لایت به یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت بدنه و یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی در قسمت جلو مجهز می‌باشد.

از جالب توجه‌ترین ویژگی‌های این تبلت، پشتیبانی از قلم اس پن است. به علاوه، سامسونگ یک کاور کتابی هم برای آن در نظر گرفته که محل قرارگیری قلم اس پن هم دارد و حمل و نقل آن را آسان‌تر می‌کند.

گلکسی تب اس ۶ لایت از اتصالات بلوتوث نسخه ۵.۰، وای-فای و LTE پشتیبانی می‌کند. همچنین ورودی جک هدفون ۳.۵ میلی متری هم برای این محصول در نظر گرفته شده که برای علاقه‌مندان موسیقی یک خبر خوش است. بلندگوهای این تبلت هم از برند AKG بوده و به لطف فناوری دالبی اتموس کیفیت صدای بسیار خوبی دارند.

تأمین انرژی قطعات در گلکسی تب اس ۶ لایت به عهده یک باتری ۷۰۴۰ میلی آمپر ساعتی گذاشته شده که از طریق پورت USB-C شارژ می‌شود. این تبلت در سه رنگ خاکستری، صورتی و آبی در دسترس خریداران خواهد بود، اما هنوز هیچ اشاره‌ای به قیمت و تاریخ عرضه آن نشده است.

جعبه‌گشایی و بررسی

منبع
digiro
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا