اخبار

اولین تلویزیون SLED دنیا رونمایی شد

شهر سخت افزار/  شرکت Realme از اولین تلویزیون SLED دنیا رونمایی کرد

مهیار موسوی
۰۴ مهر ۱۳۹۹  ۲۳:۳۰

در سال‌های اخیر برندهای چینی پیشرفت چشم‌گیری در صنعت تولید تلویزیون‌های هوشمند داشته‌اند و محصولات جذابی را روانه بازار کرده‌اند. اکثر ماها شرکت Realme به عنوان تولید کننده گوشی‌های هوشمند می‌شناسیم اما این شرکت امروز از اولین تلویزیون هوشمند دنیا با نسل جدید پنل‌های SLED رونمایی کرده است.

شرکت Realme از تلویزیون SLED خود به عنوان جایگزینی بهتر برای تلویزیون‌های QLED رونمایی کرده است اما این محصول فعلاً برای عرضه نهایی آماده نشده است. تلویزیون جدید شرکت Realme به صفحه نمایش ۵۵ اینچی مجهز شده که به لطف فناوری SLED پوشش ۱۰۸ درصدی از طیف رنگی NTSC را ارائه می‌دهد و بر اساس تاییدیه سازمان TÜV Rheinland، میزان نور آبی را در سطح استاندارد نگه می‌دارد.

شاید این سوال برای شما به وجود بیاید که پنل‌های SLED با چه فناوری ساخته شده‌اند. باید بگوییم که پنل‌های SLED در واقع فرمولی جدید و بروزرسانی پنل‌های LCD با فناوری نور پس زمینه ویژه هستند. به طور معمول، نور پس زمینه صفحه نمایش‌ها سفید بوده و با عبور از فیلتر‍‌های RGB سه رنگ  اصلی نمایش تصویر را به وجود می‌آورند اما این موضوع در خصوص پنل‌های SLED کاملاً متفاوت است.

در پنل‌های SLED از ال ای دی‌های نوری قرمز، سبز و آبی به منظور ایجاد سه طیف اصلی رنگی استفاده می‌شود. فناوری پایه این پنل همان LCD است اما به لایه کریستال مایع  و قطبش دهنده رنگی مجهز شده است. شیوه عملکرد این پنل تفاوت‌های بسیار زیادی با QLED دارد زیرا در QLED نور پس زمینه با آبی شروع می‌شود و از نقاط  کوانتومی برای جذب رنگ‌های آبی، قرمز و سبز استفاده می‌کند و سپس از یک لایه LCD  برای کنترل پیکسل‌های در حال عبور کمک می‌گیرد.

در مجموع هدف اصلی دستیابی به نور‌های قرمز، آبی و سبز با طول موج مطلوب  است؛ در نهایت این موضوع به ارائه طیف رنگی وسیع‌تر کمک می‌کند. شرکت Realme معتقد است که پنل‌های SLED عملکرد بهتری نسبت به نسخه‌های QLED دارند و با مشکلات کمتری مواجه می‌شوند. در حال حاضر رقبای Realme در بازار جهانی شرکت‌های وان پلاس و سامسونگ به شمار می‌روند، زیرا این دو شرکت تلویزیون‌های خود را با فناوری QLED به بازار عرضه می‌کنند.

منبع
akharinkhabar
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا