اخبار

اپل نسخه ساده شارژر بی‌سیم AirPower را برای آیفون توسعه می‌دهد

اپل قصد دارد نسخه ساده تولید شارژر بی‌سیم AirPower را توسعه دهد. اما ممکن است مدل ساده‌تر این محصول را بدون قابلیت شارژ همزمان چند دیوایس عرضه کند.

شارژر بیسیم AirPower در پایان شهریورماه ۹۶ توسط اپل رونمایی شد. این محصول توانایی زیادی در شارژ همزمان آیفون، ایرپاد و اپل واچ داشت. ابتدای فروردین ۹۸ نیز کمپانی ساکن کوپرتینو خبر لغو تولید این محصول را منتشر کرد و دلایل این تصمیم را داغ شدن بیش از حد و عدم پایداری آن اعلام کرد. در حال حاضر خبرگزاری «بلومبرگ» گزارش جدیدی را منتشر کرده است و در آن از توسعه نسخه ساده شارژر بی‌سیم AirPower را برای آیفون خبر داده است.

پیش از این نیز شایعاتی در مورد توسعه شارژر وایرلس توسط اپل منتشر شده است. «مینگ-چی کو»، تحلیلگر باسابقه محصولات اپل اوایل بهمن ماه سال قبل پیش بینی کرد که اپل سال ۲۰۲۰ از شارژر وایرلس کوچک رونمایی می‌کند. «جان پراسر»، یکی از افشاگران دنیای فناوری نیز اواخر فروردین ماه امسال از احتمال عرضه نسخه جدید AirPower با چیپست A11 خبر داد.

همانطور که گفته شد پیش بینی‌های فوق شایعه هستند، اما ممکن است اپل در آینده مدل ساده‌تر AirPower را بدون قابلیت شارژ همزمان چند دیوایس روانه بازار کند.

علاوه بر اپل شرکت‌های دیگری نیز در حال توسعه پد شارژ بی‌سیم هستند. اخیراً شرکت Nomad از شارژر بی سیم Base Station Pro با قابلیت شارژ چند دیوایس رونمایی کرد.

استارتاپ Aira نیز در حال توسعه نوعی فناوری به نام FreePower است که به جای سیم پیچ‌های سنتی از کویل‌های نازک پرینت شده روی مدار چاپی استفاده می‌کند. به گفته استارتاپ یاد شده استفاده از این فناوری سبب می‌شود تا دیگر نیازی نباشد تا دیوایس را به شکلی خاص روی شارژر گذاشت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا