فناوری

ایده اپل برای هدست VR و AR

دیجیاتو/ وقتی به هدست‌های واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده نگاه می‌کنیم اولین چیزی که به ذهن می‌رسد، اندازه بسیار بزرگ آن‌هاست. هدست‌های فعلی چاره‌ دیگری ندارند و معمولا نمایشگری را در برابر چشم کاربر قرار می‌دهند. اما به نظر می‌رسد اپل ایده‌ی دیگری برای ساخت یک هدست یا عینک هوشمند در سر می‌پروراند که می‌تواند اندازه هدست‌ها را کوچک‌تر کند.

وب‌سایت «Patently Apple» به تازگی به یک ثبت اختراع از سوی اپل برخورد کرده که نشان می‌دهد این شرکت می‌خواهد محتوای تصویری یا ویدیویی را به شکلی از طریق ابزارهای پوشیدنی به کاربر منتقل کند. اپل این ایده‌ی خود را تحت عنوان «فوکوس داینامیک و نمایشگر ۳D» ثبت کرده است. بر اساس تصاویر این ثبت اختراع، به نظر می‌رسد ایده‌ی اپل، استفاده از پروژکتورهای بسیار کوچکی است که درون هدست قرار گرفته‌اند و می‌تواند تصاویر یا ویدیو را به شکل مستقیم به مردمک چشم بیننده، بتاباند.

استفاده از این تکنولوژی اگرچه می‌تواند اندازه هدست‌های آینده و احتمالی اپل را کوچک‌تر از هدست‌های رقیب کند، اما مسئله اینجاست که همین تکنولوژی می‌تواند به شکل حیرت‌انگیزی فوکوس بسیار بهتری را برای تماشای تصویر یا ویدیو به ارمغان بیاورد؛ چراکه به این شکل، شبکیه چشم فرد اسکن می‌شود و تصاویر دقیقا به مردمک چشم ارسال می‌شود. همچنین این روش، احتمالا می‌تواند سرگیجه‌هایی که گاهی اوقات بعضی کاربران در زمان استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی تجربه می‌کنند را برطرف کند.

مدت‌هاست که می‌شنویم اپل مشغول توسعه عینک هوشمند خود است. اگرچه قصد اپل برای توسعه چنین محصولی، جدی به نظر می‌رسد اما هنوز جزییات بسیار واضحی وجود ندارد. سال گذشته اعلام شده بود که احتمالا اپل محصولی تحت عنوان «اپل گلس» را در آینده رونمایی می‌کند که ۴۹۹ دلار قیمت خواهد داشت. مسئله‌ی دیگری که وجود دارد، اتکای احتمالی این عینک به آیفون است. در واقع، شاید نباید به عینک اپل به عنوان یک محصول مستقل و انقلابی نگاه کرد؛ شاید بد نباشد آن را محرکی برای فروش آیفون دانست.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا