فناوری

بررسی گوشی شیائومی Mi 10 Pro

Xiaomi Mi 10 Pro

کمپانی شیائومی در آستانه دهمین سالگرد فعالیتش، خانواده می ۱۰ را به عنوان پرچمدار جنجالی خود برای مخاطبان پر و پا قرصش پیشکش کرده است. اگر از طرفداران محصولات شیائومی باشید، قطعا از قیمت اقتصادی پرچمداران سری Mi مطلع هستید؛ هرچند شیائومی می ۱۰ پرو ۵G تابوشکنی کرده و کمی گران‌تر از دیگر اعضای خانواده خود جلو رفته است، اما با وجود مهاجرت مدرن این گوشی از ۴G به ۵G، نمایشگر منحنی، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و کوچ تکنولوژی LPDDR4 به LPDDR5 می‌توان قیمت این پرچم دار را به امکاناتش بخشید.

طراحی لوکس و چشم نواز

در مورد شیائومی می ۱۰ پرو انتظار ویژگی شاخص و متمایزی نسبت به شیائومی می ۱۰ را نداشته باشید. این نسخه پیشرفته، مشابه نسخه قبلی در قاب پشتی و رویی سنگ تمام گذاشته قاب رویی را به صدقه سر نمایشگر فول اسکرین منحنی جذاب کرده و قاب پشتی را با ساختار عمودی از ۴ لنز، هیجان انگیز طراحی کرده است.
صفحه نمایشگر غول پیکر شیائومی می ۱۰ پرو ۵G توسط محافظ صفحه گوریلا گلس ۵ پوشیده شده و همراه با قاب شیشه‌ای پشت، توسط قاب آلومینیومی در بر گرفته شده است.
وزن کلی این اسمارتفون تازه نفس ۲۰۸ گرم و ضخامت آن در ۹ میلی متر خلاصه شده است.

صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی

وسعتی که شیائومی برای دریچه ارتباطی گوشی شیائومی می ۱۰ پرو ۵G در نظر گرفته کاملا مورد انتظار و مشابه شیائومی می ۱۰ است. نمایشگر این گوشی ۶.۶۷ اینچ سایز دارد و با وجود لبه های خمیده، در جلب توجه مخاطب بسیار موفق عمل کرده است.
این نمایشگر روی پنل Super AMOLED سوار شده  است؛ با این که ضخامت این پنل ۰.۰۰۱ میلی متر ناقابل است اما از لحاظ شفافیت، عمق رنگ مشکی و وضوح چیزی کم ندارد. سوپر امولدها به تاچ حساس تر بوده و زاویه دید گسترده‌ای در اختیار بیننده قرار می‌دهند تا در نهایت اعتراف کنیم تجربه‌ای منحصر بفرد از نمایش در انتظار مخاطبان این اسمارتفون است.
این صفحه نمایش دامنه رنگی DCI-P3 را در بر می‌گیرد و با وجود فناوری HDR10+ گرم‌ترین پالت رنگی را برای شما به نمایش خواهد گذاشت. روشنایی این نمایشگر ۶.۶۷ اینچی ۵۰۰ نیت بوده و نرخ بازسازی آن ۹۰Hz اعلام شده است.
شیائومی با به کارگیری لبه های منحنی، نرخ نمایشگر به قاب رویی را به نرخ فوق العاده ۹۰ درصد رسانده است. درواقع صفحه نمایش این گوشی یک فول اسکرین واقعی است.

حسگر اثر انگشت اپتیکال

دوران پین کدها، پترن ها و رمز ورود های این چنین چندسالی است که به سر آمده است. مخاطبان این روزهای دنیای تکنولوژی علاقه شدید به حفظ حریم خصوصی خود با بروزترین تکنولوژی های دنیا دارند. شیائومی با تعبیه کردن سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر، حسابی در بخش صفحه نمایش این گوشی سنگ تمام گذاشته است.
امنیت اطلاعات شخصی شما در گوشی شیائومی می ۱۰ پرو ۵G می‌تواند با سنسور اثر انگشت حفاظت شود. سنسور اثر انگشت این پرچمدار تازه نفس از نوع اپتیکال بوده تا اسکن اثر انگشت را از طریق دوربین تعبیه شده زیر نمایشگر انجام دهد. اگر اثر انگشت شما با تصویر اولیه ثبت شده مطابقت داشته باشد، گوشی آنلاک خواهد شد.

دوربین

اگر هدف شما از خرید این پرچمدار شیائومی (Xiaomi Mi 10 Pro 5G) عکاسی حرفه‌ای باشد، شیائومی با دوربین چهارگانه ۱۰۸، ۸، ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی از شما استقبال خواهد کرد. دوربین شیائومی می ۱۰ پرو که بهبود چشمگیری داشته، جزو معدود اسمارتفون هایی است که به سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز شده است. این سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی که اولین بار در می میکس آلفا جنجالی تعبیه شده، حالا به می ۱۰ پرو رسیده است.
ساختار ۴ لنز اصلی در قاب پشتی عمودی بوده و لنز اول با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسلی یک لنز واید مجهز به گشودگی دیافراگم f/1.7 و همچنین Laser AF، PDAF و لرزشگیر OIS بوده و به طور کلی کلکسیونی بی نقصی برای عکاسی پدید آورده است.
لنز بعدی یک لنز تله فتوی ۸ مگاپیکسلی است که با زوم اپتیکال ۱۰x hybrid در کنار PDAF ، Laser AF، OIS طراحی شده و امید عکاسی با کیفیت را پررنگ‌تر کرده است.
لنز سوم با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل جزو معدود لنزهای پرتره در دنیای عکاسی با موبایل است که قابلیت های جانبی همچون زوم اپتیکال ۲x و فوکوس خودکار dual pixel را با خود همراه کرده است.
در نهایت پرونده دوربین اصلی چهارگانه گوشی شیائومی Mi 10 پرو ۵G را با لنز فوق واید ۲۰ مگاپیکسلی می‌بندیم که در ثبت تصاویر فوق عریض استاد است.
گوشه سمت چپ نمایشگر منحنی این اسمارتفون محل قرارگیری دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی که یک لنز واید بوده و با دیافراگم f/2.0، احتمالا عملکرد بی نظیری برای عکاسی در شب به نمایش خواهد گذاشت. سایز پیکسل‌های عکس‌های سلفی این لنز ۰.۹ میکرومتری بوده به طوری که عمق و شفافیت تصویر خیره کننده است.

مشخصات فنی و سخت افزاری

اگر میانه خوبی با گیمینگ دارید یا روی سرعت پردازش موبایل خود حساس هستید، پشتتان به پکیج سخت افزاری می ۱۰ پرو گرم باشد. پردازنده مرکزی این گوشی اسنپدراگون ۸۶۵ با لیتوگرافی ۷نانومتر پلاس است که برای پردازش داده های گرافیکی، پردازنده گرافیکی Adreno 650 را در نظر گرفته است.
بستر پردازشی هر دو پردازنده رم‌های ۸ یا ۱۲ گیگابایتی است که وابسته به نوع ورژن انتخابی شماست.
UFS 3.0 آخرین نسخه از استاندارد ذخیره سازی جهانی است ردپای تاثیر مثبت آن را در هنگام عکس گرفتن، فیلمبرداری یا دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در فضای داخلی دستگاه به طور محسوسی حس می‌کنید. حافظه های UFS 3.0 علاوه بر سرعت بالایی که به نمایش می‌گذارند، از باتری دستگاه نیز غافل نمانده و باعث افزایش طول عمر باتری می‌شوند. با اتمام این توصیفات، استاندارد UFS 3.0 جزو لیست درخشان گوشی شیائومی می ۱۰ پرو ۵G نیز دیده می‌شود.این گوشی دو حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت را برای انتخاب پیش روی شما می‌گذارد ولی از آنجایی که امکان ارتقای حافظه از طریق کارت حافظه در این دستگاه وجود ندارد، بهتر است در انتخاب فضای داخلی دقت کافی را داشته باشید.
آخرین ورژن اندروید یعنی اندروید ۱۰ سیستم عامل نصب شده روی پرچمدار شیائومی (Xiaomi Mi 10 Pro 5G) است که با رابط کاربری MIUI 11 در اختیار شماست.

سیستم خنک کننده سه بعدی

کمپانی شیائومی برای خنک کردن این دیوایس پرقدرت، ساز و کار حساب شده ای به کار گرفته است. با توجه به این که گرم شدن بیش از حد گوشی با توجه به مشخصات فنی قدرتمند آن دور از ذهن نیست، برای حفظ سلامت باتری و پردازنده‌ها، شاهد ۹ سنسور سنجش دما در این گوشی هستیم که برای تخلیه گرمای Mi 10 Pro، از طریق یک هیت‌سینک شش لایه گرافیتی و یک لایه فویل مسی استفاده کرده است.
این سیستم خنک کننده سه بعدی تقریبا ۷۰ درصد سطح داخلی گوشی را تحت پوشش خود گرفته تا ریسک ناشی از گرم شدن بیش از حد گوشی را تا حد ممکن کاهش دهد.

باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی

تمام این امکانات بی نظیر تعبیه شده برای می ۱۰ پرو پرچمدار، با یک باتری قدرتمند به تثبیت می‌رسد. در واقع باتری ضعیف عیش می‌تواند عیش داشتن این موبایل همه فن حریف را برای شما تلخ کند اما خوشبختانه باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی در کنار مشخصه‌های زیر، فوق العاده ترین مجموعه ای است که انتظار می‌رفت:

  1. فناوری شارژ سریع باتری با توان ۶۵ وات
  2.  فناوری شارژ سریع وایرلس با توان ۳۰ وات
  3.  فناوری شارژ معکوس با توان  ۱۰ وات

با قابلیت شارژ معکوس، تلفن همراه شما در حکم پاوربانک عمل کرده و به شارژ دیگر گجت‌ها بپردازد.

جعبه گشایی

تست ضد آب

سخن پایانی

 

با توجه به بررسی گوشی می ۱۰ پرو که در این مقاله به آن پرداختیم، می‌دانیم که گوشی شیائومی Mi 10 Pro از هر نظر محصولی پرچمدار، قدرتمند و امروزی است که حتی می‌تواند با گوشی‌های رده بالایی همچون سامسونگ گلکسی اس ۲۰ و اس ۲۰ آلترا نیز رقابت کند. به طوری که حالا با پردازنده پرچمدار یاد شده قادر خواهد بود تا بازی‌ها را روان اجرا کند و تجربه کاربری بی‌نظیری را برای کاربران به ارمغان آورد. نظر شما در این باره چیست؟ اگر قرار باشد یک گوشی جدید در سال ۲۰۲۰ خریداری کنید، آیا Mi 10 Pro در فهرست خرید شما قرار می‌گیرد یا خیر؟ می‌توانید نظرات خود را در پایین همین مطلب با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

 

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا