فناوری

بررسی گوشی شیائومی Mi Note 10 Lite

Xiaomi Mi Note 10 Lite

تریلر

آنچه گوشی شیائومی Mi Note 10 Lite را از مدل گوشی شیائومی Mi Note 10 برای کاربران متمایز می کند قیمت آن است. این گوشی از کمپانی شیائومی سال گذشته عرضه شده است.

شرک شیائومی با تولید و عرضه گوشی های هوشمند مقرون به صرفه توانسته بازار جهانی گوشی را دگرگون کند. این کمپانی با ساخت مدل های میان رده با کیفیت رقیب سرسختی برای برند هوآوی و سامسونگ به شمار می آید . مهمترین عاملی که شیائومی را به عنوان محبوب ترین برند شناسانده است در درجه اول ارائه گوشی های با کیفیت و کاربدی در معیت قیمت پایین آن است. همانطور که می دانید در حال حاضر فوکوس کمپانی های تولید گوشی همراه بر کیفیت دوربین، باتری و صفحه نمایشگر است. شیائومی نیز با علم به این موضوع تمام تمرکز خود را بر این زمینه قرار داده و نیاز کاربران را مرتفع ساخته است.

طراحی بدنه و نمایشگر

پیکره Mi Note 10 Lite طوری طراحی شده تا کمی با مدل گوشی شیائومی Mi Note 10 متفاوت تر به نظر رسد. در قسمت بالای صفحه نمایشگر این گوشی شاهد یک ناچ U مانند هستیم که دوربین سلفی در آن تعبیه شده است. در پنل پشتی نیز دوربین چهارگانه آن قرار دارد که در شکل ظاهری با Mi Note 10  متفاوت است. در واقع می توان ادعا کرد که این مدل از شیائومی گرچه در بسیاری از قابلیت ها شبیه Mi Note 10  و Mi Note 10 Pro است، اما در زمینه دوربین به طوری کلی ساختاری متفاوت دارد. اما به لحاظ چیدمان دوربین های Mi Note 10 Lite همان سنت عمودی بودن را حفظ کرده اند.

از دیگر ویژگی های طراحی بدنه می توان به تعبیه دکمه های پاور و تنظیم صدا اشاره کرد که در قسمت راست دستگاه قرار دارد. در طرف دیگر آن نیز شیار ورود و خروج سیم کارت قرار گرفته است. لازم به ذکر است که پورت شارژ این دستگاه از تکنولوژی به روز Type-c برخوردار است.

در خصوص نمایشگر باید بیان کنیم که Mi Note 10 Lite دارای نمایشگر ۶.۷۴ اینچی بوده که رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسلی دارد. پنل به کار رفته در این گوشی از نوع AMOLED  است که این امکان را فراهم می کند تا حسگر اثر انگشت بر روی این صفحه قرار گیرد.

دوربینی متفاوت به نسبت طرح های قبلی

همانطور که در بالا اشاره شد این مدل از گوشی شیائومی دارای دوربین چهارگانه ۶۴ مگاپیکسل است. از جمله قابلیتی که دوربین Mi Note 10 Lite دارد، فیلمبرداری ۴K فریم بر ثانیه است. لازم به ذکر است که قدرت دوربین تعبیه شده در این دستگاه با وجود میان رده بودن از مزیت آن به حساب می آید. چیدمان دوربین در این دستگاه به قرار زیر است:

دوربین ۶۴ مگاپیکسل سونی IMX686
دوربین ۸ مگاپیکسل عریض
لنز ۵ مگاپیکسل پرتره
لنز دو مگاپیکسل ماکرو
دوربین سلفی که در وسط پنل جلویی قرار دارد ۱۶ مگاپیکسل بوده که می توان عکسبرداری خوب در روز را به کاربر هدیه دهد. اما نقظه ضعف این مدل از شیائومی عدم پشتیبانی از OIS است.

سیستم عامل و پردازنده

مغز متفکر این دستگاه را اسنپدراگون ۷۳۰G تامین می کند. و سیستم عاملی که روی آن نصب شده اندروید ۱۰ با رابط کاربری MIUI 11  است. بنابراین می توان انتظار داشت که با این پردازنده برنامه های نیمه سنگین به راحتی اجرا شود، چراکه لیتوگرافی ۸ نانومتری راندمان بالایی را برای این دستگاه به ارمغان آورده است.

یک حافظه محدود

Mi Note 10 Lite در دو نسخه ۶۴ و ۱۲۸ عرضه شد. اما بهتر است بدانید که این اسمارتفون قابلیت ارتقاع حافظه را نخواهد داشت و کابران نمی توانند از کارت حافظه برای آن استفاده کنند. بنابراین حافظه ثابت در گوشی نامرده باید هنگام خرید مورد توجه قرار گیرد.

باتری ۵۲۶۰ میلی آمپری

شیائومی برای پایان دادن به این پکیج هیجان انگیز یک باتری ۵۲۶۰ میلی آمپری را به عنوان قلب این دستگاه به کار گرفته است که قابلیت شارژ سریع ۳۰ واتی دارد. گفتنی است که باتری Mi Note 10 Lite قادر است در عرض ۳۰ دقیقه ۵۸ درصد شارژ ذخیره کند.

جمع بندی پایانی

می نوت ۱۰ لایت دارای رنگ های مشکی و سفید و بنفش بوده که با این انتخاب توانسته نگاه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. ناگفته نماند که شیائومی با استفاده از پوشش گوریلا گلس ۵ برای یک میان رده آن را با قدرت بیشتر به مصاف رقیبان فرستاده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا